9 listopada 2016

Witajcie w Hadrii!

Age_of_Thieves_pudelko_wieczko_PL

Wciel się w jednego ze złodziei portowego miasta w Wieku Złodziei, dopracuj swe plany, by przemknąć wśród strażników pałacu, zabrać Klejnot Cesarzy i jak najszybciej zbiec z nim niezauważenie poza granice Hadrii, nim bramy zostaną zamknięte. Czy jesteś godzien tytułu Arcyzłodzieja?

Zapadła noc… ale Hadria nie śpi

Miasto podzielone jest na 5 dzielnic oznaczonych kolorami, a gra przebiega w 2 etapach – ciszy oraz alarmu. Złodzieje mogą poruszać się po zwykłych polach ulicami miasta, lub skorzystać z sieci kanałów, aby szybko przenieść się bliżej pałacu.

!!IMG_6330

W momencie, gdy Klejnot zostanie skradziony, strażnicy wszczynają alarm. Na polach alarmu pojawiają się dodatkowi strażnicy i kapitanowie – rozpoczyna się wzmożona krucjata przeciwko wszystkim złodziejom w Hadrii. Czujność kapitanów jest wyższa niż zwykłych strażników, więc ominięcie ich stanowi nie lada wyzwanie. Kiedy strażnik złapie złodzieja, gracz przenosi się na pole lochu i odrzuca wszystkie karty, a jeśli posiadał Klejnot Cesarzy, skarb trafia na posterunek cesarski w dzielnicy, w której został pojmany. W kolejnej turze będzie mógł zagrać tylko dwie akcje, więc jego wybory są mocno ograniczone. Na szczęście loch to nie koniec gry – łatwo jest wrócić do akcji i próbować nadrobić stracony czas.

Zakamarki portowych stron

Gdy złodziej stanie na polu z żetonem miasta, musi go odkryć. Efekty żetonów mogą wpędzić złodzieja w kłopoty, jak i być dla niego pomocne – wszystko zależy od tego, czy noc będzie dla niego łaskawa.

!!IMG_6332

Dzięki Informatorom i Agentom Gildii złodzieje mogą w trakcie dowolnej tury jednorazowo użyć zdobytych punktów, aby wykonać dodatkowy ruch, a będąc w Znajomym sąsiedztwie, mogą to wykorzystać, by poruszyć się o 1 pole. Innymi efektami są chwilowe działania, jak Złodziejski schowek, który pozwala uzyskać kartę akcji, z kolei jeśli złodziej natrafi na Zaalarmowanych mieszkańców, wszyscy złodzieje w dzielnicy muszą odrzucić 1 kartę akcji. Można również niespodziewanie natknąć się na Tajniaka – ukrytego strażnika, który gotów jest pojmać złodzieja, gdy tylko na niego wpadnie. Żetony z efektem stałym są nieoceniona pomocą dla każdego z czmychających złodziei – mogą one tworzyć dodatkowe pola działające jak kanały i kryjówki, w których złodziej jest niewykrywalny dla strażników, albo wzbogacić sakwę zrabowanych dóbr.

!!IMG_6333

Oczywiście to nie wszystkie możliwości gry – każdy złodziej ma wyjątkowe zdolności i w zależności od tego, którą z postaci wybierzemy, strategia naszej gry będzie inna niż przeciwników. Wiek Złodziei to gra, która wygrała zeszłoroczną edycję konkursu dla autorów gier. Wspólnie z autorem, Sławomirem Stępniem, dopracowaliśmy prototyp i zdecydowaliśmy się na wydanie tej niezwykłej gry przygodowej, osadzonej w dość niezwykłym uniwersum. To jeszcze nie koniec naszej współpracy – na pewno jeszcze usłyszycie o Wieku Złodziei i naszych planach dotyczących tej gry. A jeśli sami chcielibyście spróbować swoich sił w projektowaniu gier, nie ma ku temu lepszej okazji – już dzisiaj możecie nadsyłać do nas swoje prototypy i zdobyć fantastyczne nagrody! Więcej informacji znajdziesz na stronie konkursu.