1 lipca 2014

Rozpocznijcie opowieść!

Zimowe_opowieści

Biały królik na chwilę przerwał inspekcję fabryki, stojąc na chłodnym balkonie nad syczącymi maszynami Fabryki Koszmarów. Poniżej, dziesiątki pracowników, zmienionych w bezwolne marionetki, tworzyło broń i potworności dla reżimu zimy. Biały królik pociągnął rozgrzewający w chłodzie dnia łyk wina. Rozpoczął tę wojnę wytworami swojej fabryki i zakończy ją w ten sam sposób.

Z przyjemnością informujemy, że już od dzisiaj na sklepowych półkach możecie znaleźć polską wersję gry Zimowe Opowieści!

W mroźnym Zimogrodzie stale ścierają się dwia stronnictwa. Śnieżka, Szalony Kapelusznik i inni żołnierze zimy starają się utrzymać władzę i upewnić się, że zima nigdy nie przeminie. Przeciwko reżimowi zimy występują buntownicy wiosny – Alicja, Dorotka, Pinokio i inni, próbując obalić żołnierzy, którzy trzymają w garści Zimogród.

VA89-layout

Podczas rozgrywki w Zimowe Opowieści gracze przejmują kontrolę nad postaciami walczącymi o nadejście wiosny lub utrzymanie wiecznej zimy. Każde działanie podejmowane przez postacie rozwija historię zmagań. Podczas rozgrywki gracze zagrywają karty historii, na których znajdują się rysunki, a każdy z nich może być interpretowany na wiele sposobów. Postacie poruszają się, wykonują zadania i walczą poprzez korzystanie z kart historii i wplatanie ich w narrację.

Gracze poruszają się po mroźnych ulicach miasta i starają się wykonywać zadania. Zadania dają możliwość osiągnięcia pewnych kluczowych celów, takich jak zdobycie bezpiecznej kryjówki dla ruchu oporu, lub szerzenie propagandy w celu utrzymania reżimu. Postacie z przeciwnych stronnictw walczą o wykonanie zadań, a kiedy określona ich ilość zostanie wykonana, rozpoczyna się epilog gry.

Gracze mogą próbować powstrzymać przeciwników przed wykonywaniem zadań, uniemożliwiając dotarcie do nich. Żołnierze zimy mogą przerywać ruch rebeliantów, zmuszając ich do walki, obezwładniając ich jeśli nie uda im się wymknąć. Buntownicy nie mogą mierzyć się z nimi w otwartej walce, ale zastawiają pułapki na nieostrożnych żołnierzy. Dobrze zastawione sidła mogą obezwładnić żołnierza, lub zmusić go do wykorzystania kart historii aby się uwolnić.

Kiedy określona ilość zadań zostanie wykonana, historia osiąga punkt kulminacyjny i rozpoczyna się epilog. Od tego momentu każdy z graczy zmusza swoją postać do ostatnich wysiłków w walce o osiągniecie ostatecznego celu. Stronnictwo, które zwycięży w epilogu wygrywa grę i doprowadza historię żołnierzy zimy i buntowników wiosny do końca.

VA89-cardfan-story-01

Aby dodać rozgrywce strategicznej głębi, gracze mogą skorzystać z zasad zaawansowanych. Specjalne zdolności zapewniane przez wykonane zadania, określone zadania dla postaci lub specjalne umiejętności posiadane przez każdą postać zwiększą możliwości strategiczne i wzbogacą narracyjną stronę rozgrywki.

Dołączcie do walki o los Zimogrodu! Opowiedzcie historie, które utrzymają reżim zimy lub będą zwiastować nadejście długo oczekiwanej wiosny. Jak potoczy się walka? Dowiecie się grając w Zimowe Opowieści.