4 grudnia 2020

Wampir: Maskarada – Wendeta mamy datę premiery

celan_800x800_fb_wampir_wendeta

Wojna o wpływy w Chicago – klejnocie koronnym Camarilli w Ameryce Północnej zacznie się już w najbliższy czwartek 10.12.2020r. Premierę będzie mieć wtedy Wampir: Maskarada – Wendeta. Do tego czasu przygotowaliśmy dla Was mały artykuł o przebiegu rozgrywki.

Przebieg rozgrywki

Wampir: Maskarada – Wendeta to rywalizacyjna gra karciana opierająca się na strategii, blefie i dedukcji, osadzona w Świecie Mroku – świecie podobnym do naszego, lecz przedstawionym przez pryzmat tego, co mroczne i nadprzyrodzone. W grze wcielacie się w spiskujące wampiry, walczące o poparcie wpływowych popleczników, by ostatecznie zawładnąć tronem Chicago. Na początku rozgrywki wybieracie swój klan, a następnie na przestrzeni trzech rund będziecie zarządzać swoją ręką w oparciu o zaplanowaną strategię… i poczynania przeciwników. Podczas każdej rundy dokładacie karty oraz żetony krwi do wybranej dzielnicy miasta, przygotowując się do nadchodzącego starcia. Karty możecie dokładać zarówno odkryte, jak i zakryte, co stwarza sporo okazji do blefowania i dywersji.

Starcia są rozstrzygane na końcu rundy, po kolei w każdej dzielnicy osobno, przez odsłonięcie wszystkich kart i rozpatrzenie ich efektów. Gracz o największej sile zdobywa poparcie poplecznika z danej dzielnicy zyskując tym samym nowe źródło krwi, nowe zdolności do wykorzystania oraz cenne punkty wpływów. Strzeżcie się jednak: nawet jeżeli wygracie starcie, wasi przeciwnicy mogą was zranić – a jeżeli wyczerpią się wasze zapasy krwi, wpadniecie w szał i będziecie musieli wyssać jednego ze swoich z trudem zdobytych popleczników!

Na końcu trzeciej rundy zwycięża gracz z największą liczbą punktów wpływów… tym samym zostając nowym Księciem Chicago.

illu_3_600x600_wampir_wendeta

W grze na 4-5 graczy rozgrywka toczy się na przestrzeni 3 rund, z których każda składa się z 5 faz, rozgrywanych po kolei:

Żer – Pozyskanie krwi z sojuszu

Uzupełnienie dzielnic – Dodanie popleczników w dzielnicach

Zarządzanie ręką – Dobranie nowej karty klanu

Planowanie – Dokładanie kart/żetonów krwi; opcjonalnie, wyssanie karty w sojuszu

Rozstrzygnięcie – Rozstrzygnięcie starć kolejno w każdej dzielnicy

Konflikt zasad

Czy to się podoba Camarilli czy też nie, ta gra polega na łamaniu zasad. W związku z tym będą zdarzały się przypadki, w których efekty kart wykluczają się wzajemnie lub przeczą zasadom z instrukcji. W tego typu konfliktach należy kierować się poniższymi wytycznymi:

• Tekst na karcie jest zawsze ważniejszy niż zapisy w instrukcji.
• W przypadku efektów kart aktywowanych w tym samym czasie (np. dwie karty odnoszące się do tego samego etapu) należy je rozpatrywać zgodnie z kolejnością graczy, rozpoczynając od gracza z żetonem ambicji i kontynuując zgodnie z ruchem wskazówek zegara (tzn. wpierw należy rozpatrzyć karty dołożone przez posiadacza żetonu ambicji, potem następnego gracza w kolejności itd.).
• Pamiętaj, że remisy są zawsze rozstrzygane w oparciu o kolejność graczy.
• Jeżeli dany gracz ma kilka kart, które należy rozpatrzyć w ramach jednego etapu, sam decyduje o kolejności ich rozpatrzenia.
• Jeżeli danego efektu karty nie można rozpatrzyć w całości, należy rozpatrzyć go w maksymalnym możliwym stopniu. Przykładowo, jeżeli karta mówi o odebraniu 3 żetonów krwi graczowi, któremu pozostały tylko 2 żetony krwi , odbierz mu 2 .
• Jeżeli jakiegoś efektu nie można rozpatrzyć, należy go zignorować.

Koniec gry

Z końcem rundy trzeciej gra natychmiast dobiega końca. Wygrywa gracz posiadający najwięcej punktów wpływów które zdobył: poprzez karty sojuszu, swoich wyssanych popleczników i ofiar oraz wszystkie żetony wpływów. Nie zapominajcie o żetonach diabolizmu które dają ujemne punkty.

Grę możecie znaleźć w najlepszych sklepach z grami planszowymi oraz w naszym galaktycznym sklepiku.