7 kwietnia 2014

Protekcja Mocy

wiedza_obrona

„Będziesz wiedział jak, kiedy będziesz pogodzony…, spokojny, pasywny. Rycerz Jedi używa Mocy do zdobywania wiedzy. Nigdy do ataku.”
-Yoda, Imperium kontratakuje

Z przyjemnością informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się trzecie rozszerzenie do gry karcianej Star Wars z cyklu Echa Mocy, zatytułowane Wiedza i Obrona. Podczas szkolenia, Yoda uczył Luke’a, że Jedi nigdy nie używa Mocy do ataku. Nowy zestaw Mocy pozwoli graczom wykorzystać jej potęgę pełniej niż dotychczas.

Pięć nowych zestawów celów pozwala powrócić na Hoth razem z Sojuszem Rebeliantów lub zająć się lukratywnym handlem niewolnikami wraz z Szumowinami i Nikczemnikami. Moc jest silna w każdej frakcji, dlatego nawet Przemytnicy i Szpiedzy będą mogli osiągnąć cele poprzez wiedzę, obronę i trochę drobnego przemytu.

wachlarz

Kolejny szczęśliwy skok

W Wiedzy i Obronie Moc pomoże Przemytnikom i Szpiegom dzięki nowemu celowi Na Trasie na Gamor. Oddaje on do dyspozycji graczy potężną Reakcję. Za każdym razem kiedy rozpoczyna się faza Mocy, gracz może odsłonić wierzchnią kartę z talii i dodać jej symbole Mocy podczas zmagań Mocy. Jeśli przegra zmagania, karta zostaje odrzucona, ale jeśli wygra, dobiera tę kartę na rękę, zwiększając możliwości obrony lub pozwalając zaplanować przyszłe ataki.

stacjaZwycięstwo w zmaganiach będzie skutkowało czymś więcej niż tylko zadawaniem obrażeń celom ciemnej strony, dzięki nowym kartom, takim jak Stacja paliwowa na Denebie. Na pierwszy rzut oka ta karta może wydawać się kolejnym rozwinięciem zapewniającym zasoby, ale jej Reakcja pozwala usuwać z niej żetony skupienia po zwycięstwie w zmaganiach Mocy. Nawet wygrywając tylko jedne zmagania Mocy na rundę można przygotować tę kartę, aby można było ponownie użyć jej w swojej turze.

Na stacji Paliwowej, takiej jak ta na Danebie, może pojawić się Najemna siła, oferująca swoje usługi, a w tym zestawie karty celu znajdują się dwie takie karty. Te jednostki posiadają przydatny zestaw symboli walki, dzięki którym nadają się zarówno do przeprowadzania zabójczych ataków jak i stanowią solidną obronę. Ich zestaw symboli jest nawet bardziej korzystny, biorąc pod uwagę próg obrażeń o wartości 3, a to wszystko kosztem jednego zasobu! Niestety, Najemna siła jest niepewna, ponieważ po każdych przegranych zmaganiach Mocy należy odrzucić tę kartę, co zmusza do wykorzystania ich, kiedy tylko to możliwe.

marauderNawet jeśli Najemna siła na chwile opuści graczy, nie znikną na długo, zwłaszcza kiedy zagrany zostanie „Hyperspace Marauder”. Ten statek to osobisty pojazd znanego przemytnika – Lo Khana – i jest zarówno świetnym atakującym jak i obrońcą, ale najlepiej przypisać go do Mocy. Kiedy zostanie przypisany do Mocy otrzymuje Reakcję mówiącą: „Po tym jak wygrasz zmagania Mocy, umieść w grze jednostkę o wydrukowanym koszcie 1 lub niższym ze swojej ręki lub stosu kart odrzuconych.”. Dzięki tej zdolności, karty takie jak Najemna siła czy C-3PO szybko mogą powrócić do gry.

Czasem nawet największe wysiłki nie wystarczą aby powstrzymać ciemną stronę przed osiągnięciem przewagi podczas zmagań Mocy. W takich momentach przyda się Zakład taki jak Kowal własnego losu. Kiedy rozpoczynają się zmagania Mocy, można wybrać przyjazną jednostkę, która na czas zmagań otrzyma trzy dodatkowe symbole Mocy.

Kowal własnego losu wyraźnie podkreśla inne synergie tego zestawu celu. Dzięki niej można zapewnić sobie zwycięstwo w zmaganiach Mocy i wykorzystać karty „Hyperspace Marauder” i Stacja paliwowa na Denebie, upewnić się, że Najemna siła będzie pod ręką i że zatrzymasz kartę osłoniętą dzięki Na Trasie na Gamor. Dzięki kartom z tego zestawu celu przed Przemytnikami i Szpiegami otwiera się nowa ścieżka do zwycięstwa i pojawiają się nowe możliwości atakowania celów ciemnej strony.

Ciemność powstaje

sarissPodczas gdy Przemytnicy i Szpiedzy szukają szczęścia, ciemna strona wzrasta w siłę w osobie Prorokini Sithów – Sariss. Wyszkolona przez złowrogich Proroków Ciemnej Strony Sariss jest groźną przeciwniczką. Jej symbole walki pozwalają skutecznie nią atakować i się bronić, ale najbardziej niebezpieczna jest po przypisaniu jej do Mocy.

Sariss posiada słowo kluczowe Elita, jak również Reakcję, która pozwala, po przdzieleniu jej do Mocy, przydzielić do Mocy jednostkę przeciwnika. Otwiera to drogę wielu zabójczym spiskom ciemnej strony. Dzięki niej można przydzielić jednostkę z wieloma znacznikami skupienia lub z małą liczbą symboli Mocy, i zapewnić sobie przewagę w zmaganiach Mocy.

Dzięki niektórym innym kartom z tego zestawu celu można jeszcze bardziej manipulować jednostkami przeciwnika poświęconym Mocy. Kiedy działa Plan prorokini, każda wroga jednostka przydzielona do Mocy traci jeden symbol Mocy, a Zabójczy wzrok pozwala pozbawić jednostkę dwóch symboli Mocy i zniszczyć ją, jeśli nie posiada już żadnych symboli. Dzięki takim kartom łatwo można pozbawić przeciwnika jego najpotężniejszych jednostek.

Sojusznikiem moim jest Moc

Echa Mocy niosą się dalej, wraz z Wiedzą i Obroną, trzecim rozszerzeniem w cyklu. Czy wykorzystacie Moc zgodnie z naukami tylko do obrony? Czy może przejdziecie na ciemną stronę i użyjecie jej dla własnych korzyści? Niezależnie, którą stronę wybierzecie, Wiedza i Obrona zapewni wam środki do celu, już w maju tego roku!