10 marca 2016

Przeklęta wystawa

klatwa_box

Nad Arkham zawisła starożytna, złowieszcza klątwa. Chodzą słuchy, że z wystawy „Dziedzictwo Faraonów” zniknęły jakieś dziwne eksponaty. Ci, którzy próbowali ich szukać, natrafili na rzeczy tak koszmarne, że nie sposób to opisać. Co więcej, na ulicach widuje się tajemniczą, mroczną postać, odzianą w pradawne, egipskie szaty. Powiadają, że przeklęty każdy, kto ją napotka. Miasto sparaliżował strach… Los wszystkich spoczywa na barkach niewielkiej grupki badaczy – tylko oni mogą powstrzymać nadnaturlane zło, które wypełzło na ulice Arkham.

Informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa pojawi się edycja poprawiona Klątwy Czarnego Faraona, dodatku do gry Horror w Arkham. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany, które zostały wprowadzone w tej edycji rozszerzenia.

Pradawne szepty

Klątwa Czarnego Faraona (edycja poprawiona) pozwala graczom poprzez karty Spotkań muzealnych odkryć starożytne moce tkwiące w Przedmiotach muzealnych. Są to legendarne relikty zagadkowej przeszłości, które mogą dać badaczom cenne wskazówki w walce z Przedwiecznym. W poprzedniej edycji Klątwy Czarnego Faraona gracze mogli zdobywać je poprzez losowe Spotkania – teraz droga do zdobycia tych drogocennych przedmiotów jest bardziej bezpośrednia.

Znacznik Pradawnych Szeptów, reprezentujący plotki i informacje dotyczące zaginionych eksponatów muzealnych, przesuwa się po Arkham. Badacze, którzy napotkają ten znacznik, dobierają kartę Spotkania muzealnego – mogą w ten sposób zdobyć potężne bronie lub zaklęcia. Jednak szczęśliwym znaleziskom często towarzyszą zagadkowe i nienaturalne wydarzenia, więc zbierajcie je z rozwagą…

Egipski awatar

Edycja poprawiona Klątwy Czarnego Faraona zawiera kartę Heralda dla samego Faraona, awatara Nyarlathotepa. Jego obecność i towarzyszące jej niebezpieczeństwa sprawiają, że badaczom znacznie trudniej jest odkryć sekrety jego artefaktów i jego historię. Miasto spowiła jego krwawa klątwa, a badaczom coraz ciężej będzie pozostać przy zdrowych zmysłach.

klatwa_karty

Policja czuwa

W świetle dziwnych wydarzeń w Arkham sprawie zaczęła się przyglądać policja. Badacze nie mogą już spokojnie spacerować po ulicach obwieszeni bronią i okultystycznymi przedmiotami bez zwracania na siebie uwagi. Niektóre karty Wydarzeń powodują, że na planszy pojawia się znacznik Patrolu, reprezentujący policję czuwającą nad spokojem w tej okolicy. Badacze będą musieli ryzykować złapanie, aby się koło nich przedostać.

Korzyści i Utrapienia

Edycja poprawiona Klątwy Czarnego Faraona zawiera jeszcze jedną nowość: karty Korzyści i Utrapień, które mogą zapewnić badaczom długotrwałe efekty – pozytywne lub negatywne.

Wyruszcie w poszukiwaniu zaginionych eksponatów z rozszerzeniem Klątwa Czarnego Faraona (edycja rozszerzona)!