29 maja 2015

Nadciąga Rój!

wielki_pozeracz

„Tam jest rak, który zjada Imperium. Z każdą dekadą jest coraz głębiej, pozostawiając spustoszenie i umarłe światy. Ten horror, ta obrzydliwość, posiada myśl i cel, który działa na niewyobrażalną galaktyczną skale, a wszystko co możemy zrobić to starać się zatrzymać roje bio-inżynieryjnych potworów gromadzących się nad nami. Nadaliśmy temu horrorowi imię by zniewolić nasze lęki, nazywamy go rasą Tyranidów. Jeżeli są nas świadomi, muszą widzieć w nas tylko zdobycz.”

Z przyjemnością informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się pierwsze duże rozszerzenie do gry karcianej Warhammer 40 000: Podbój, zatytułowane Wielki Pożeracz.

Do sektora Traxis nadciąga nowe zagrożenie – wygłodniały gatunek przetaczający się wszechświat, gnany nienasyconym głodem. Ten horror znany jest jako Wielki Pożeracz, Zagłada Wszystkiego, Pokuta Starszych Bogów. Dla Imperium znani jako Tyranidzi – biologicznie zaprojektowani drapieżnicy, doskonale przystosowani do rzezi i wysysania biomasy z podbitych światów. Są ich miliony. Ich głód jest nieskończony tak, jak wszechświat. Ich jedynym celem jest pożeranie i niszczenie dopóki cała galaktyka nie będzie pozbawiona życia. Teraz przybili do sektora Traxis.

Wielki Pożeracz jest pierwszym dużym rozszerzeniem dla gry karcianej Warhammer 40 000: Podbój i wprowadza zupełnie nową frakcję – Tyrianidów! W rozszerzeniu znajdzie się dwóch liderów Tyranidów, którzy poprowadzą przerażające potwory na pole bitwy, a każdy z nich oferuje zupełnie inny styl gry. Oprócz liderów i ich sygnowanych oddziałów, w rozszerzeniu znajdą się także nowe jednostki, wsparcia, wydarzenia i dodatki wzmacniające Tyranidów, a wśród nich nowy typ jednostek – synapsy. Tyranidzi nie są jedyną rasą, która skorzysta na tym rozszerzeniu. Każda inna frakcja musi się przeciwstawić Wielkiemu Pożeraczowi w sektorze Traxis, a nowe jednostki pomogą im w walce z zagrożeniem.

wachlarz1

Nowy Rodzaj Wojny

Dla Tyranidów wojna ma zupełnie inny wymiar niż dla innych frakcji. Nie przybyli do sektora Traxis po to, żeby szukać starożytnych technologii czy strategicznych punktów militarnych. Są tutaj tylko i wyłącznie z jednego powodu – aby pożreć wszystko co się znajduje w sektorze. Ponieważ Tyranidzi nie mają interesu w dyplomacji, znajdują się poza kołem sojuszy i nie mogą sprzymierzać się z żadną inną frakcją. Jednak Tyranidzi posiadają wiele innych unikalnych możliwości uzupełniających brak sojuszników.

dziki_wojownikPodczas bitwy, Tyranidzi są dowodzeni poprzez Umysł Roju, który łączy wszystkie stworzenia Tyranidów. Ta jednostkowa skoordynowana wrażliwość jest stworzona z miliona indywidualnych świadomości tworzących Tyranidów. Rozkazy są przekazywane telepatycznie do każdego wojownika Tyranidów, umożliwiając potężnym armiom działanie w pełnej koordynacji. Aby jednak utrzymać to telepatyczne połączenie, niektórzy Tyranidzi muszą nadawać polecenia Umysłu Roju. W grze karcianej Warhammer 40 000: Podbój, są oni reprezentowane przez nowy typ jednostek: Synapsy.

Do utrzymania połącznia Umysłu Roju z hordami Tyranidów, nie wystarczy pojedynczy lider. Z tego powodu, każdy lider Tyranidów musi być wspierany przez jednostkę synapsy, która rozpoczyna grę razem z nim. Co więcej, Tyranidzi nie wykorzystują pojedynczego wskaźnika dowodzenia, tak jak inne frakcje. Zamiast tego, Wielki Pożeracz wprowadza unikatowy podwójny wskaźnik dowodzenia, który zawiera dwa koła, jeden dla lidera i jeden dla synapsy.

Każda synapsa posiada unikatową zdolność oraz możliwości taktyczne dla Tyranidów. Jedną z synaps jest Dziki Wojownik Genotypu Pierwszego. Ta jednostka synapsy musi zostać przydzielona do innej planty niż lider, jednak w niektórych sytuacjach działa jak drugi lider. Zdolność Dzikiego Wojownika Genotypu Pierwszego brzmi: „Dopóki na tej planecie sprawdzana jest bitwa i ustalana inicjatywa, ta jednostka jest uznawana za lidera, chyba, że wrogi lider jest na tej planecie.” Wraz z tą jednostką, można w łatwy sposób wywołać dwie bitwy w każdej turze, pozwalając siłom Tyranidów na zalanie i pożarcie całego życia w sektorze Traxis. W Wielkim Pożeraczu znajduje się pięć różnych jednostek synaps, dając graczom wiele opcji na stworzenie różnorodnych talii Tyranidów.

Strworzeni do Walki

Wielki Pożeracz zawiera również Termaganty, nowy rodzaj jednostek-żetonów dla Tyranidów. Samotne Termaganty są słabe, jednak w dużej ilości mogą przytłoczyć każdą armię. W dodatku, Termaganty będą czerpały korzyści z nowej specjalizacji Umysł Roju, wprowadzonej do rozgrywki w tym rozszerzeniu.

żeton_termagantSpecjalizacja to słowo lub określenie, które służy skategoryzowaniu zdolności i połączenia jej (zarówno tematycznie, jak i mechanicznie) z innymi podobnymi zdolnościami. Na przykład, wiele kart z Wielkiego Pożeracza posiada specjalizację Umysł Roju i zdolności z które skupiają się na tej specjalizacji, wzmacniając siłę jednostek żetonów Termagantów.

Jedną z jednostek, która posiada specjalizację Umysł Roju jest Termagant z Plujcami. Ta jednostka posiada słowo kluczowe Dystans, jednak co ważniejsze, jego zdolność Umysł Roju daje słowo kluczowe Dystans również wszystkim żetonom Termagantów, które gracz kontroluje na tej samej planecie. Termaganty mogą być łatwym celem, jednak jeżeli wszystkie będą mogły zaatakować przed przeciwnikiem, mogą się okazać sporym zagrożeniem. Termagant z Plujcami nie jest jedyną jednostką ze zdolnością Umysł Roju. Kiedy moc Umysłu Roju koncentrowana jest przez więcej jednostek z tą zdolnością, nawet najsłabsze Termaganty stają się przerażającymi wrogiem.

Głęboko zakorzeniona infekcja

Kiedy Tyranidzi pokonają obronę planety, zmienia się ona na zawsze. Planeta, która została zarażona przez Tyranidów, może dawać wiele korzyści dla przebiegłych tyranidzkich Liderów i ich pożerających biomasę sił. W grze Warhammer 40 000: Podbój, karty takie jak Worki Toksycznych Zarodników pozwalają na zarażenie planet sektora Traxis. Zarażona planeta jest oznaczana specjalnym żetonem zarażenia, a aby ściągnąć ten żeton, gracz musi wygrać bitwę na zarażonej planecie. Każda zarażona planeta zapewnia istotną przewagę dla nacierających hord Tyranidów. W praktyce, wiele kart Tyranidów staje się jeszcze potężniejsze, kiedy znajdują się na zarażonej planecie.

gargulce zarodnikow

Przykładowo, jako Akcję Walki, gracz może przemieścić Polujące Gargulce na dowolną zarażoną planetę. Obojętnie czy używa tej zdolności by ocalić Polujące Gargulce lub dołączyć do bitwy w dowolnym momencie fazy walki, ta zdolność daje graczowi sporą mobilność. Innym przykładem może być karta Wystrzelenie Zarodników, która zapewnia możliwość przywrócenia do życia jednostek Tyranidów. Podczas fazy wystawiania, gracz może zagrać Wystrzelenie Zarodników aby umieścić w grze jednostkę, z wydrukowanym kosztem 3 lub mniejszym, ze swojego stosu kart odrzuconych na zarażoną planetę. Poprzez zarażenie kluczowych planet w sektorze Traxis, liczba miejsc bezpiecznych i wolnych od wpływów Tyranidów bardzo szybko się zmniejszy.

wachlarz2

Przeciwnicy Wielkiego Pożeracza

Tyranidzi nie są jedyna frakcją, która zostanie wzmocniona nowymi kartami w Wielkim Pożeraczu. W tym rozszerzeniu, każda z siedmiu ras z zestawu podstawowego otrzyma sześć nowych kart (po trzy kopie dwóch różnych kart), włączając w to nową unikatową jednostkę i drugą kartę, która będzie pomocna w walce z Tyranidami.

Gracze będą mogli brutalnie zemścić się na Tyranidach razem z Gwardią Śmierci Kosmicznych Marines albo walcząc ramię w ramię z Przełożoną Serafinek Allegrą z Adepta Sororitas. Będą mogli również dowodzić Eldarskim Autarchą lub Pożeraczem światów z Kosmicznych Marines Chaosu. Nowe karty pomogą im przetrwać i stawić czoła Tyranidom. By walczyć z nimi, każda rasa będzie potrzebowała najsilniejszych wojowników oraz najbardziej przebiegłych taktyk.

Zagłada nadchodzi do sektora Traxis

Tyranidzi podróżowali od lat, wzdłuż i wszerz wszechświata aby wreszcie dotrzeć do Sektora Traxis… przybyli bardziej głodni niż kiedykolwiek wcześniej. Czy poprowadzisz hordy drapieżnych potworów czy będziesz tym, który zwalczy to zagrożenie? Wybierz swoją stronę i przygotuj się do bitwy, aby zadecydować o losach wszechświata dzięki rozszerzeniu Wielki Pożeracz do gry karcianej Warhammer 40 000: Podbój!