27 stycznia 2014

Nadchodzą bohaterowie

S02142-BOX-POZ przyjemnością informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się pierwsze rozszerzenie do gry karcianej Star Wars, z nowego cyklu Echa Mocy, zatytułowane Bohaterowie i Legendy.

Rozszerzenie to rozpoczyna epicką podróż poprzez cykl Echa Mocy, odkrywając przed graczami potęgę Mocy, oraz jej wpływ i efekty jej działania na galaktykę. W otwarciu cyklu gracze ciemnej strony spróbują ukończyć Imperialny Projekt Mroczny Szturmowiec oraz znajdą roboty bitewne, których symbole wliczają się do Zmagań Mocy, nawet jeśli nie zostały do nich przypisane. Dla graczy jasnej strony w rozszerzeniu znajdą się agenci wywiadu Sojuszu Rebeliantów, a także niezależni wywiadowcy z frakcji Przemytników i Szpiegów, zbierających informacje i przygotowujących sabotaże. Jednocześnie będzie toczył się pojedynek pomiędzy Jedi i Imperialną Inkwizycją o ukrytą Dolinę Jedi na planecie Ruusan.

W cyklu Echa Mocy, styl rozgrywki w grę karcianą Star Wars zmienia się, ponieważ obie strony konfliktu poznają lepsze sposoby na wykorzystanie Mocy. Wahania jej równowagi przyniosą skutki daleko wykraczające poza zadawanie obrażeń celów ciemnej strony czy awansowanie tarczy Gwiazdy Śmierci. Moc wiąże wszystko w galaktyce i powinna spajać wszystkie elementy w taliach graczy, łącząc siłę nowych kart z rozszerzenia Bohaterowie i Legendy z innymi zestawami z cyklu Echa Mocy.

Podczas pracy nad cyklem Echa Mocy, twórcy zastosowali całkiem inne podejście niż podczas tworzenia cyklu Hoth. Zamiast skupiać się na kartach skupiających się wokół jednego miejsca znanego z filmu, starali się położyć nacisk na koncepcję poznawania Mocy w grze.

W związku z tym, głównymi „gwiazdami” tego cyklu są Jedi oraz Sithowie. Na scenę wchodzą nowi Użytkownicy Mocy oraz Wrażliwi na Moc, z nowym arsenałem zdolności Mocy, takich jak karty Mara Jade, Nawałnica Mocy czy Sprzymierzeńcem moim jest Moc.

echaJedi i Sithowie nie są jedynymi, którzy czerpią korzyści z nowego cyklu. Oprócz zaprezentowania nowych Użytkowników Mocy, cykl stawia na pierwszym planie zmagania Mocy, i zarówno ciemna jak i jasna strona otrzymują środki aby wpłynąć na te zmagania. Projekt Mroczny Szturmowiec i Mroczny Szturmowiec fazy I dają marynarce Imperialnej niezwykłą szansę na przechylenie równowagi Mocy na swoją stronę, podczas gdy jasna strona będzie mogła wpływać na balans za pomocą takich kart jak Szyk Eskadry Zielonych.

Nowe kary losu pozwolą na wpłynięcie na zmagania Mocy w całym cyklu. Pojawią się one we wszystkich stronnictwach i pomogą na lepsze wykorzystanie innych efektów występujących w nowym cyklu. Echa Mocy wprowadzają nowe karty mocy dla każdej ze stron: Echa Mocy i Nasienie Zepsucia. Dzięki nim walka o przewagę Mocy stanie się jeszcze bardziej emocjonująca.

Echa Wielkości

Bohaterowie i Legendy pozwalają wziąć udział w wydarzeniach w całej galaktyce. Nadciąga widmo Projektu Mroczny Szturmowiec i nowych droidów bitewnych, dlatego Rebelianci muszą zdobyć informacje, które pozwolą im wyzwolić galaktykę spod jarzma Imperium. W innym rejonie galaktyki, Imperialni Inkwizytorzy przypuszczają szturm na planetę Ruusan, próbując posiąść potęgę Mocy poprzez Dolinę Jedi, gdzie tylko jeden Jedi stoi na ich drodze.

W pierwszym zestawie Mocy, Bohaterowie i Legendy, zestaw karty celu daje graczom narzędzia, które pozwolą na wykorzystanie potęgi Mocy. Pierwszą z nich jest nowa karta losu – Echa Mocy. Poza zapewnieniem symboli Mocy, daje ona możliwość przypisania lub usunięcia jednostek z Mocy. Korzystając z niej, możliwe jest przypisanie do Mocy skupionej jednostki przeciwnika, co oznacza, że będzie on miał jedną kartę Mocy po swojej stronie. Inną możliwością jest jest przypisanie do mocy jednostki przeciwnika znajdującej się w walce, co zmusi jej właściciela do umieszczenia na niej dwóch żetonów skupienia. Echa Mocy można wykorzystać na wiele innych sposobów, zapewniając sobie przychylność Mocy.

ataruKorzyści jakie można wyciągnąć z Mocy nie kończą się na jednej karcie losu. W tym samym zestawie celu znajduje się Szkolenie Ataru, nowa Postawa miecza świetlnego, którą można zagrać na Użytkownika Mocy. Kiedy ulepszona jednostka bierze udział w walce, ma możliwość zniszczenia jednostki przeciwnika, jeśli wygra walkę o przewagę przynajmniej dwoma symbolami Mocy. Zniszczenie jednostki przed rozpatrzeniem natarć jest nieocenione, czyniąc karty ze zdolnością Przewaga (takie jak Sokół Millenium) jeszcze wartościowszymi niż kiedykolwiek.

Zestaw celu Bohaterowie i Legendy daje kolejne możliwości zwiększenia potencjału swoich jednostek. Skupiając go jako akcję, gracz może ujawnić unikatową postać ze swojej ręki i zamienić ją z wybraną jednostką o tej samej nazwie, znajdującą się w grze. Wcześniej, duplikat unikatowej karty przydawał się jedynie do walki o przewagę, ale dzięki tej karcie celu pojawiają się nowe możliwości jego wykorzystania. Przykładowo, posiadając kartę Obi-Wan Kenobi z obrażeniami i jego kopię w ręce, gracz może wykorzystać cel Bohaterowie i Legendy, aby zamienić te karty, otrzymując nieuszkodzonego, gotowego do ataku lub obrony celow Obi-Wana Kenobiego.

Aby ułatwić sobie skorzystanie ze zdolności karty Bohaterowie i Legendy, gracz mogą skorzystać z karty Pomoc Rahna, wydarzenia o koszcie 0, które pozwala przeszukać pięć wierzchnich kart z talii, wybrać kartę Jedi i umieścić ją na ręce.

kyleAby w pełni wykorzystać możliwości celu Bohaterowie i Legendy, warto przyjrzeć się bliżej Jedi-najemnikowi Kyle’owi Katarnowi. Jego zdolność do odświeżania sojuszników i skupiania przeciwników kiedy wchodzi do gry nie może być niedoceniana. Może ona być połączona ze zdolnością karty losu Echa Mocy, pozwalając graczom na manipulowanie jednostkami przypisanymi do Mocy, aby przechylić szale zwycięstwa na swoją stronę. Ponieważ w zestawie karty celu znajdują się dwie kopie Kyle’a Katarna, niemal natychmiast można wykorzystać go w połączeniu ze zdolnością Bohaterów i Legend. Korzystając z dwóch kopii tego celu w talii, gracz będzie posiadał cztery kopie tej jednostki, co da mu niemal pewność, że będzie miał przynajmniej parę tych kart na ręce (zwłaszcza korzystając z Pomocy Rahna). Z dwoma kopiami tej karty, krążącymi pomiędzy ręką a polem bitwy, kolejne kopie można wykorzystać do walk o przewagę, wspomagając zdolność Szkolenia Ataru. Z pomocą innych Jedi, takich jak Luke Skywalker czy Obi-Wan Kenobi, gracze szybko pokonają całe Imperium.

Jak rozwinie się walka o przyszłość galaktyki? Na czyją stronę przechyli się równowaga Mocy? Przekonacie się wraz z premiera Bohaterów i Legend, już w I połowie 2014 roku!