1 kwietnia 2015

Wojna o kosmiczne surowce!

AKTUALIZACJA

Nasza zapowiedź Metallum 2 była oczywiście primaaprilisowym żartem :)

Majestatycznie sunący przez kosmiczną próżnię statek fabryka zdawał się być jedynym tworem ludzkim w obrębie setek lat świetlnych. Z jego doków od czasu do czasu opuszczały się na powierzchnie planet ciężko dyszące napędami odrzutowymi, roboty wydobywcze. Na pobliskiej planecie można było dostrzec elementy konstruowanej przez automaty monstrualnej placówki wydobywczej. 

Sygnalizator zakończenia aktualnego programu rozbłysł zielonym światłem i wyrwał Annę Star z pozornego snu. Jej oczy natychmiast zlustrowały wirtualny kokpit i setki raportów. Złoża okazały się wyjątkowo bogate i w myślach Anna już wydawała kredyty z oczekującej ją niechybnie premii. Jej myśli przesunęły się po wirtualnym kokpicie ustawiając program powrotu do bazy korporacyjnej w pobliskim systemie. 
Nagle sygnalizatory stanu statku fabryki oszalały całą paletą czerwieni – uszkodzenia kadłuba i awaria jednego z silników były tylko początkiem kłopotów. Raporty sytuacyjne uderzyły w jej myśli z wściekłością, która powaliłaby niedoświadczonego pilota. Jednak to nie był pierwszy dzień Anny. Po milisekundach wiedziała że flota małych automatycznych myśliwców, właśnie wyszła z podprzestrzeni i uderzyła z mocą w … w jej premię!
Uśmiech zadrgał przez chwilę na jej ustach.
– Przeklęty United Mining! Mam jednak dla Was niespodziankę – pomyślała – z pozdrowieniami od naszego działu badań, amatorzy!
Jej myśli pobiegły ku jej statkowi aktywując świeżo zainstalowaną modyfikację. Statek zabłysł, na chwilę przyćmiewając światło pobliskiej gwiazdy, a niesamowicie intensywny błysk elektromagnetyczny pozbawił „życia” statki konkurencji.
Jej triumf trwał tylko chwilę, gdy w pobliżu pojawił się niemal bliźniaczy do jej – statek fabryka. Szybki skan podsunął jej ostrzeżenie, niektóre jego moduły miały generowały dziwaczne odczyty … byli na nią gotowi!
Anna zacisnęła usta włączając alarmowe podprogramy zakłócające… tak łatwo nie odbiorą jej premii!

 met2logo

Informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się druga część gry Metallum, zatytułowana Metallum 2: Wojna o surowce. Pozwoli ona powrócić w przestrzeń kosmiczną 2-5 graczom i ponownie stanąć do walki o Metallum. Tym razem, zamiast dowodzić pojedynczym statkiem fabryką, każdy z graczy wcieli się w prezesa jednej z korporacji i będzie starał się zmaksymalizować jej zyski dowodząc całą flotą statków kosmicznych. Zwycięzcą ponownie zostaje gracz, który zdobędzie najwięcej kredytów. Ponieważ wszystkie chwyty są dozwolone, konflikt nabierze zupełnie nowego wymiaru…

Wojna ekonomiczna pomiędzy korporacjami o kontrolę nad Metallum z pierwszej części gry przeradza się w zakrojony na szeroką skalę konflikt. Nie dbając o zachowanie pozorów, korporacje wytaczają ciężkie działa i nie cofną się przed niczym w walce o zwiększenie zysków. Wraz ze skalą kosmiczną zwiększy się także arena działań – gracze pokierują swoimi statkami w kilkunastu systemach planetarnych, w każdym z nich starając się przejąć kontrolę nad zasobami cennego surowca.

met2

Każdy ze statków dowodzonych przez graczy będzie mógł zostać ulepszony na kilka sposobów – dzięki ulepszeniom możliwe będzie szybsze wydobywanie Metallum, atakowanie statków i baz przeciwnika lub szybsze transportowanie zasobów pomiędzy planetami. Dzięki temu gracze będą mogli budować swoją potęgę ekonomiczną rozbudowując sieć wydobywczą lub bogacić się na piractwie. Muszą jednak uważać na prawdziwych piratów oraz na ataki obcych.

 Zmianie ulega również mechanika podprogramów – tym razem gracze będą tworzyć ciągi zadań dla każdego ze swoich statków (oraz bazy), które rozpatrywane będą w kolejności przygotowania. Pozornie stwarza to mniej możliwości, ale dzięki podprogramom, które pozwalają edytować właśnie rozpatrywane zadania, a nawet manipulować programami przeciwnika, stworzenie skutecznego oprogramowania jest bardzo proste, a jednocześnie otwiera przed graczami zupełnie nowe możliwości. Natomiast moduły znane z pierwszej części gry zostały zastąpione placówkami wydobywczymi, które gracze mogą budować na planetach. Posiadając odpowiednie zasoby gracz będzie mógł ufortyfikować kontrolowaną planetę, stworzyć na niej bazę wypadową dla swojej flotylli, albo bezpowrotnie ją zniszczyć, tworząc pola asteroidów, utrudniające ruch przez systemy planetarne.

kafle

 Dodatkowe możliwości zapewnią graczom także artefakty obcych, które mogą znaleźć się pośród złóż Metallum, oraz różnorodne karty wydarzeń, które wpłyną na sytuację w całej galaktyce, takie jak krach na giełdzie Metallum czy wybuch supernowej. Aby uniknąć sytuacji, w których jeden z graczy radzi sobie wyraźnie lepiej od pozostałych i zyskuje trudną do odrobienia przewagę, wprowadzony został mechanizm balansujący. Słabsi gracze będą mogli przeprowadzać fuzje, aby wspólnie walczyć o bezcenne złoża przeciwko pozostałym graczom. Dzięki temu pokonanie silniejszego rywala będzie znacznie łatwiejsze, a niewygodnemu partnerowi zawsze można wbić nóż w plecy i przejąć pakiet kontrolny akcji…

 Jak potoczą się losy kosmicznego konfliktu? Czy uda Wam się poprowadzić swoją korporację do zwycięstwa i przejąć kontrolę nad galaktyką? Dowiecie się już jesienią tego roku, wraz z premierą Metallum 2!