2 sierpnia 2016

Wiek Złodziei

age_of_thieves_10_png_600

Ukradł najcenniejszy klejnot w królestwie! Czy ujdzie z życiem?

Wiek Złodziei to nowa gra planszowa naszego wydawnictwa dla 2-4 złodziei chcących wykazać się sprytem i czujnością.

Przygotowania do skoku

Pierwszym krokiem jest przygotowanie sceny, na której rozegra się kradzież stulecia. W tym celu na szczegółowej planszy przedstawiającej Hadrię – fikcyjne renesansowe miasto – należy w wyznaczonych miejscach umieścić strażników, posterunki i bogactwa, a w pałacu na samym środku – Klejnot Cesarzy. Następnie każdy wybiera swojego złodzieja (z sześciu dostępnych postaci), zapoznaje się z jego umiejętnościami, dobiera początkowe karty i punkty akcji. Wyścig do zwycięstwa może się teraz rozpocząć.

Lapowka Mechaniczne_szczury

Nawet nie zauważysz, kiedy cię okradnę

Cel każdego złodzieja jest taki sam – zdobyć Klejnot Cesarzy i uciec z nim z miasta. Żeby tego dokonać, gracze będą korzystali ze swoich dwóch podstawowych akcji – Sprytu Złodzieja, który pozwala dobierać nowe karty, i Ruchu/biegu, dzięki któremu będą przemieszczać się po planszy, jak i posłużą się wieloma różnymi, złodziejskimi narzędziami i sztuczkami. Arsenał mistrzów cieni jest szeroki i obejmuje granaty, kusze ręczne, mechaniczne szczury, nakręcane sroki, siatki, liny i wiele innych, przydatnych przedmiotów. Wszystkie karty, poza podstawowymi akcjami, są jednorazowe, ale dzięki mechanizmowi punktów akcji, o którym opowiemy przy innej okazji, żaden z graczy nie znajdzie się w sytuacji, w której nie będzie miał kart na ręce, lub będzie miał tylko jedną możliwość.

IMG_5155

Łapać złodzieja!

Gracze nie będą jednak mogli swobodnie poruszać się po mieście, bez przeszkód realizując swój plan. Przez cały czas będą boleśnie odczuwali obecność strażników, blokujących przejścia i ścigających ich, jeśli tylko zauważą coś podejrzanego. Strażnicy sami nie poruszają się po planszy, jednak jeśli któryś ze złodziei zanadto się do nich zbliży, bez wahania udadzą się w jego kierunku. Istnieje też wiele sposobów na to, żeby skierować uwagę strażnika w pożądaną stronę. Na przykład Granat hukowy skutecznie odwróci ich uwagę (lub skieruje ją na innego złodzieja, który właśnie próbował chyłkiem wymknąć się z nie swoim złotem).

IMG_5156

Uciekaj, głupcze!

W ciągu całej gry gracze będą ścigać się też z czasem, odliczanym przez kolejne karty wydarzeń, modyfikujące przebieg rozgrywki, ale kiedy któremuś z nich uda się ukraść klejnot – gra znacznie przyspiesza i emocje sięgają zenitu. Trzy z czterech bram zostają zamknięte, w mieście pojawiają się dodatkowi strażnicy i kapitanowie (znacznie lepiej wyszkoleni i czujniejsi), straż podnosi alarm i uważa na każdy, najmniejszy hałas, a złodzieje, którzy nie zdobyli Klejnotu Cesarzy ciągle mają szansę wyrwać go z rąk posiadacza. Kilka ostatnich tur zdecyduje o tym, komu uda się ujść z miasta, a kto spędzi resztę życia w więziennym lochu.

wydarzenie_pelnia_ksiezyca_final_strona

Do biegu, gotowi…

Wiek Złodziei jest już na produkcyjnym finiszu. Obecnie przygotowujemy ostatnie grafiki, cyzelujemy fonty, opisujemy świat gry i dokręcamy ostatnie śrubki w instrukcji. Premierę gry planujemy na 13. października, czyli dokładnie w czasie największych planszówkowych targów w Europie – Spiel 2016. Jeśli chcecie obserwować nasze postępy nad grą i oceniać nowe grafiki, zapraszamy na nasz profil na Facebooku i Instagramie, gdzie będą regularnie pojawiać się nowe informacje. Waszej uwadze polecamy też stronę gry na znanym wszystkim planszówkowym fanom portalu boardgamegeek.com, gdzie możecie przeczytać pierwsze opisy fabularne postaci (sprawdźcie forum!) i oceniać nasze postępy. Do zobaczenia w Hadrii – mieście przeżywającym prawdziwy rozkwit złodziejskiego rzemiosła.