16 maja 2016

Poznaj smak grozy – 4 gry o Cthulhu, w które musisz zagrać

Nie jest umarłym ten, który spoczywa wiekami…
- H. P. Lovecraft, Zew Chulhu

Poszukiwacz prawdy, autor bogatej mrocznej mitologii, mistrz grozy – Howard Philip Lovecraft to jeden z tych pisarzy, którzy potrafią porwać czytelnika do świata swoich powieści i uwięzić go tam na zawsze. Lovecrafta kochamy nie tylko za jego utwory literackie, ale także za samą tajemniczą mitologię i klimat grozy, które stały się inspiracją dla wielu gier planszowych. Dzisiaj chcemy podpowiedzieć Wam, jakich gier nie możecie pominąć, jeśli jesteście fanami Cthulhu.

Znak Starszych Bogów

W tym domu w R’lyeh czeka w uśpieniu martwy Cthulhu.
- H. P. Lovecraft, Zew Cthulhu

znak_starszych_bogow_400

Ludzie od zawsze gromadzą przedmioty, które w jakiś sposób ich pociągają. Czasem nie zdają sobie jednak sprawy, że to, co ich pociąga, to nie wartość rynkowa lub historyczna, a mroczne podszepty demonicznych stworzeń z innych światów. Muzea pełne są artefaktów, których przeznaczenia nikt już się dzisiaj nie domyśla – rachitycznych posążków, dziwnych kamieni, talizmanów z zębów nieznanych już dzisiaj stworzeń. W grze Znak Starszych Bogów macie okazję wcielić się w badaczy i rozwikłać tajemnicę jednego z takich muzeów.

W grze od 1 do 8 graczy będzie ścigało się z czasem, który nieustannie przypomina o uśpionym Przedwiecznym, mającym się wkrótce przebudzić. Wykorzystując trzy rodzaje specjalnych kości, badacze będą eksplorować kolejne pomieszczenia w muzeum w poszukiwaniu Znaku Starszych Bogów – symbolu, za pomocą którego można uwięzić Przedwiecznego. Dopasowując wyniki na kościach do symboli znajdujących się na kartach pomieszczeń, niestrudzeni badacze będą walczyć z potworami, poskramiać złowrogie siły i odnajdywać pomocne przedmioty. Dołącz do badaczy i powstrzymaj starożytne zło.

Jesteś fanem Znaku Starszych Bogów? Sprawdź nadchodzące rozszerzenie, dodające nowe możliwości rozgrywki:

Omeny Lodu

Omeny Lodu

Pojawiły się wieści, że wyprawa archeologiczna renomowanego Uniwersytetu Miskatonic zaginęła gdzieś pośród mroźnych ostępów na Alasce. Grupa nieustraszonych badaczy z Arkham postanowiła ich odszukać, lecz by to zrobić, będą musieli przetrwać nienaturalne burze i niewyobrażalne koszmary.

Eldritch Horror: Przedwieczna Groza

eldritch_horror_pl

Wieczorem, po całym dniu wypełnionym rozlicznymi depeszami i ustaleniami, pożegnałem mego przyjaciela i wyruszyłem pociągiem do San Francisco.
- H. P. Lovecraft, Zew Chulhu

Perspektywa się rozszerza – już nie tylko jedno muzeum jest przesiąknięte przedwieczną grozą. Kult rozciąga swe macki na cały świat i wkrótce sprowadzi Wielkich Przedwiecznych na ziemię. O ile ktoś ich nie powstrzyma!

Eldritch Horror: Przedwieczna Groza to gra kooperacyjna, w którą jednocześnie może zagrać od jednej do aż ośmiu osób. Gracze wcielą się w badaczy, którzy przemierzą świat wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu wskazówek, dzięki którym będą mogli zamknąć bramy do innych światów i powstrzymać budzącego się ze snu Przedwiecznego. Każde odwiedzone miasto, wioska czy dżungla prowadzi do odsłonięcia jednej karty wydarzeń, która stawia gracza przed jakimś wyzwaniem lub daje różne możliwości do wyboru. Każdy badacz ma kilka cech o różnych wartościach – testując je w odpowiednich okolicznościach gracze mogą zdobywać bilety, pieniądze, przedmioty, czy też tajemniczą wiedzę. Jednak nieudany test zwykle wiąże się z konsekwencjami – uraz nogi potrafi znacznie spowolnić podróż.

Świat został opanowany przez zło. Odważysz mu się przeciwstawić w Eldritch Horror: Przedwiecznej Grozie?

A może masz już Eldritch Horror i poszukujesz dodatkowych wrażeń? Te dodatki pozwolą Ci przeżyć nowe przygody w lovecraftowym klimacie grozy:

box

Tajemnicze Ruiny

Jednakże pewnego dnia, gdy połączymy rozproszoną wiedzę, otworzą się przed nami tak przerażające perspektywy rzeczywistości, a równocześnie naszej strasznej sytuacji, że albo oszalejemy z powodu tego odkrycia, albo uciekniemy od tego śmiercionośnego światła, przenosząc się w spokój i bezpieczeństwo nowego mrocznego wieku.

gory_szalenstwa

Góry Szaleństwa

Na długo przed pojawieniem się ludzi na Ziemi żyły Starsze Istoty. Teraz, w roku 1926, coś zakłóciło ich długi sen. Zaczęły rozszerzać swój mroczny wpływ, wpełzając do ludzkich umysłów i zmuszając do realizacji tajemniczego celu. Kilku odważnych badaczy przeczuwa zbliżającą się katastrofę i wyrusza na Antarktydę, aby odnaleźć źródło zagrożenia. Tylko oni mogą powstrzymać nadciągającą zagładę, więc doprowadzą zadanie do końca albo popadną w obłęd próbując.

piramidy_mini

Pod Piramidami

Wieki temu Egiptem rządził faraon Nephren-Ka. Był władcą tak nikczemnym i okrutnym, że jego własny lud wymazał wszelkie dowody jego istnienia. Jednak Bractwo Bestii odkryło prawdę i planuje przywrócić Czarnego Faraona na tron, skazując Egipt i całą ludzkość na erę niewolnictwa. Wraz ze swoimi towarzyszami musicie czym prędzej wyruszyć do Egiptu, odkryć najpilniej strzeżone tajemnice i zbadać najmroczniejsze zakamarki tej piaszczystej krainy.

Horror w Arkham

horror_w_arkham

Teraz śpiew mężczyzn z Arkham słychać było wyraźnie, a Wheeler widział przez lunetę, jak wszyscy trzej wznoszą do góry ręce w rytm nuconych słów.
- H. P. Lovecraft, Zew Chulhu

Wszystkie znaki wskazują na to, że siedliskiem kultu jest Arkham – stare, mroczne miasteczko owiane lekką mgiełką tajemnicy. Mieszkańcy nie są zbyt pomocni – podejrzewacie, że coś ukrywają. Aby rozwikłać tajemnicę kultu i powstrzymać Przedwiecznych, będziecie musieli odwiedzić wszystkie, nawet najmroczniejsze i najniebezpieczniejsze zakątki miasta w Horrorze w Arkham.

W Horrorze w Arkham gracze znów wcielą się w role badaczy, tym razem jednak zło ukryło się w małym miasteczku Arkham w stanie Massachusetts. Zbierając kolejne wskazówki i przeżywając niezapomniane spotkania z mieszkańcami, gracze muszą zamykać bramy do innych wymiarów i odnaleźć symbole, którymi posłużą się by pokonać Przedwiecznego. Dołącz do Loży Srebrnego Świtu, zaglądnij do Domu Wiedźmy, odwiedź Stowarzyszenie Historyczne i inne miejsca znane z prozy Lovecrafta. Horror w Arkham wybudza się z przedwiecznego snu!

Jeśli posiadasz już wersję podstawową Horroru w Arkham, sięgnij po rewelacyjne dodatki, których pełną listę znajdziesz tutaj.

stwor

Stwór

…nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami.
- H. P. Lovecraft, Zew Chulhu

Archeologowie chcą zbadać tajemniczą wyspę R’lyeh. Przygotowują wyprawę i po jakimś czasie docierają na miejsce. Gdy rozpoczynają swoje badania, szybko okazuje się, że wyspa skrywa w sobie coś niepokojącego. Naukowcy powoli przestają sobie ufać, są pełni złych podejrzeń, a atmosfera jest napięta. W końcu dochodzi do pierwszego zniknięcia – to Stwór przeniknął do grupy badaczy i bawi się z nimi pewny, że nikt go nie wykryje.

W grze Stwór od 4 do 12 graczy wcieli się w archeologów próbujących zidentyfikować tajemniczego Stwora. W pierwszej turze gry jeden z graczy zostaje Stworem i za pomocą blefu będzie próbował zarazić innych badaczy potwornym wirusem i przeciągnąć ich na swoją stronę. Ludzie muszą jak najszybciej dowiedzieć się, kto spośród nich jest tytułowym Stworem, i wyeliminować go za pomocą niezawodnego miotacza ognia. Muszą tylko uważać, by przypadkiem nie spalić jednego ze swoich!