5 grudnia 2014

Odeprzyjcie inwazję obcych!

XCOM

Paryż jest oblężony. Miliony mieszkańców uciekają z Nowego Jorku. Ataki przeprowadzone przez obcych w Nankinie i Changzhou doprowadziły do ogromnej paniki na ulicach Szanghaju. Satelity ochronne wykryły UFO orbitujące nad Meksykiem, Rosją i Brazylią. Ludzkość stoi na krawędzi zagłady…

Jesteście ostatnią nadzieją ludzkości.

Informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się XCOM: Gra planszowa, w której maksymalnie czterech graczy wcieli się w dowódców elitarnej, międzynarodowej organizacji znanej jako XCOM. Ich zadaniem jest obrona ludzkości, powstrzymanie paniki i odparcie inwazji obcych.

Kiedy siły zbrojne na całym świecie zawodzą w walce z najeźdźcami z kosmosu, gracze muszą odnieść sukces. Aby to zrobić, muszą wykorzystać wszelkie dostępne zasoby w swojej strategii. Podczas rozgrywki będą wysyłać Interceptory aby zestrzelić UFO, przydzielą żołnierzy do kluczowych misji, będą badać technologie obcych i wykorzystywać je do obrony swojej bazy, a wszystko to w celu ochrony świata na tyle długo aby przygotować się do ostatecznej misji – pozbycia się obcych raz na zawsze.

XC01_layout

Elementem, który najbardziej wyróżnia grę XCOM jest sposób wykorzystania aplikacji jako istotnego elementu mechaniki gry, oraz zapewnienie dzięki niej podczas każdej rozgrywki całkowicie innych doświadczeń niż to z czym mieli już okazję zmierzyć się gracze. Aplikacja ta będzie dostępna zarówno jako możliwa do pobrania aplikacja jak i narzędzie dostępne w sieci.

Podstawową funkcją aplikacji jest koordynowanie rozwijającej się inwazji obcych, losowo wybieranej spośród pięciu planów inwazji, Każdy plan inwazji reprezentuje główne założenia, które wykorzystują dowódcy obcych aby koordynować przylot nowych UFO, ataki przeciwko bazie graczy i reakcje na sukcesy i porażki podczas podboju Ziemi. Aplikacja zarządza wszystkimi tymi elementami i zwiększa napięcie podczas rozgrywki, zmuszając graczy do reagowania w czasie rzeczywistym. Następnie, po tym jak gracze szybko skoordynują swoje reakcje, następuje starcie z przeciwnikiem podczas nieograniczonej czasowo fazy rozpatrywania oraz wprowadzenie wyników do aplikacji. Bazując na tych wynikach, aplikacja przeprowadza kolejne etapy inwazji.

SpawnUFOs

Dwa UFO pojawiają się nad Ameryką Północną i Południową.

Dodatkowo, aplikacja objaśnia graczom zasady, kontroluje informacje przekazywane przez satelity i zapisuje postępy wysiłków graczy. Aplikacja pozwala na rozgrywkę na trzech poziomach trudności: łatwym, normalnym i trudnym.

kryzysUżywanie aplikacji oferuje więcej niż proste kierowanie rozgrywką i śledzenie tur w czasie rzeczywistym. Zapewnia ona również wyjątkową, dynamiczną strukturę każdej tury. Różne fazy rozgrywki nie zmieniają się z tury na turę, ale kolejność ich rozgrywania, podobnie jak numer danej fazy mogą ulec zmianie.

W związku z tym, kiedy gracze będą chcieli wiedzieć gdzie pojawią się UFO zanim będą rozmieszczą swoje Interceptory, najeźdźcy z kosmosu będą mogli zakłócić sygnał z satelitów, aby zmusić graczy do wysłania Interceptorów na patrol przy ograniczonych informacjach o ruchach UFO. Podobnie, gracze mogą zostać zmuszeni do przemyślenia kosztów światowego kryzysu zanim dowiedzą się ilu żołnierzy będą musieli przeznaczyć do obrony bazy.

Dzięki aplikacji gracze będą mogli poczuć dramatyczne napięcie podczas rozgrywki w XCOM, jednocześnie mając pewność, że gra będzie wymagającym przeciwnikiem w tej kooperacyjnej (lub jednoosobowej) rozgrywce. Tak jak dowódcy XCOM, w których się wcielają, muszą zachować zimną krew aby przetrwać.

W siedzibie Dowództwa Strategicznego XCOM

Działania XCOM kierowane są przez czterech przywódców, reprezentowanych przez role, w które wcielają się gracze: Dowódca, Główny naukowiec, Główny oficer oraz Kapitan drużyny.

CommanderIcon Dowódca

Dowódca jest odpowiedzialny za zarządzanie budżetem XCOM i musi posiadać zdolność przewidywania, aby wiedzieć kiedy sięgać po awaryjne źródła funduszy i w jaki sposób najlepiej je wydać.

Dodatkowo, Dowódca podejmuje trudną decyzję o rozmieszczeniu ograniczonej liczby Interceptorów do ochrony przed UFO. Gdziekolwiek znajdą się Interceptory, będą miały szansę na zestrzelenie UFO i spowolnienie narastającej paniki. Tam gdzie ich nie widać niepewność i strach szybko przerodzą się w przerażenie i panikę.

DefenseDiagram

Chiefscientisticon Główny naukowiec

Aby XCOM miał szansę na odparcie obcych najeźdźców, będzie potrzebował lepszej technologii. Główny naukowiec jest odpowiedzialny za badanie zaawansowanych technologii, uczenie się jak je wykorzystywać, tworzenie lepszej broni i pancerzy oraz wyposażanie pozostałych oddziałów organizacji w narzędzia niezbędne do przetrwania.

Oczywiście tylko niewielu naukowców posiada odpowiednie wyszkolenie i umiejętności aby skutecznie badać, analizować i powielać technologie obcych. Do zadań Głównego naukowca należy zatem nie tylko decydowanie o kierunku badań organizacji, ale również ustalanie priorytetów poprzez przydzielanie większej liczby naukowców do projektów, które uzna za najważniejsze w dalszych działaniach wojennych.

Centralofficericon Główny oficer

Główny oficer odpowiada za komunikację pomiędzy XCOM a światem zewnętrznym. Odpowiada on za sieć satelitarną organizacji, a do jego zadań należy zadbanie, aby organizacja otrzymywała ostrzeżenia o nadchodzących potencjalnych zagrożeniach a także była w stanie się komunikować i koordynować działania wszystkich oddziałów, jak również zagłuszanie jak największej liczby obcych transmisji.

Jeśli mu się uda, zmniejszy się liczba UFO na orbicie. Jeśli zawiedzie, gracze będą musieli zmierzyć się z zanikami komunikacji, które zmuszą ich do podejmowania decyzji na ślepo, w samym środku wojny jakiej Ziemia jeszcze nie widziała.

Dodatkowo, Główny oficer przekazuje graczom wszystkie komunikaty wyświetlane przez aplikację. Czasu zawsze jest niewiele, więc musi przekazać kluczowe informacje szybko i klarownie.

Squadleadericon Kapitan oddziału

XCOM potrzebuje również sił, które zmierzą się z obcymi na powierzchni planety, a zadaniem Kapitana oddziału jest upewnienie się, że właściwi żołnierze będą walczyć we właściwych misjach. W miarę jak inwazja się rozwija, Kapitan musi przydzielać oddziały aby stanęły do walki z obcymi, jednocześnie wysyłając część z nich do obrony bazy XCOM. Jeśli baza upadnie, będzie to koniec XCOM. I Ziemi.

Z drugiej strony, gracze muszą również wykonywać misje. Każda ukończona misja przybliża graczy do odkrycia sposobu na wykonanie jednego, ostatecznego uderzenia przeciwko obcym najeźdźcom.

misja

Wszystkie cztery role są istotne dla osiągnięcia przez XCOM sukcesu, a gracze muszą rozdzielić je pomiędzy sobą w każdej rozgrywce. Żołnierze nie zwyciężą nie posiadając wynalezionych przez naukowców ulepszeń, a atak Interceptorów przeciwko UFO nie będzie skuteczny jeśli nie otrzymają sprawdzonych informacji z sieci satelitów.

Czy znajdziecie sposób na pokonanie nieznanego wroga?

Dzięki specjalnej aplikacji oraz czterem oddzielnym rolom, XCOM: Gra planszowa zapewnia wyjątkową możliwość zmierzenia się z inwazją obcych. Czy staniecie na wysokości zadania i raz na zawsze pokonacie najeźdźców z kosmosu? Dowiecie się wraz z premierą XCOM: Gry planszowej, już w  2015 roku.