24 listopada 2015

Stań w obronie Terrinoth!

runebound_3rd

Zatrzymałeś się na odpoczynek w zacisznej karczmie w małym miasteczku. Awanturnicy wokół ciebie wymieniają się opowieściami o starożytnych skarbach i przechwałkami o swoich wielkich dokonaniach. Za tobą długa podróż, zboczyłeś z drogi by przekroczyć Międzyrzecze na południe od Czerwonego Mostu, lecz teraz w końcu możesz porządnie wypocząć. Kiedy wreszcie sią wygodnie usadawiasz, przez drzwi wpada młody chłopak, krzycząc, że ludzie widzieli smoka w Zębach Mennary. „Bez obaw” – odpowiadasz wstając z krzesła – „ten jest mój”.

Informujemy, że już wkrótce nakładem wydawnictwa ukaże się nowa, trzecia już, edycja gry Runebound – gry planszowej o odważnych czynach i przygodach w fantastycznym świecie Terrinoth.

Witajcie w Terrinoth, poszukiwacze przygód!

W nowej edycji gry Runebound gracze wcielą się w odważnych bohaterów, podejmujących się rozmaitych zadań i napotykających na swojej drodze przerażające potwory. Jedna z tych maszkar obudziła się ze stuletniego snu i teraz zagraża całej krainie. Czy bohaterowie będą mieli dość odwagi, by pokonać zło i przywrócić równowagę? Ten, który tego dokona uratuje cały świat, a jego imię będzie przekazywane w pieśniach przez przyszłe pokolenia.

Świat Terrinoth znany jest graczom z poprzedniej edycji gry Runebound, a także z takich tytułów jak Descent: Wędrówki w mroku, Rune Age czy Runewars. Teraz, wraz z nową edycją Runebound, gracze powrócą do tego wspaniałego i bogatego świata, przedstawionego po raz pierwszy właśnie w pierwszej edycji tej gry.

W grze Runebound 2-4 graczy walczy o sławę i uratowanie świata Terrinoth przed złem. Bohaterowie będą musieli zmierzyć się w walce z potworami, rozważnie poprowadzić spotkania, eksplorować starożytne ruiny i zapomniane knieje. W czasie wędrówki moc bohaterów wzrasta, rozwijają oni nowe umiejętności i zdobywają potężną broń, która pomoże im w ostateczniej konfrontacji. Tylko najpotężniejszy bohater pozostawi trwały ślad w pamięci ludzi.

rb01_layout

Niezwykła opowieść

Na początku rozgrywki każdy z graczy wybiera jednego z sześciu bohaterów, którego będzie prowadził przez ziemie Terrinoth. Kraina usiana jest wydarzeniami – przygodami i zadaniami do wypełnienia. Wszystko zależy od graczy – mogą zdecydować się na walkę z budzącym przerażenie Ettinem, zostać przemytnikiem – lub doprowadzić przemytnika przed oblicze sprawiedliwości, czy też podjąć się zadania zbadania Przełęczy Szaleńca. Wybory dokonywane podczas rozpatrywania przygód zależą wyłącznie od graczy, co sprawia, że Runebound cechuje się dużą różnorodnością, a każda rozgrywka będzie inna.

Przygody rozsiane są po mapie i reprezentowane przez kolorowe klejnoty. Każdy kolor przypisany jest innemu rodzajowi wydarzenia, a znajdują się pośród nich wydarzenia związane z walką, spotkania i eksploracje. Gracze zawsze mają dowolność co do tego, które misje wybiorą. Zawsze mogą się skupić na walce, lub, jeśli wolą, na spotkaniach lub eksploracji. Aby jednak dostać się do tych przygód, trzeba przemierzyć dzikie tereny Terrinoth. Ruch podczas gry rozpatruje się rzucając specjalnymi kośćmi terenu. Gracze mogą z łatwością poruszać się miedzy pobudowanymi między miastami drogami, lub pójść na skróty, czym jednak ryzykują opóźnienia w podróży, jeśli kości terenu okażą się niełaskawe.

rb01_diagram_01

Starszy Mok rzuca trzema kośćmi terenu i używa ich wyników do poruszenia się

Starcia w grze Runebound są dynamiczne i niezwykle taktyczne dzięki zupełnie nowemu systemowi walki, który oparty jest na żetonach. Każdy z bohaterów wyposażony jest w żetony walki, które podczas starcia bierze do ręki i rzuca nimi jak kośćmi bądź monetami. Po tym jak obaj gracze rzucą swoimi żetonami, rozpoczyna się walka turowa, podczas której gracze mogą wydawać żetony z odpowiednimi symbolami do zadawania obrażeń, obracać żetony przeciwnika i swoje, zatrzymywać je by zwiększyć ich moc, czy też bronić się przed atakami.

rb01_diagram_02

Gracze rzucają żetony walki, po czym w systemie turowym wydają je w pełnych napięcia i taktycznych walkach

Dodatkowo zarówno gracze jak i potwory posiadają specjalne umiejętności, które można aktywować wydając odpowiednie żetony. Ma to olbrzymie znaczenie dla wyniku walki, a możliwości i kombinacje umiejętności są niemal nieograniczone.

Zło powstaje

W grze Runebound gracze znajdą dwa scenariusze, w których przedstawione są zupełnie różne zagrożenia dla krainy Terrinoth. W jednym zmierzą się z piekielnym Margathem Smoczym Władcą, w drugim zaś staną naprzeciwko hord nieumarłych pod przywództwem Vorakesha, potężnego nekromanty.

Poza kartami scenariusza, na których opisane są specjalne zasady gry i warunki zwycięstwa, każdy scenariusz posiada swoją talię przygód, które dodaje się do zwykłych talii, dzięki czemu każda z przygód będzie zupełnie wyjątkowa i różna od drugiej. Walcząc z Margathem bohaterowie będą musieli kryć się przed grasującymi po krainie smokami, podczas gdy grają w drugi scenariusz mogą udać się na Czarnoskrzydłe Trzęsawiska, by tam odszukać miasto umarłych, w którym ukryte są wskazówki, które pomogą pokonać Vorakesha. Podczas walki z Margathem gracze przetrząsną całą kraine w poszukiwaniu starożytnej wiedzy odsłaniającej słabości smoka. W pokonaniu Vorakesha, poza zabijaniem jego zombie, pomogą graczom liczni przyjaciele, których uda im się odnaleźć. Nie ważne jak wiele razy zagracie w któryś z tych scenariuszy – z każdym razem rozgrywka będzie wyglądała inaczej.

vorakesh-new

Po tym, jak bohaterowie zgromadzą dostatecznie wiele skarbów i mocy, muszą udać się do samego serca zła, gdzie zmierzą się z nemezis Terrinoth w ostatecznej bitwie. Gracz, który wygra tę walkę, wygrywa grę, lecz jeśli przegra – jest eliminowany z gry. Gracze nie mogą jednak zwlekać – jeśli zbyt wiele czasu minie zanim pokonają Margatha lub Vorakesha, wszyscy przegrywają, a Terrinoth pogrąża się w wiecznym mroku.

Stwórz swojego bohatera

Oczywiście zanim bohaterowie będą mogli pokonać Margatha lub Vorakesha muszą się odpowiednio uzbroić. Zdobycie nowych umiejętności i ekwipunku jest nieodzowne, jeśli gracze chcą mieć szansę na pokonanie swoich wrogów i zapisanie się w kronikach Terrinoth.

rb01_card_fan_01

Aby otrzymać nowe karty umiejętności, gracz musi wydać odpowiednie karty trofeów, które zdobywa kończąc przygody. Karty te mogą wyposażać bohaterów w nowe umiejętności – od podniesienia szybkości, aż do potężnych czarów. Każdy bohater posiada 3 atrybuty: siłę, umysł i ducha. Używa się ich do testów przy niektórych przygodach, a także wskazują one ile umiejętności danej kategorii może posiadać postać. Karty umiejętności nie tylko zapewniają dodatkowe umiejętności, ale także pozwalają na odrzucenie karty, aby zakończyć zadanie lub odnieść inne korzyści.

rb01_sample

Bohaterowie mogą także zdobywać nowe wyposażenie w czterech Wolnych Miastach Terrinoth. Trafiając do takiego miasta gracz może zdecydować się na kupno wystawionych tam zasobów. Bohaterowie mogą także zyskać złoto, zabierając niektóre z dóbr i dostarczając je do określonych miejsc, lub otrzymać nowe żetony i umiejętności inwestując w nowe zbroje i broń.

Zostań legendą

Starożytne zło zagraża Terrinoth, wkrótce rozpocznie się nowa era ciemności. Tylko wielcy bohaterowie mogą temu zapobiec, pokonując to zagrożenie. Czy zostaniesz żywą legendą? A może pozwolisz swemu imieniu odejść w zapomnienie, razem z innymi bohaterami, którzy pozostali z tyłu? Zdecyduj jak potoczy się twój los i los całej krainy Terrinoth w nowej grze Runebound!

Przygoda w Terrinoth rozpocznie się już w 2016 roku!.