11 marca 2013

Obawy o los Gondoru

obawy_namiestnikaObawy Namiestnika

Obawy Namiestnika to opowieść o plugastwie w sercu Gondoru, która następuje bezpośrednio po wydarzeniach z trzech scenariuszy z rozszerzenia Spadkobiercy Numenoru. Bohaterowie Śródziemia otrzymują wezwanie od Namiestnika Gondoru, który podejrzewa, że fanatycy Mordoru zaczęli spiskować przeciwko królestwu. Kiedy prosi bohaterów o przeprowadzenia śledztwa, poszlaki wyprowadzają ich z głównych ulic i zaułków Minas Tirith… głęboko do podziemia, gdzie czekają na nich nikczemni złoczyńcy.

Pierwsza część cyklu Przeciwko Cieniowi, zestaw przygód Obawy Namiestnika wprowadza grę karcianą Władca Pierścieni, w nową strefę opowiadań. Nowa mechanika oraz wrogowie stawiają nowe wyzwania Gondorowi, bohaterom oraz graczom, którzy będą prowadzić ich do sukcesu. Uczestnikom rozgrywki przyjdzie teraz odkryć podziemny świat Minas Tirith, zmierzyć się z ukrytymi zasadzkami oraz poprowadzić armię podczas bitew i oblężeń. Jednocześnie rozgrywka ożyje również po stronie gracza, Gondor otrzyma wsparcie od mieszkańców pobliskich krain.

karty_graczy

Caleb Grace o Przeciwko Cieniowi

Główny projektant Caleb Grace zdradza nam więcej szczegółów dotyczących tego, czego gracze mogą oczekiwać w zestawie przygód Obawy Namiestnika oraz w całym cyklu Przeciwko Cieniowi.

Kiedy zaczynałem pracować nad cyklem Przeciwko Cieniowi, większość z pierwotnego projektu była już przygotowana przez Lucasa Litzsingera oraz Nate Frencha, którzy pracowali z historią przygotowaną wstępnie przez Christiana Petersena. Moim zadaniem było opracowanie wszystkich tych projektów i pomysłów w gotowy produkt. Było to ciekawe wyzwanie i jestem dymny z tego co stworzyliśmy razem. Myślę, że fani gry pokochają każdą z części tego cyklu.

Za każdym razem, kiedy zaczynamy pracy nad nowym cyklem, mierzymy się z kilkoma celami projektowymi. Celem, który stawiamy sobie przy każdym cyklu jest spowodowanie, aby każdy Zestaw Przygód wprowadzał coś nowego. Chcemy mieć pewność, że każdy scenariusz jest wyjątkowy i ekscytujący. Nie chcemy zakładać, że gracze będą zainteresowani Zestawem Przygód, tylko dlatego, że jest kolejnym w cyklu. Chcemy, żeby każdy rozdział był czymś innym oraz by gracze mogli rozgrywać je ponownie wraz z nowymi kartami gracza.

Drugi cel cyklu Przeciwko Cieniowi był trochę bardziej ambitny. Bardzo chcieliśmy przesunąć oś narracji na graczy. Nie tylko by każdy scenariusz sprawiał przyjemność z gry, ale również by pchać historię do przodu oraz zagłębić graczy w opowieść. Każda przygoda prowadzi bezpośrednio do następnej i w momencie wykonania ostatniego etapu w ostatniej misji, gracze zakończą epicką opowieść. Będą się bardziej czuli, jakby grali w inspirujące RPG niż w comiesięczny LCG. W rezultacie cykl Przeciwko Cieniowi, realizuje nowy cel twórczego opowiadania historii w grze karcianej Władca Pierścieni.

karty_spotkan

Historia zaczyna się dokładnie tam, gdzie się skończyła w rozszerzeniu Spadkobiercy Numenoru. Bohaterowie przybywają do Minas Tirith, gdzie Namiestnik Gondoru ma dla nich specjalną misję Zanim ukończą tę misję, napotkają nowych wrogów oraz będą musieli zbadać intrygi, które poprowadzą ich przez sporą cześć królestwa. Po drodze będą poznawać nowych przyjaciół i walczyć u boku największych herosów Gondoru.

To prowadzi nas do kolejnego celu w tym cyklu, czyli zapewnienia graczom kart, które są im potrzebne do zbudowania silnej talii Gondoru. Podczas gdy cykl Dwarrowdelf był skoncentrowany wokół Krasnoludów, cykl Przeciwko Cieniowi będzie w analogiczny sposób związany z Gondorem i jego sojusznikami. Pozostałe cechy, również otrzymają nowe karty, jednak większość kart gracza ma na celu wzmocnić cechę Gondor.

szermierz

Gondor to duża kraina z wieloma małymi prowincjami, dlatego zdecydowaliśmy, że jedna cecha nie wystarczy do reprezentowania całego starożytnego królestwa. Dlatego wprowadziliśmy nową cechę Prowincje. Postacie z tej cechy reprezentują ludzi z wielu odległych prowincji, którzy przybywają do Minas Tirith, które jest w potrzebie. Są to ludzie z Anfalas, Lamedon, Lossernach i innych. Ich zdolności powodują, że stają się silniejsi gdy są razem. Talie opierające się na nich oferują sporo ciekawych i synergicznych strategii.

Postacie z cechą Prowincje wspierające Gondor, nowi złoczyńcy i przerażające intrygi, – Obawy Namiestnika w sprzedaży już w II kwartale 2013!