10 sierpnia 2020

Proroctwo Królów – Zapowiedź dodatku do 4 edycji Twilight Imperium: Świt Nowej Ery

twilight_imperium_proroctwo_krolow_3d_box_mockup

Zaginiona planeta Ixth: osławiony raj miliona marzycieli, ziemia obiecana tysiąca wyznań, legenda tak stara jak Lazaxowie. Wreszcie odnaleziona. Niestety, dawne opowieści o Ixth to nic innego jak kłamstwa, a kiedy ekspedycja badawcza wyrusza przez dotychczas zamknięty tunel czasoprzestrzenny na obszarze przestrzeni kontrolowanym przez Widma z Creussa, natrafia na wymarłe miasto, leżące poza granicami galaktyki. To miasto stanowi jednocześnie więzienie zbudowane w jednym celu: aby uwięzić geno-czarowników Mahactów, despotycznych królów Galaktyki sprzed okresu władztwa Lazaxów. A skoro Mahactowie się przebudzili, nic nie powstrzyma ich pochodu ku ostateczniej dominacji w Galaktyce.

Wydawnictwo Galakta z przyjemnością ogłasza Proroctwo królów, zupełnie nowy dodatek do gry Twilight Imperium: Świt nowej ery.

To ogromne rozszerzenie jest wypełnione po brzegi nowymi elementami, którymi możesz wzbogacić swój egzemplarz Twilight Imperium. Galaktyka znacznie się rozrosła, od kiedy do gry dołączyło siedem nieznanych dotąd ras. Każda może pochwalić się wyjątkowymi zdolnościami, ale też obciążona jest różnymi słabościami. Wystarczy wymienić Mahactów posiadających moc modyfikowania genów, czujnych strażników ze Srebrnego Klucza, czy tajemniczych i starożytnych Niebian. Jednak nie tylko obecność nowych ras wpływa na powiększenie się Galaktyki! Czterdzieści nowych kafelków układów i korytarzy nadprzestrzennych wzbogaca planszę o kolejne planety i przeszkody, a dzięki znajdującym się w pudełku dwóm zestawom elementów graczy w nowych kolorach możesz zagrać w Twilight Imperium nawet w osiem osób.

ti10_component_spreadTo jednak ledwie niewielka część elementów, jakie znajdziesz w tym rozszerzeniu! Wraz z nim nadciąga cała gama unikatowych kart liderów, którzy dodadzą wyjątkowego charakteru wybranej przez Ciebie rasie. Wspierają oni każdą rasę w grze, dając Ci możliwość odblokowania podczas rozgrywki specjalnych zdolności. Potężne mechy wkraczają ciężko na pola bitew, jako nowe, potężne wojska naziemne z wyjątkowymi zdolnościami specjalnymi, odpowiednimi dla każdej z ras. W miarę, jak zagłębiasz się coraz dalej w niezbadane obszary Galaktyki, zupełnie nowe talie eksploracji pozwalają wypełnić nieznane planety i pustkę kosmosu wspaniałymi odkryciami, między innymi fragmentami, które możesz łączyć w budzące podziw i grozę relikty. Nowe karty akcji, polityki, celów, technologii, weksli, legendarnych planet i wiele, wiele innych sprawiają, że Proroctwo królów to obowiązkowe rozszerzenie dla każdego fana Twilight Imperium!

ti10_player-plastic

Z dwoma nowymi kolorami plastikowych elementów graczy możesz zasiąść przy Twilight Imperium nawet w osiem osób.

 

Królowie Galaktyki

Dzięki siedmiu nowym rasom wprowadzonym w tym rozszerzeniu, będziesz mieć do wyboru dwadzieścia cztery opcje w każdej rozgrywce w Twilight Imperium. Każda ze skonfliktowanych stron może pochwalić się indywidualnym podejściem strategicznym i stylem gry, a jednocześnie wnosi do gry coś wyjątkowego.

Jedną z nowych ras są legendarni Geno-czarownicy Mahactów, pierwotna opowieść ze starożytnych czasów. W dalekiej przeszłości dynastie Mahactów terroryzowały Galaktykę. Mahactowie potrafili przekształcać ciała żywych istot, wymuszać wieczne posłuszeństwo jednym gestem i zmieniać biosfery całych planet we wrzące, toksyczne piekła. Jednak w najbardziej rozpustnej chwili ich orgii samozniszczenia pojawiło się nowe, wschodzące Imperium, gotowe rzucić im wyzwanie. Lazaxowie, młoda i pełna zapału rasa, stanęli na czele przedsięwzięcia mającego na celu zniszczenie Mahactów i przywrócenie pokoju. Jednak nie tak łatwo całkowicie zniszczyć cień przeszłości – Mahactowie zostali zamknięci i ukryci za nieczynnym tunelem czasoprzestrzennym.

ti10_faction_mahact

Powróciwszy do walki o kontrolę nad galaktyką, Mahactowie okazują się przerażającym przeciwnikiem. Podczas bitwy uczą się i poznają kod genetyczny swoich wrogów, reprezentowany przez zdolność Edykt. Gdy prowadząc Mahactów po raz pierwszy pokonasz inną rasę w bitwie, zabierasz jeden z jej żetonów dowodzenia i układasz go w swojej puli floty. Ten żeton dowodzenia zwiększa limit floty, ale ma też inne zalety. Przede wszystkim przejęcie żetonu dowodzenia innej rasy umożliwia użycie zdolności dowódcy danego gracza – jednego z nowych rodzajów liderów, których omówimy poniżej!

Niewielu żyjących współcześnie zdaje sobie sprawę z istnienia Srebrnego Klucza. Ta grupa spokrewnionych, ptasich podgatunków została niegdyś zniewolona przez Mahactów i zmuszona walczyć o cudzą sprawę, póki nie przybył generał Lazaxów. Chcąc spłacić dług członkowie Srebrnego Klucza złożyli sojusznikom przysięgę. Zobowiązali się oddelegować swoich najlepszych wojowników oraz uczonych, aby założyć organizację, której celem będzie upewnienie się, że Mahactowie nigdy nie powrócą. Chociaż w tajemnicy toczyli bitwy z uśpionymi agentami Mahactów, wraz z otwarciem tunelu czasoprzestrzennego i powrotem dawnych panów Srebrny Klucz zaczął gromadzić siły. Czas sekretów minął. Należy dokończyć to, co Lazaxowie rozpoczęli tak dawno temu.

ti10_faction_argent

Srebrny Klucz zdaje sobie sprawę z roli, jaką pełni w galaktycznej polityce, a zapał jego członków przekłada się na realną przewagę podczas wprowadzania nowych praw i zarządzeń Galaktycznej Rady. Oznacza to, że zawsze będziesz głosować jako pierwszy w fazie polityki, ale za każdy oddany głos automatycznie oddasz też dodatkowy głos za każdego uczestnika gry. Czyni to Srebrny Klucz polityczną potęgą, z którą należy się liczyć. Ta rasa może się również pochwalić wyspecjalizowanymi niszczycielami – Skrzydłem uderzeniowym alfa – zdolnym wykorzystać ostrzał przeciwmyśliwski do uszkodzenia najpotężniejszych statków kosmicznych przeciwnika.

 

Heroldowie zmian

Nawet rasy z gry podstawowej będą miały dostęp do zestawu zupełnie nowych trików dzięki 74 kartom liderów, zawartym w Proroctwie królów. Od tej chwili każda rasa dysponuje trzema rodzajami liderów: wysłannikiem, dowódcą i bohaterem. Na początku gry Twój wysłannik, na przykład Evelyn DeLouis z Federacji Sol, czy Carth ze Złotych Piasków z Emiratów Hacanu, stanowi Twojego jedynego odblokowanego lidera. Wysłanników należy wyczerpać, aby użyć ich zdolności, lecz w zamian oferują potężne efekty.

Ponadto każda rasa ma dostęp do dowódcy. Dowódców odblokowuje się poprzez spełnienie wymagań na rewersie karty, a te różnią się zależnie od dowódcy. Jednak nagrody są warte włożonego trudu, jak się szybko przekonasz wzmacniając piechotę Federacji z Claire Gibson, czy ulepszając zdolności jednostek Uniwersytetów Jol-Nar z pomocą Ta Zerna. Zdolności dowódców nie wymagają wyczerpywania lidera, zatem możesz z nich korzystać tak często, jak często zostaną spełnione odpowiednie warunki!

 ti10_leader_composite

Na koniec należy wspomnieć, że każda rasa posiada dostęp do potężnego bohatera. Musisz zrealizować trzy cele, aby odblokować bohatera swojej rasy, a kiedy Ci się to uda, uzyskujesz dostęp do potężnej, jednorazowej zdolności. Kiedy po nią sięgniesz, z pewnością odciśniesz ślad na całej Galaktyce! Przykładowo po odblokowaniu Jace’a X z 4. Legionu Powietrznego zdobywasz zdolność Obwodu dowodzenia Helio. Możesz z niej skorzystać raz na grę, aby usunąć wszystkie swoje żetony dowodzenia z planszy i umieścić je z powrotem w swojej puli posiłków. A może zrobisz wrażenie na Sędzim Ba’alu, Zgubie Gwiazd i tym samym odblokujesz Ziarno supernowej – budzące grozę narzędzie zniszczenia, które pozwoli Ci wykorzystać słońce wojny, by zniszczyć cały układ wraz ze wszystkimi wrogimi jednostkami i zastąpić go zupełnie nowym kafelkiem supernowej Muaat?

 ti10_unitupgrade_fan

Opisani powyżej liderzy nie są jedynymi premiami przypisanymi do danej rasy, jakie znajdują się w Proroctwie królów. Nowe potężne mechy wkraczają na pole bitwy, z łatwością rozbijając w pył hufce piechoty, a każda rasa może się poszczycić unikatowym rodzajem mecha. Przykładowo jeśli walczysz dla sprawy Geno-czarowników Mahactów, będziesz mógł posłużyć się Gwiezdnym lansjerem. Kiedy przeciwnik aktywuje układ z jednym z Twoich Gwiezdnych lansjerów, będziesz mógł wydać żeton danego gracza ze swojej puli floty, aby natychmiast zakończyć jego turę, tym samym powstrzymując atak nim na dobre się zacznie. A może bardziej podoba Ci się Ambicja Ikara – mech Widm z Creussa, który za usunięcie z planszy pozwala umieścić lub przesunąć tunel czasoprzestrzenny Creussyjczyków w danym układzie, co zapewni Ci niespotykaną elastyczność strategiczną?

Jak pokazano poniżej, znajdziesz wspaniałe miejsce dla swoich kart liderów i mechów na zupełnie nowym arkuszu liderów, który można bezproblemowo wsunąć pod arkusz rasy, a jednocześnie korzystać z użytecznego skrótu zasad, dostępnego za jednym ruchem ręki, gdy tylko stanie się potrzebny!

ti10_galaxy-tiles

Relikty nieznanego

 

Kiedy zanurzysz się w nieznanych otchłaniach Galaktyki, natrafisz na czterdzieści zupełnie nowych planet, tylko czekających na Twoje nadejście. Ponadto dzięki Proroctwu królów przeżyjesz wyjątkowe doświadczenie – jako pierwszy postawisz stopę na dziewiczej planecie. W rozszerzeniu zawarto cztery talie eksploracji – po jednej dla planet kulturowych, niegościnnych i przemysłowych oraz jeden dla pogranicza z myślą o rasach, które opracowały technologię wymaganą do eksploracji międzygwiezdnej pustki.

ti10_explorationbacks_compositeJeśli jesteś pierwszym graczem, który przejmuje kontrolę nad planetą, masz szansę ją eksplorować poprzez dobranie karty z odpowiedniej talii eksploracji. Jest szansa, że trafisz na Rajski świat – kartę, która dołącza się do karty planety i na stałe zwiększa wpływy dla każdego, kto będzie ją kontrolował. Możesz też odkryć Niestabilne źródło paliwa, które pozwoli Ci użyć wojsk naziemnych, aby zdobyć kolejny żeton dowodzenia. Jednak chyba najpotężniejszymi znaleziskami są fragmenty reliktów, przykładowo Fragment reliktu z planety przemysłowej.

ti10_industrialrelic_scepterofemplar

Starożytne i wspaniałe relikty sprzed niezliczonych wieków można znaleźć w całej Galaktyce, lecz nie sięgniesz po ich zapomnianą moc, dopóki nie złożysz w całość ich fragmentów albo poprzez eksplorację, albo wymianę podczas transakcji. Kiedy zgromadzisz trzy fragmenty reliktu, możesz je odrzucić, aby dobrać wierzchnią kartę z talii reliktów! Przykładem niech będzie Berło Emelpara, które złożone w całość pozwala wydać żeton z puli posiłków zamiast z puli strategii. Jednak wiedz, że możesz liczyć na jeszcze bardziej niezwykłe i ezoteryczne relikty, rozrzucone pośród gwiazd.

 

Era chwalebnej wojny

Wraz z rozszerzeniem Proroctwo królów gra Twilight Imperium wkracza w nową erę. Nowe rasy dołączają do walki, nowe kafelki układów powiększają Twoją Galaktykę, więc możesz grać w siedem lub osiem osób. Karty liderów i unikatowe mechy wzmacniają każdą rasę, talie eksploracji pozwalają poczuć klimat podróży w nieznane rejony kosmosu, a relikty dają Ci wyjątkową przewagę, jeśli tylko zdołasz je złożyć w całość. A przecież jeszcze nie pokazaliśmy zupełnie nowych kart planet, akcji, polityki, celów, weksli, technologii, legendarnych planet i wielu, wielu innych!

W dobie pandemii ciężko nam deklarować się co do terminów, jednak zapeweniamy, że prace już trwają i dodatek ukaże się tak szybko, jak to możliwe.