18 sierpnia 2020

Wampir: Maskarada – Wendeta – krwista zapowiedź

celan_800x800_fb_wampir_wendeta

ŚWIAT MROKU

Wiecie, że nasze wydawnictwo jest zawsze głodne dobrych tytułów, niczym wampiry krwi. Przeglądając kampanie na platformie Kickstarter znaleźliśmy bardzo klimatyczną perełkę – Wampira: Maskaradę – Wendetę, którą z przyjemnością ogłaszamy i Wam prezentujemy. Grę na kampanii wsparło ponad 4700 osób! W klimatach Świata Mroku powstało wiele gier, także gry RPG. Dlatego dla ujednolicenia słownictwa nawiązaliśmy współpracę z Alis Games odpowiedzialnych za wydanie polskiej edycji podręcznika RPG Wampir: Maskarada.

Gra Wampir: Maskarada – Wendeta jest osadzona w Świecie Mroku. Jest to świat podobny do naszego, lecz przedstawiony przez pryzmat tego, co mroczne i nadprzyrodzone. Gdy nieświadomi niczego ludzie smacznie śpią, krwiożercze wampiry grasują, posilając się ludzką krwią dla podtrzymania swych nieumarłych żywotów. Na przestrzeni lat ci mistrzowie łowów (lub Spokrewnieni, jak sami siebie określają) stworzyli neofeudalną społeczność, opartą na więzach krwi i wzajemnych zależnościach. Według podań Spokrewnionych, pierwszym wampirem był Kain, który za zabicie swego brata, Abla, został skazany na wieczne przekleństwo unikania słońca i żywienia się ludzką krwią. Legenda głosi, że z czasem Kain stworzył trójkę potomków, którzy następnie przekazali tę potworną klątwę dalej, do trzeciego pokolenia wampirów. Działo się to jeszcze przed Potopem – niektórzy twierdzą, że wywołały go właśnie ich grzechy. Ci, którzy przetrwali, nazwani zostali Przedpotopowcami i stali się protoplastami współczesnych klanów (jak mówią o sobie ich potomkowie). Krew każdego z Przedpotopowców wciąż krąży w żyłach ich potomków, będąc źródłem ich mocy i słabości, a być może nawet ich zachowań i przekonań.

illu_3_600x600_wampir_wendeta

CHICAGO JEST NASZE

Większość z występujących w grze klanów oficjalnie należy do Camarilli, najbardziej wpływowej organizacji w historii Spokrewnionych. Jej nadrzędnym celem jest utrzymanie Maskarady – wymyślnej zasłony oszustwa, przesłaniającej oczy żyjących, by ukryć istnienie Spokrewnionych.

Typowe miasto Camarilli jest zarządzane na wzór feudalnego dworu, mimo że ich zgromadzenia przypominają raczej pedantyczne zebrania zarządu lub spotkania bezwzględnych karteli przestępczych. Hierarchia jest najważniejsza. Na czele stoi Książę, istota na tyle imponująca – lub też przebiegła – by uznać ją za absolutnego władcę danej domeny.

illu_2_600x800_wampir_wendeta

KLANY

Na początku gry każdy z graczy wybiera swój klan. Każda z talii nawiązuje do mocy i dyscyplin typowych dla odpowiadającego jej klanu, dając tym samym dostęp do różnych strategii i oferując zróżnicowane wrażenia z rozgrywki. Gracze mogą zdecydować się na reprezentowanie jednego z 7 dostępnych klanów – potężni Brujah, dzicy Gangrele, szaleni Malkavianie, skryci Nosferatu, charyzmatyczni Toreadorzy, władający magią Tremere oraz dyplomatyczni Ventrue.

BRUJAH

Podczas starć wykorzystaj nieporównywalną siłę swoich kart oraz zadawaj obrażenia przeciwnikom, by doprowadzić ich do szału!

GANGRELE

Zaskocz swoich przeciwników zmieniając nagle balans krwi dzięki swej więzi z naturą oraz zmiennokształtnym zdolnościom!

MALKAVIANIE

Dokładaj, usuwaj i podkradaj karty, by aktywować przeróżne efekty – twoi przeciwnicy szybko nauczą się zważać na nieoczekiwane posunięcia!

NOSFERATU

Przemieszczaj swoje karty, podglądaj zakryte karty przeciwników i zadawaj obrażenia nawet, gdy wycofujesz się ze starcia!

TOREADORZY

Wykorzystaj swą charyzmę, by pozyskiwać popleczników do swojego sojuszu – im jest większy, tym potężniejsze są twoje karty!

TREMERE

Korzystaj z krwi do rzucania potężnych zaklęć, zachowując jednak jej zapas, by zbyt często nie wpadać w szał!

VENTRUE

Za pomocą swej pozycji, zmysłu dyplomatycznego i obycia politycznego zmuś przeciwników do uległości, wymierzając srogie kary za wszelkie oznaki sprzeciwu!

O klanach, zawartości pudełka oraz przybliżonej dacie premiery będziemy Was jeszcze informować.