22 lutego 2021

Tajemnice zakonu – zapowiedź dodatku do Horroru w Arkham 3ed.

 ahb06_box_3d_mockup

Po zmroku na ulicach Arkham słuchać upiorne zawodzenie niespokojnych dusz i da się dojrzeć wałęsające się w mroku ghoule. Porzucone portale zieją mocą, łącząc naszą rzeczywistość z nieznanym wymiarem koszmaru, a w eleganckiej dzielnicy French Hill tajemniczy Zakon Srebrnego Świtu knuje, aby posiąść jeszcze większą potęgę.

Nikogo chyba nie zaskoczy, że decydujemy się na kontynuację tej świetnej serii – zapowiadamy kolejne przygody do Horroru w Arkham 3ed. o tytule Tajemnice zakonu.

Prezentowany dodatek dzięki dwóm nowym dwustronnym kafelkom dzielnic wprowadzi do gry Massachusetts – jeden z dawnych regionów Arkham, w tym wspomnianą już dzielnice French Hill, jak również budzące grozę Podziemia. Do waszego zespołu dołączy również czterech zupełnie nowych badaczy, takich jak m. in. niezłomny żołnierz Mark Harrigan, czy pewna siebie pilotka Winifred Habbamock.

Zadanie badaczy nie będzie proste – dodatek wprowadza bowiem trzy nowe scenariusze, w których badacze zmierzą się z widmami, kultystami i stawią czoło głębi samych Podziemi. Dzięki ponad 130 nowym kartom wydarzeń, atutów, potworów, stanów oraz nowemu rodzajowi kafelków, Sekrety Zakonu pozwolą wam wkroczyć do skarbca pełnego upiornych przygód i opowieści.

ahb06_wachlarz

OKRYCI SEKRETAMI

Tajemnice Zakonu dostarczą trzy nowe scenariusze, a wraz z nimi niewyczerpane pokłady regrywalności, które zabiorą was do dawnych regionów Arkham – Massachusetts. Nowe zagrożenia będą piętrzyć się przed Wami, niezaleznie od tego czy spróbujecie powstrzymać Loże Srebrnego Świtu przed nieprzyzwaniem Przedwiecznego, czy też podejmiecie próby ocalenia niewinnych postronnych przed siejącymi grozę Gugami.

bound_to_serve

Tym razem jednak wyzwania z którymi przyjdzie wam się mierzyć będą trudniejsze niż sądzicie. Niektóre z potworów z tego dodatku posiadają nowe słowo kluczowe – „spowity” – które skrywa w mroku tajemnicy ich cechy, zdolności oraz punkty wytrzymałości. Spotkacie się z nimi zwłaszcza w pierwszym scenariuszu tego rozszerzenia, gdzie zmierzycie się z Nawiedzającymi Zmarłymi.

haunting_dead

Prawdziwa natura tych wrogów jest tajemnicą do czasu, aż badacz nie wejdzie z nimi w zwarcie, lub potwór nie zostanie wyczerpany. Co gorsza, będąc spowitymi potwory te nie posiadają wartości wytrzymałości, a tym samym nie mogą zostać pokonane, nim nie odwrócicie ich na niespowitą stronę. Ostatecznie nie sposób walczyć z nieznanym!

Niemniej spowite monstra nadal mogą otrzymywać obrażenia. Jeżeli zadacie im odpowiednią liczbę obrażeń gdy będą spowite, możecie sprawić, że zostaną pokonane natychmiast po tym jak wejdą z wami w zwarcie. Pozwala to na pokonanie ich „z wyprzedzeniem”. Może wam się to przydać w starciu z takimi spowitymi potwornościami jak Kakofoniczna Zjawa [link do karty] lub Wrzeszcząca Zjawa [link do karty]. Baczcie jednak na to, komu zadajecie obrażenia! Może się zdarzyć, że wśród widm natraficie na nieoczekiwanych sprzymierzeńców, jak Łkająca Zjawa [link do karty]!

WIEDZA I LOGIKA

Nowy dodatek do Horroru w Arkham nie byłby kompletny, gdyby nie wprowadzał nowych badaczy. Jednym z nich jest Agatha Crane, kobieta próbująca łączyć naukę z okultyzmem.

Posiadająca stopień naukowy z matematyki i psychologii Agatha Crane zawsze kładła nacisk na logiczne myślenie i naukę opartą na dowodach. W młodości nie zwracała uwagi na przesądy i bajki o duchach, ale z czasem kolejne dowody doprowadziły Agathę do wniosku, że w licznych opowieściach o potworach, zmorach i magii, które wypełniają historię Arkham, musi istnieć ziarno prawdy. Jeśli te dziwne byty istnieją naprawdę, muszą podlegać pewnym spójnym regułom, tak samo jak nauka podlega prawom fizyki. Każdemu, kto chce słuchać wystarczająco długo – w tym wielokrotnie swojemu mężowi, Wilburowi – tłumaczy, że ta nowa dziedzina nauki nosi nazwę „parapsychologii”. Dzięki niezawodnym metodom naukowym Agatha stara się wypełnić lukę między mistyką a racjonalnością, między okultyzmem a nauką.

agatha_crane

Choć będąc naukowcem z krwi i kości, Agatha wielokrotnie zaskoczy Was swoją wiedzą o arkanach magii. Posiadając ponadprzeciętną Wolę oraz rozsądne pokłady poczytalności, Agatha może z sukcesem parać się rzucaniem zaklęć, zaś jej zdolność umożliwia czerpanie korzyści z przerażenia otrzymywanego np. jako część kosztu. Darmowy żeton wzmocnienia wybranej umiejętności i dobranie żetonu szczątków to gra warta świeczki!

Agatha może również użyć swej wiedzy parapsychologicznej do skorzystania z Praktyk Okultystycznych [link do karty] – jednej z kart z którą rozpoczyna grę. Podejmując ryzyko, w zamian za otrzymanie dodatkowej wskazówki, Agatha będzie odwracać kartę na stronę Metod Naukowych [link do karty]. Na tej stronie karty używając akcji ochrony by pozbyć się dodatkowych żetonów zagłady z Praktyk Okultystycznych, Agatha może zyskać jeszcze więcej wskazówek dzięki darmowej akcji badania, a to wszystko wraz z gromadzeniem żetonów szczątków, które mogą przydać się w dalszym etapie rozgrywki.

Jak widać rola i przydatność Agathy wzrasta, w miarę jak zgłębia ona wiedzę tajemną i okultyzm. A to tylko jeden z czterech nowych badaczy zawartych w Sekretach Zakonu!

PRZEKROCZ GRANICĘ

French Hill – jako jedna z najstarszych części Arkham – jest siedliskiem tajemnic, potencjalnych sprzymierzeńców i nieznanych zagrożeń. Z drugiej strony w najgłębszych czeluściach Krain Snów czekają Podziemia – siedlisko grozy i obłędu, gdzie tylko najwięksi desperaci ośmielą się wkroczyć. Wiesz, że coś próbuje połączyć te dwie rzeczywistość, i pytanie nie brzmi czy powinieneś to powstrzymać, lecz czy będziesz w stanie to zrobić.