11 września 2013

Wojna o potęgę

wiedza-i-wojna

Stworzyliście niebotyczne cuda świata, które opierają się próbie czasu, zbudowaliście ogromne miasta zamieszkane przez największe umysły w historii, oswoiliście dziką przyrodę w imię postępu. Teraz musicie przygotować się na poprowadzenie swojej cywilizacji na wyżyny potęgi i wpływów.

Z przyjemnością informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się drugie rozszerzenie do gry planszowej Sid Meier’s Civilization, zatytułowane Wiedza i Wojna. Dzięki niemu gracze otrzymają nowe możliwości podczas rozwijania swojej cywilizacji od jej początków do wielkości. Na graczy czekają nowe zabytki, nowe karty kultury, nowa akcja miast i wiele innych elementów.

CI03-layout

Wykuj swoją drogę do zwycięstwa

„Nigdy nie przerywaj swojemu wrogowi, kiedy popełnia błędy”
- Napoleon Bonaparte

Wierne idei działań wojennych, nowe karty jednostek (które można opcjonalnie wykorzystywać zamiast kart z gry podstawowej) wprowadzają taktykę na polu bitwy na zupełnie nowy poziom. Jednostki posiadają teraz zarówno wartość siły jak i wytrzymałości, co pozwala na podejmowanie jeszcze bardziej strategicznych decyzji.

CI03_Cards-CombatFan

W grze podstawowej, wartość walki jest ustalana poprzez podliczenie siły jednostek, które przetrwały walkę i dodanie do niej wartości na karcie premii bitewnej. Wiedza i Wojna wprowadza więcej strategicznej głębi dzięki nowym kartom jednostek. Wartość walki jest dzięki nim podliczana przez zsumowanie wytrzymałości jednostek, które przeżyły bitwę oraz odjęcie otrzymanych przez nie ran i dodanie wartości na karcie premii bitewnej. Dzięki takiemu rozwiązaniu rany, które nie zabiją jednostki w dalszym ciągu mają wpływ na wynik bitwy, dlatego gracze muszą uwzględnić to podczas zagrywania jednostek i tworzenia nowych frontów.

Dodatkowo, każda cywilizacja może przyjmować polityki socjalne, które pomogą wyznaczyć jej drogę do wielkości i dają więcej możliwości przy wybiegających w przód strategiach zwycięstwa. Przykładowo, przyjęcie polityki racjonalizmu obniża koszt poznania nowych technologii. Jest to bardzo pomocne zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Wiedza i Wojna wprowadza nowe karty technologii, które cywilizacje mogą poznawać w drodze do zwycięstwa technologicznego.

 

CI03_Cards-SocialPolicyFan

Poszerz horyzonty

„Niech twój krok będzie powolny i równy, tak abyś się nie potknął”CI03-chr-2
- Shogun Ieyasu Tokugawa

Wraz z większą różnorodnością ziem do podbicia, nowe kafelki planszy wprowadzają do gry dwa nowe zabytki. Przykładowo, Arka przymierza pozwala na dwukrotne przesunięcie się na torze kultury za darmo. Sześć nowych cudów świata, takich jak katedra Notre Dame stanowią świadectwo wielkości cywilizacji, która go wybuduje, a także zapewniają jej potężne zdolności, takie jak badania. Dzięki katedrze Notre Dame, gracz może wydać sześć dodatkowych punktów wymiany handlowej podczas poznawania nowej technologii, aby odkryć dodatkową technologię z tego samego lub niższego poziomu. Sześć nowych wydarzeń kulturowych, takich jak Przybycie kolonistów sprawi, że twoi obywatele będą zróżnicowani bardziej niż kiedykolwiek. Równocześnie programy budowy i miasta-państwa zapewnią cywilizacjom produkcję, punkty wymiany handlowej, kulturę i inne premie.

Dodatkowe sześć cywilizacji oznacza, że gracze będą mogli podbijać wszystko na swojej drodze jako Czyngis-Chan i jego Mongołowie, odkrywać nowe krainy jako Aztekowie pod wodzą Montezumy, lub wyruszyć do bitwy prowadząc Francuzów jako Napoleon. Wszystkie nowe cywilizacje oferują graczom nowe drogi do zwycięstwa i władzy.

Wraz z dwunastoma nowymi kafelkami planszy, dwoma nowymi zabytkami, i niemal stu pięćdziesięcioma nowymi kartami, Wiedza i Wojna oferuje wiele nowych możliwości poprowadzenia cywilizacji do wielkości.

Premiera rozszerzenia Wiedza i Wojna już zimą 2013/2014!