30 września 2015

Nieznany statek na radarze!

Andromeda

Już za kilka dni na tegorocznych targach Spiel! w Essen swoją premierę będzie miała nowa gra naszego wydawnictwa – Andromeda, autorstwa Jana Zalewskiego. Podczas rozgrywki gracze wcielają się w reprezentantów różnych ras biorących udział w ekspedycji na pokład tytułowej Andromedy – tajemniczego statku odnalezionego w przestrzeni kosmicznej. Szybko okazuje się jednak, że pod przykrywką wspólnej wyprawy badawczej, rasy rozpoczynają rywalizację o zdobycie technologii antycznej rasy. Zwycięzca może być tylko jeden – walkę o zdobycie Andromedy czas zacząć!

plansza

W dzisiejszym artykule chcieliśmy przybliżyć Wam mechanikę rozgrywki. Gra podzielona jest na serię rund, w których gracze będą starali się zajmować kolejne pomieszczenia na statku oraz wykonywać misje, przybliżające ich do zwycięstwa. Każdą rundę rozpoczyna się od rzutu specjalnymi kośćmi – uzyskane wyniki stanowią pulę akcji, które gracze będą między sobą dzielić, a następnie wykorzystywać do realizacji swoich zadań. Jednak zdobycie idealnego zestawu akcji nie będzie proste…

W fazie podziału rozkazów, do podziału dostępnej puli akcji gracze wykorzystują wyjątkową mechanikę „ja dzielę – ty wybierasz”. Pierwszy gracz rozpoczyna tę fazę, biorąc najwyższą kartę kolejności i dowolną liczbę kości, tworząc w ten sposób zestaw, który następnie przekazuje osobie po swojej lewej stronie. Gracz ten musi zdecydować, czy chce użyć przygotowanego zestawu rozkazów, czy też woli przekazać go dalej. Jeżeli nie zdecyduje się go zatrzymać, decyzję podejmuje kolejny gracz. Proces ten jest powtarzany do momentu, aż jeden z graczy zdecyduje się go zatrzymać lub zestaw wróci do gracza, który go przygotował (wówczas ten musi go wziąć). Zatrzymując zestaw, gracz dodatkowo dobiera do niego kolejną kość rozkazu z puli. Gracze powtarzają te czynności, aż każdy z nich będzie miał przed sobą kartę kolejności i przypisane do niej kości.

andro1

Przykład podziału rozkazów

Po zakończeniu podziału rozkazów gracze będą rozgrywali swoje tury, w kolejności określonej przez otrzymane w poprzedniej fazie karty kolejności. W swojej turze gracz może wykorzystać swoje kości do wykonania akcji, takich jak na przykład: szkolenie nowych badaczy, poruszanie nimi po pokładzie Andromedy, wysłanie ich na statek albo korzystanie z technologii. Kości można także wykorzystywać do odkrywania nowych pomieszczeń na statku. Dodatkowo, jeśli gracz kontroluje jedno z pomieszczeń dostępnych na statku, może wykorzystać jego specjalną zdolność. Kończąc turę, gracz może – jeśli spełnił wskazane wymagania – zrealizować jedno lub więcej dostępnych zadań, zapewniające punkty dominacji, przybliżające do zwycięstwa.

stron_basis

Kiedy wszyscy gracze rozegrają swoje tury, sprawdzana jest dominacja na statku – gracz posiadający więcej badaczy w danym pomieszczeniu zdobywa punkty dominacji, konieczne do zwycięstwa. Co ważne, w przeciwieństwie do punktów za realizację zadań, gracze nie otrzymują punktów dominacji na stałe – w każdej rundzie punkty te są podliczane na nowo, więc walka o pomieszczenia w każdej kolejnej rundzie staje się jeszcze bardziej zaciekła.

Gra toczy się do momentu, kiedy na koniec rundy jeden z graczy posiada wymaganą do zwycięstwa liczbę punktów dominacji, bądź po określonej liczbie rund ma ich najwięcej ze wszystkich graczy. Utrzymanie kontroli nad statkiem nie jest łatwe – wymaga przebiegłości w podziale rozkazów, optymalnego zarządzania dostępnymi siłami i odrobiny sprytu do przechytrzenia rywali. Jednak nagroda jest warta wysiłku – rasa zwycięzcy przejmie kontrolę nad wrakiem Andromedy, zapewniając sobie przewagę technologiczną nad innymi i umacniając swoją pozycję w galaktyce!

Czy jesteście gotowi wyruszyć na pokład Andromedy by zapewnić swojej rasie świetlaną przyszłość?

reconnaissance