15 stycznia 2021

Nadchodzi Wojna Zewnętrznych Bogów – scenariusz do karcianego Horroru w Arkham

ahc59_box3d

A poprzez obracający się cmentarz wszechświata przytłumione, przyprawiające o szaleństwo bicie w bębny oraz cienkie, monotonne pojękiwanie bluźnierczych fletni z nieogarnionych, nieoświetlonych komnat poza Czasem; odrażające dudnienie i odgłosy piszczałki, w rytm których tańczą powoli, niezdarnie i bezsensownie gigantyczni, mroczni ostateczni bogowie…

   – H.P. Lovecraft, Nyarlathotep

Ludzkość w swym zadufaniu uważa nasz świat za wyjątkowy, jakby był centrum całej otaczającej rzeczywistości. Jednak z perspektywy wszelkich sił nadprzyrodzonych Ziemia to tylko mały, żałosny zbitek pyłu i wody, krążący wśród gwiazd i zamieszkały przez prymitywne istoty. Gdy ważą się losy wszechświata, jesteśmy tak naprawdę niczym, a jakikolwiek przejaw większych ambicji stanowi jedynie świadectwo naszej przeklętej arogancji.

Mimo to, nawet w obliczu tak miażdżącego poczucia bezsilności i nieistotności, badacze z uniwersum Horroru w Arkham desperacko przeciwstawiają się otchłani, nie ulegając nihilizmowi i rozpaczy. W tej przygodzie jednak przyjdzie im stawić czoła wyzwaniu na taką skalę, z jaką do tej pory nie mieli jeszcze do czynienia.

Galakta z dumą zapowiada premierę Wojny Zewnętrznych Bogów, nowego samodzielnego scenariusza do Horror w Arkham: Gry karcianej!

Arkham wstrząsnął rozgrywający się w Ameryce Północnej, lecz zagrażający całemu światu konflikt pomiędzy trzema zwaśnionymi kultami. Każda z wojujących frakcji dąży do przywołania jednego z Przedwiecznych, a każdy z poległych przeciwników oznacza kolejny krok ku ich przebudzeniu. Czy wraz z pozostałymi badaczami uda wam się przetrwać w samym środku tej wojny, czy też nasz świat zostanie rozerwany na strzępy?

Wojna światów

Jak wiele z poprzednich samodzielnych scenariuszy, Wojnę Zewnętrznych Bogów można rozegrać w trybie samodzielnej rozgrywki lub w trybie kampanii jako historię poboczną. Możecie również zdecydować, czy chcecie podjąć się tego niebagatelnego wyzwania tylko we własnym gronie, czy też połączyć siły z innymi grupami badaczy w epickim trybie wieloosobowym. Jednak w przeciwieństwie do poprzednich samodzielnych scenariuszy, Wojna Zewnętrznych Bogów po raz pierwszy rzuci was w sam środek konfliktu między trzema zwaśnionymi frakcjami. Trzy mroczne kulty dążą do sprowadzenia na Ziemię niewyobrażalnego zła, a każdy z nich cechuje się własnymi mocnymi stronami i strategią.

ahc59_a1_diagram1

Kult Sylena kieruje swój wzrok ku Pustemu Niebu, godzinami wpatrując się w bezkres kosmosu i rozmyślając o sposobach sprowadzenia jego zimnej pustki na Ziemię. Kult Magh’an Ark’at inkubuje w swej wylęgarni potworne jajo, którego wyklucie, jak głoszą, zwiastować będzie nastanie raju. Kult Ezel-zen-rezla pozostaje natomiast wierny rojowi, dążąc do asymilacji naszego świata przez rozprzestrzeniające się chmary koszmarnych insektów.

 

ahc59_a1_diagram4

Każda z trzech frakcji realizuje osobne cele, posługując się przy tym swoją własną talią tajemnic!

Każda z tych trzech frakcji posiada własnych wrogów, karty podstępu i tajemnice. Wiele z kart wrogów, takich jak Astrolog nihilista (Wojna Zewnętrznych Bogów, 25) czy Apostoł roju (Wojna Zewnętrznych Bogów, 29), opatrzono nowym słowem kluczowym „toczący wojnę”. W przeciwieństwie do większości wrogów zagrażających badaczom, kultyści toczący Wojnę Zewnętrznych Bogów są zdecydowanie bardziej zainteresowani walką między sobą! Podczas fazy wrogów toczący wojnę wrogowie będą zamiast w kierunku badaczy poruszać się i atakować przedstawicieli innych frakcji.

 

ahc59_a1_diagram3

Głosiciel raju porusza się do Czytelni Pustego Nieba i atakuje Apostoła roju!

Nie możecie jednak pozwolić sobie na bierne przyglądanie się z boku. Za każdym razem, gdy któryś z wrogów zaatakuje i pokona innego wroga, należy umieścić żeton zagłady na odpowiadającej agresorowi tajemnicy! Krwawe potyczki między kultystami bezpośrednio przyczyniają się do szybszej realizacji ich planów sprowadzenia na ziemię przerażającego Przedwiecznego, więc badacze muszą interweniować, jeżeli mają mieć jakiekolwiek szanse na uratowanie świata.

Badacze może i zaczną swoją przygodę w Arkham, jednak w ramach swoich zmagań z kultami będą musieli przemierzyć również Ulice Providence (Wojna Zewnętrznych Bogów, 15), zbadać Penthouse (Wojna Zewnętrznych Bogów, 23) w Nowym Jorku oraz zawitać do Chateau Ramezay (Wojna Zewnętrznych Bogów, 19) w Montrealu. Każda z frakcji ma swą siedzibę w innym mieście, dlatego w ślad za każdą, odbywającą się w innym miejscu potyczką, badacze również będą musieli się przemieszczać, by pokrzyżować ich plany.

ahc59_a1_diagram2

Gdy z niebios spada Ogień piekielny (Wojna Zewnętrznych Bogów, 31), a miasta doznają Wojennych zniszczeń (Wojna Zewnętrznych Bogów, 32), musicie dać z siebie wszystko, by powstrzymać wszystkie trzy kulty. Jeżeli choć jednemu z nich uda się zrealizować swój plan, będziecie musieli stanąć naprzeciw Sylena (Wojna Zewnętrznych Bogów, 35) lub Magh’an Ark’at (Wojna Zewnętrznych Bogów, 41) – a są to starcia, w których nawet najwytrwalsi badacze mają marne szanse… Jednak kiedy ważą się losy całego świata, jaki inny wybór wam pozostaje?

Trójpodział zła

Trzy mroczne kulty rozdzierają między sobą nasz świat, próbując przyzwać swe bluźniercze bóstwa – czy uda wam się zapobiec niechybnej zagładzie Ziemi? Najlepiej sprawdźcie sami, gdy Wojna Zewnętrznych Bogów pojawi się na sklepowych półkach jeszcze w styczniu!