17 czerwca 2020

Sword & Sorcery: Nieśmiertelne dusze – Tajemny portal, legenda trwa…

clean_800x800_fb_sword_n_sorcery_tajemny_portal

Epicka kampania, rozpoczęta w grze Sword & Sorcery: Nieśmiertelne dusze, ma swój dalszy ciąg w Tajemnym portalu, długo oczekiwanym, pierwszym, dużym rozszerzeniu do gry.

Tajemny portal wprowadza nowe kafelki mapy, a także karty skarbów, potworów, wydarzeń i Emporium, jak również cztery nowe zadania, znacznie dłuższe od tych, które znajdują się w zestawie podstawowym. Tym samym poziom epickich wyzwań, stojących przed bohaterami, znacząco wzrasta. Bohaterowie mogą kontynuować swoje dotychczasowe zmagania lub rozpocząć zupełnie nową kampanię od Aktu I (poziom 2-4) i zająć się gromadzeniem skarbów oraz punktów duszy z myślą o Akcie II. Dzięki temu nowemu zestawowi każde zadanie można rozegrać jako samodzielną przygodę i połączyć z nowymi zestawami bohaterów, Onamorem i Victorią, zaprojektowanymi z myślą o walce przeciwko złym siłom.

Bohaterowie będą musieli zmierzyć się z nowym wyzwaniem, podczas którego demony i czarnoksiężnicy zastosują nieznane dotychczas taktyki walki. Nowe potwory zaprojektowało studio Gremlin Project w taki sposób, aby ze sobą współpracowały i jeszcze bardziej utrudniły osiągnięcie zwycięstwa. Ifrity, demony ognia, będą nękać bohaterów zarówno w ataku, jak i w obronie, uderzając ognistymi atakami i paląc wszystko na swojej drodze. Nocni wędrowcy, piekielne upiory, będą chronić i leczyć inne potwory, lecz nawet w bezpośredniej walce okażą się przerażającymi przeciwnikami dzięki wyjątkowej odporności i możliwości przebicia się straszliwymi atakami przed każdy rodzaj zbroi.

Wsparciem dla diabelskich istot będą Wyznawcy demonów – prawdziwe nemezis bohaterów. To właśnie oni będą przyzywać i aktywować piekielne stwory, choć przyparci do muru sięgną po potężne zaklęcia, którymi uderzą na śmiałków. Jednak żaden z wymienionych potworów nie może się równać potędze Diabelskiego pomiotu: to utkany z płomieni i dymu horror, który został przyzwany, by siać zniszczenie na Wybrzeżu Szpona. Gracze będą musieli wykorzystać wszystkie strategiczne zdolności, aby pokonać tego bękarta piekieł, który potrafi atakować z ziemi i z powietrza. Jego płonący oręż sprawi, że bohaterowie nie znajdą ani chwili wytchnienia. Na szczęście nowe karty skarbów i Emporium stworzono po to, by gracze poradzili sobie z tak trudnymi wyzwaniami. Można je również dodać do talii z zestawu podstawowego, tym samym wzbogacając i pogłębiając doświadczenia płynące z gry.

Fabuła rozszerzenia jest niezwykle nieprzewidywalna, a z każdym zadaniem gracze poczują się coraz mniej pewnie. Jak zwykle, wszystkie niuanse i wątki zawarto w Księdze sekretów. Wybory bohaterów, jak również ich natura duszy, sprawiają, że przebieg każdej przygody jest wyjątkowy, a samo rozszerzenie zyskuje na regrywalności. Na końcu każdego zadania może się okazać, że wiele części mapy pozostało niezbadanych lub ukrytych w Księdze sekretów, zatem ważne jest nie tylko poradzenie sobie z najróżniejszymi wyzwaniami, ale też podjęcie określonych działań przez bohaterów, ponieważ znacząco wpłyną one na kolejne przygody i spotkania. Zadania z rozszerzenia Tajemny portal pojawiają się jedno po drugim, a ich długość oraz poziom trudności sprawią, że bohaterom ledwie starczy tchu w piersiach, by poradzić sobie ze wszystkim. Będą musieli roztropnie korzystać ze swoich mocy i ekwipunku, aby zachować siły na epickie zakończenie.

Rozszerzenie Sword & Sorcery: Tajemny portal działa równocześnie z czterema zestawami bohaterów, które wprowadzają aż osiem nowych klasy do wykorzystania we wszystkich przygodach Aktu I i II. Nadadzą się one idealnie do walki z demonicznymi hordami z tej części kampanii. Ryld jest owocem związku człowieka z elfem. Jako Bard o magicznym głosie potrafi zauroczyć wrogów, a w serca członków drużyny wlać męstwo i siłę. Jako Fechmistrz jest niezwykle utalentowanym szermierzem, a zarazem zabójczym zagrożeniem dla każdego przeciwnika. Z kolei Morrigan może się wcielić w Łowczynię demonów, prawdziwą mistrzynię bicza, a jako Łowczyni czarownic sięga po niezwykle skuteczną kuszę. Jej broń i zdolności zostają oddane na usługi drużyny, aby umożliwić pokonanie hord nadnaturalnych stworów. Onamorem, urodzonym w rodzinie potężnych czarodziejów, można grać jako chaotycznym Nekromantą lub praworządnym Przywoływaczem. Jako Nekromanta Onamor dorastał samotnie, za towarzystwo mając jedynie tajemne księgi. Lata spędzone na zgłębianiu ponurej sztuki nekromancji wypaczyły jego umysł. Jako Przywoływacz poprzysiągł, że poświęci swoje życie kontrolowaniu i wypędzaniu demonów, traktując je niczym broń przeciwko innym nadnaturalnym istotom, ponieważ tylko demon potrafi wywołać ból i gniew u innego demona. Victoria sprawdzi się jako praworządna Kapitan, która szybko awansowała w szeregach floty wojennej lub chaotyczna Piratka której dusza została skazana na potępienie.

Rozszerzenie Tajemny portal oraz nowi bohaterowie gwarantują wyjątkowe rozstrzygnięcie Aktu I w oczekiwaniu na jeszcze trudniejsze i mroczniejsze wyzwania, jakie staną przed śmiałkami w Akcie II… Czy jesteście na to gotowi?