15 października 2019

Sword & Sorcery: Zapowiedź cz. 3 – Wrogowie

Witajcie ponownie w świecie Sword & Sorcery! W poprzednich artykułach opowiedzieliśmy Wam o grze i skupiliśmy się na bohaterach. Teraz czas przyjrzeć się wrogom, którym bohaterowie będą musieli stawić czoła, aby uratować świat i odzyskać swoje dusze! Jak to zwykle bywa, gdy zostają uwolnione złe moce, wiele niegodziwych stworzeń ciągnie w ich stronę, a do bezbożnej walki dołączają potężni wrogowie. Świat Sword & Sorcery nie jest wyjątkiem.

troll

Przerażający Troll, jeden z głównych wrogów w Sword & Sorcery.

 W Sword & Sorcery wrogowie mogą mieć trzy różne Rangi. Zieloni wrogowie to Ci o najniższej randze, najzwyklejsze jednostki zła, które zazwyczaj nie są dużym wyzwaniem dla bohaterów, chyba że atakują ich w większych grupach. Niebiescy wrogowie są silniejsi i w starciu z większością bohaterów zdolni do zadania znacznie poważnych uszkodzeń. Wreszcie czerwoni wrogowie to elita sił zła, których zabójcze ataki i silny opór są zwykle połączone ze specjalnymi umiejętnościami, dzięki czemu są wymagającymi przeciwnikami nawet dla zahartowanej w boju grupy bohaterów.

Istnieje także czwarty typ wrogów: oznaczeni kolorem fioletowym Główni wrogowie. Są jedynymi w swoim rodzaju, niezwykle potężnymi przeciwnikami. Bohaterowie nie natrafią na nich w każdej przygodzie, ponieważ to przywódcy sił zła lub bardzo wyjątkowe stworzenia przywoływane z wielkim wysiłkiem dla mrocznych celów. W grze Sword & Sorcery: Nieśmiertelne dusze znajdują się dwaj Główni wrogowie – nieustraszony Troll i potężny Król Orków.

gremlin

Gremliny łączą siły, aby zlikwidować swoich przeciwników i ukraść ich złoto.

Pierwszymi wrogami z jakimi bohaterom przyjdzie stanąć do walki, są Gremliny: ohydne, przypominające małpy stworzenia, które przyciąga złoto i klejnoty. Łączą swe siły, aby zlikwidować większych przeciwników i ukraść ich złoto. Podczas gdy zielone Gremliny są stosunkowo łatwe do pokonania, niebieskie mają w zanadrzu paskudną niespodziankę dla bohaterów, którzy je zranią: gdy zostaną ranni, wysuwają ostre kolce, które zadają obrażenia wszystkim bohaterom na tym samym obszarze. Czerwone Gremliny są szczególnie niebezpieczne z uwagi na ich szybkość i refleks, jak również to, że mogą atakować częściej niż ich mniejsi krewni. Gremliny można również napotkać jako Sfory. Sfora Gremlinów sama w sobie może dla bohatera okazać się śmiertelnym zagrożeniem, jednak jako wyjątkowo tchórzliwe istoty za każdym razem, gdy jeden Gremlin ze sfory zostanie zabity, pozostali będą próbować wycofać się z walki.

raider

Łupieżcy podążają śladami sił zła.

Gdy siły zła dotrą do cywilizowanego świata, Łupieżcy z radością pójdą za nimi, by kraść i żerować na słabszych. Na nieszczęście bohaterów są oni wystarczająco inteligentni, by zatruwać swe ostrza i używać mikstur leczących podczas walki. Zieloni Łupieżcy są najsłabsi, ale jeśli spotkacie ich w grupie podczas walki, użyją swoich brudnych sztuczek i staną się tym samym czymś więcej niż zwykłym wyzwaniem. Niebiescy Łupieżcy są wyszkolonymi posiadaczami podwójnej broni, a rzadziej spotykani czerwoni Łupieżcy mogą wydawać polecenia innym wrogom podczas bitwy.

Świetnie wyszkoleni Orkowie są okrutną i nieustępliwą rasą wojowników. Żyją, by walczyć, a ich głos wstrząsa polem bitwy, pobudzając do walki ich grupę i zmniejszając morale wrogów. Ze względu na ich zdolności bojowe oraz rozmiar wszystkie Orki dominują na polu bitwy. Zieloni Orkowie, uzbrojeni w topór i tarczę, są dobrze wyszkoleni w walce obronnej. Ich niebiescy krewni są podatni na wpadanie w szał, gdy zostaną ranni, w wyniku czego zadają więcej obrażeń w bitwie. Czerwoni przywódcy Orków mogą również inspirować każdego humanoidalnego wroga, a więc ich ataki stają się krytyczne.

ork_szaman

Mistrzowie magii, Orkowie Szamani, są „buforem” wojowniczych orków w bitwie.

Plemiona Orków są dowodzone przez najsilniejszych wojowników, ale nawet najpotężniejszy wódz Orków słucha rad swoich szamanów, mistrzów magii. Orkowie Szamani są „buforem” wojowniczych orków w bitwie i wrogami, których należy się wystrzegać. Zieloni Orkowie Szamani mogą wskrzeszać zielone stworzenia, leczyć sojuszników i rzucać klątwę na bohaterów, podczas gdy niebiescy Szamani odrzucają swoje zdolności lecznicze, aby przywołać niebieskie Gremliny i wzmocnić swoją obronę. W końcu potężni czerwoni Orkowie Szamani mogą się bronić za pomocą magii i wskrzesić każdego potwora.

Trwa przedsprzedaż!

Grę możecie zamówić w przedsprzedaży w naszym sklepie internetowym oraz innych sklepach z grami planszowymi. Premiera zaplanowana jest na drugą połowę października.

Do każdego egzemplarza zakupionego w ramach przedsprzedaży zarówno w naszym sklepie internetowym, jak również w sklepach z nami współpracującymi, zostanie dołączony Tristan – bohater wcześniej dostępny tylko jako ekskluzywny element kampanii na Kickstarterze w cenie $10 wraz z całą towarzyszącą mu zawartością – 1 figurką bohatera, 1 figurką duszy bohatera, 1 arkuszem bohatera, 14 kartami i 21 żetonami!

tristan2
tristan5a

Nie zwlekajcie z zakupem! Sklepy zamówiły już cały nakład Sword & Sorcery: Nieśmiertelne dusze w ramach przedsprzedaży.