14 marca 2014

Nadlatują nowe myśliwce

„Nadeszła pora, by zaatakować”
- Mon Mothma, Powrót Jedi

Z przyjemnością informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się czwarta fala rozszerzeń do gry figurkowej X-Wing.

W czwartek fali statków znajdą się usprawnienia techniczne i rozwinięcia dla każdej z flot. Dodatkowo gracze będą mogli wysłać do walki jedne z najbardziej rozpoznawalnych maszyn z rozszerzonego wszechświata, wśród których znalazły się: Z-95 Łowca Głów, TIE Defender, E-Wing oraz TIE Phantom.

Gra X-Wing jest mocno zakorzeniona w swoich podstawowych założeniach – szybkich pojedynkach myśliwskich. Dwie wcześniejsze fale rozszerzeń wprowadziły do rozgrywki także lekkie frachtowce, transportowce i bombowce, ale najnowsza fala ponownie koncentruje się na myśliwcach.

wave4-layout

Każdy z czterech nowych myśliwców jest gotowy do lotu i walki i został zaprojektowany tak, aby spełniać we flocie wyznaczoną rolę:

  • Do flory Rebeliantów dołącza Z-95, wyrównując stosunek sił pomiędzy Sojuszem a Imperium i jednocześnie świetnie nadający się do przenoszenia rakiet.
  • TIE Defender to po prostu typowy myśliwiec z wytrzymałymi tarczami, potężnym uzbrojeniem, bardzo zwinny oraz posiadający manewr, który nigdy wcześniej nie pojawił się w grze.
  • E-Wing łączy w sobie potężną siłę ognia i wytrzymałość X-Winga z szybkością i zwinnością A-Winga.
  • TIE Phantom posiadający specjalny system maskujący, który pozwala uniknąć ognia przeciwnika i znienacka atakować nie spodziewających się ostrzału przeciwników.

Pojawienie się nowych statków na pewno nie pozostanie bez wpływu na rozgrywkę!

Z-95 Łowca Głów

Pod wieloma względami Z-95 jest prekursorem X-Winga. Pomimo tego, że Z-95 został zastąpiony przez lepsze pod wieloma względami nowe myśliwce typu X-Wing, nadal miał nad nimi kilka przewag: mógł wykonywać ostrzejsze skręty, był tani, wytrzymały i tak niezawodny, że Sojusz Rebeliantów masowo korzystał z Łowców Głów podczas Galaktycznej Wojny Domowej, głównie jako lekkich jednostek wsparcia.

Z-95 Łowca Głów dołącza do sił Rebelii jako myśliwiec o najniższym koszcie w punktach eskadry. Żaden z czterech pilotów w tym rozszerzeniu nie wymaga więcej niż dziewiętnastu punktów eskadry, a Pilot Eskadry Bandytów, z jedynymi dwunastoma punktami remisuje z Pilotem z Akademii jako najtańsza jednostka. Jednak Z-95 nie został zaprojektowany do latania w takim stylu jak myśliwce TIE, zamiast tego otrzymał zdolności skupienia i namierzania celu, jak również miejsce na rakiety.

W związku z tym, rozszerzenie Z-95 Łowca Głów zawiera dwa rozwinięcia rakiet: Rakiety Szturmowe i zabójcze Jonowe Rakiety Pulsacyjne.

SWX16-layout

Podsumowując, w rozszerzeniu znajdzie się model statku, cztery karty pilotów, pięć kart rozwinięć, wskaźnik manewrów i zestaw żetonów niezbędnych aby wprowadzić do bitwy Łowcę Głów.

TIE Defender

Kiedy po raz pierwszy został zaprezentowany przez Bitwą o Endor, TIE Defender był prawdopodobnie najbardziej zaawansowanym myśliwcem w galaktyce. Projekt myśliwca TIE został ulepszony, poprzez dodanie osłon, hipernapędu i potężniejszego uzbrojenia.

W grze X-Wing, TIE Defender to groźny statek, którego statystyki wynoszą 3 dla siły broni, 3 dla zwrotności, 3 dla wytrzymałości kadłuba i 3 dla osłony. Gracze Imperium będą mogli dodatkowo wyposażyć go w rozwinięcia dział i rakiet, a ponieważ tylko najlepsi piloci mogli latać tymi statkami podczas wojny, obaj unikatowi piloci otrzymają elitarne rozwinięcia.

SWX17-layout

Rozszerzenie TIE Defender zawierać będzie model statku, cztery karty pilotów, pięć kart rozwinięć, wskaźnik manewrów i zestaw żetonów.

E-Wing

Na etapie projektowania E-Wing miał być statkiem, który dorównuje lub przewyższa osiągi X-Winga. E-Wing w tym rozszerzeniu łączy siłę ognia X-Winga ze zwrotnością A-Winga, tworząc niesamowicie skuteczny myśliwiec.

Co więcej, techniczne zaawansowanie E-Winga odzwierciedla możliwość wyposażenia go w rozwinięcia systemu, astromecha albo torpedy. Połączenie tych usprawnień tworzy nowe, ciekawe kombinacje, dzięki którym E-Wing może otwierać szeroki wachlarz różnorodnych składów eskadry.

SWX18-layout

Wraz z figurką E-Winga w rozszerzeniu znajdą się cztery karty pilotów, pięć kart rozwinięć, wskaźnik manewrów oraz wszystkie niezbędne żetony.

TIE Phantom

Poprzez dodanie urządzenia maskującego z kryształów stygium do zmodyfikowanego myśliwca szturmowego V38, wyposażonego w osłony i hipernapęd, twórcy myśliwca TIE Phantom stworzyli jeden z najgroźniejszych myśliwców w galaktyce.

Rozszerzenie TIE Phantom wprowadza do gry nowe zasady maskowania, które pozwalają oszukać wskazania przyrządów przeciwnika w środku bitwy. Imperialni gracze będą mogli poczynić dalsze modyfikacje swoich statków, poprzez dodanie rozwinięć systemowych i załóg, tak aby Rebelianci nie wiedzieli, czego się spodziewać.

SWX19-layout

Rozszerzenie TIE Phantom zawierać będzie model statku, cztery karty pilotów, pięć kart rozwinięć, wskaźnik manewrów i zestaw żetonów oraz kartę pomocy z nowymi zasadami.

Rozbuduj swoją flotę

Z nowym uzbrojeniem, niesamowitą zwrotnością, doświadczonymi pilotami i zaawansowanymi usprawnieniami, cztery nowe myśliwce mogą zostać rzucone do walki przeciwko siłom wroga. Nowe statki nadlecą w lecie 2014!