18 marca 2021

Posiadłość Szaleństwa 2ed.: Poradnik cz.2

 posiadlosc_szalenstwa_box_mockup

Kontynuujemy nasz poradnik o Badaczach w Posiadłości szaleństwa 2ed.:

Posiadlość_Szaleństwa_Poradnik_Postać_2_500x_500xPreston Fairmont

Milioner Preston całe swoje dotychczasowe życie brał beztrosko i żył w dostatku z pieniędzy swoich rodziców. Historie jego rodziny niekoniecznie go interesowały do czasu, kiedy jego znajoma zaprosiła go na seans spirytystyczny. Duch jego ojca, który ukazał się nie tylko jemu, skłonił go, do przeszukania rodzinnych pamiątek i odkrycia źródła bogactwa jego rodziny. Chodzą plotki, że jego bogactwo ma związek z Lożą Srebrnego Świtu. Nie od dziś wiadomo, że pieniądze dają wpływy, a Prestonowi nie brakuje ani jednego, ani drugiego. Milioner jednak zawsze należał do ignorantów, więc jego wskaźnik wiedzy jest mizerny. Specjalna umiejętność Fairmonta pozwala na zakrycie jednej z kart poczytalności lub odrzucenie już zakrytej karty i to bez użycia akcji – przydatne, jeśli poczujesz, że szaleństwo jest blisko!

 

RitaRita Young

Atletka to jedna z najlepszych postaci do potencjalnej walki z potworami i testów opartych na sile i zwinności. Dzięki swojej umiejętności (może się poruszać o jedno pole więcej w czasie ruchu) dotrze do celu szybciej niż inni badacze, a mobilność w tej grze bywa cenniejsza niż wskazówka lub sukces na kości! Ucieczka to to, co Rita robiła całe życie. Liczyła, że po dostaniu na Uniwersytet Miskatonik jej życie się odmieni, ale białe kaptury Ku Klux Klanu zamieniły się na jeszcze bardziej tajemnicze, czarnego koloru.

 

 

WendyWendy Adams

Łobuziary Wendy nie można zatrzymać w miejscu. Nie da się jej ani Ogłuszyć ani Unieruchomić. Świetnie poradzi sobie w testach opartych na zwinności i niewiele gorzej spostrzegawczości. Oprócz tego jest bardzo „równą postacią” i na wszystkie pozostałe testy ma całkiem dobre statystyki. To dobra postać na początek, kiedy chcemy sprawdzić nowy scenariusz. Zastanawiacie się czego nastolatka szuka w progach Posiadłości? Skłoniła ją tajemnica naszyjnika z okiem otoczonego gwiazdą, który dostała od swojego ojca. Po tym kiedy jej matka popadła w obłęd nawet sierociniec nie był w stanie powstrzymać jej przed poszukiwaniami swoich rodziców i znaczenia zagadkowego symbolu.

.

.

Yorrick

William Yorick

William to niedoszły aktor, którego koleje losu skierowały do bardziej… PRZYZIEMNEJ pracy – jako grabarz. William nabrał podejrzeń, że dzieje się coś niedobrego w momencie, kiedy zaczęły pojawiać się i znikać dziwne, nieludzkie zwłoki na jego cmentarzu. Kiedy zaczął zadawać pytania, ktoś go zaczął śledzić. Kiedy dojdzie do konfrontacji z napastnikiem, a Yorick lub inny z badaczy go pokona – wtedy grabarz otrzyma wskazówkę. Willam jest najbardziej wyważoną postacią pod względem statystyk. W niczym nie góruje, ale też nie ma potencjalnych słabych stron – polecamy go do każdego scenariusza w którym macie problem z wieloma przeciwnikami.

Wygląda na to, że znacie już wszystkich badaczy dostępnych w podstawowym pudełku Posiadłości Szaleństwa. Trzeba teraz wybrać scenariusz, zdecydować którzy badacze wezmą udział w śledztwie i rozdzielić przedmioty pamiętając o słabych i mocnych stronach postaci. W następnym poradniku przybliżymy Wam mechaniki akcji – te najbardziej popularne oraz te o których często zapominamy, a mogą pomóc wypełnić ukryty cel kiedy ktoś „przypadkiem” popadnie w obłęd.