7 kwietnia 2020

Mysthea – Zapowiedź

clean_800x800_fb_mysthea

Tym razem zapraszamy Was do zanurzenia się w epicką przygodę do świata gry Mysthea. Gra zyskała zaufanie ponad 4.000 wspierających na platformie Kickstarter, a w osiągnięciu sukcesu na pewno pomogły przepiękne ilustracje których autorem jest Travis Anderson.

Nawiązaliśmy współpracę z Tabula Games i dlatego dziś zapowiadamy ten nowy tytuł na polskim rynku. Obiecujemy przygody jakich dotąd nie przeżywaliście!

Planeta Iacaion

Ruszajcie na podbój dzikich zakątków starożytnej planety, rządzącej się dziwnymi siłami. Zapuście się tam, gdzie anomalie przeczą prawom fizyki, a życie rozwinęło się w inny, niezwykły sposób. To właśnie wam przypadło zadanie poprowadzenia ekspedycji do nieodkrytych krain, w tej pełnej rywalizacji o kontrolowanie terenów oraz budowania talii i zarządzania kartami grze euro!

W grze Mysthea wcielicie się w Wybrańców Ilvash, najętych przez rozmaite Gildie Królestwa do odkrycia sekretów i podboju niezbadanych wysp, dryfujących za sprawą pola grawitacyjnego wokół olbrzymiego kryształu wbitego głęboko w powierzchnię planety. Chcąc przetrwać swą podróż w nieznane wśród tych tajemniczych wysp będziecie musieli stawić czoła niezwykłym stworzeniom oraz innym zagrożeniom planety Icaion.

Mysthea to połączenie ponadczasowych mechanik rozbudowanych gier euro z powiewem świeżości w postaci niesamowicie klimatycznej oprawy, zakorzenionej w rozbudowanym, wciągającym uniwersum.

Walczcie o kontrolę nad niezbadanymi dryfującymi wyspami, wypełnionymi po brzegi niepojętymi anomaliami i dziwnymi potworami. Wykorzystajcie swe moce do poruszania całymi wyspami. Współpracujcie, by mieć szanse w starciu ze straszliwymi stworzeniami zamieszkującymi te rejony. Zbrójcie się, tworząc swe armie i wznosząc fortyfikacje wśród tych niegościnnych ostępów.

ilustracja_640x470_mysthea_3

Mechanika

W grze Mysthea wcielicie się w posiadającego unikalne zdolności Wybrańca. Waszym celem będzie zbadanie pięciu wysp, unoszących się w polu grawitacyjnym tajemniczego kryształu.

Gra łączy elementy mechanik kontrolowania terenów (area control), budowania talii (deckbuilding) oraz zarządzania kartami na ręce (hand management) z wachlarzem możliwości dopasowania stylu gry pod gracza, asymetryczną rozgrywką oraz zróżnicowanym systemem punktacji.

Kontroluj teren

Mechanika kontrolowania terenów jest ściśle powiązana z dynamiczną mapą, ciągle zmieniającą się za sprawa podejmowanych przez graczy akcji i wyborów.

Zmienność planszy przekłada się na konieczność uwzględniania jej w swojej strategii, tym samym dodając nową warstwę strategicznej głębi do sprawdzonej mechaniki kontrolowania terenów.

Przykładowo, gracz jest w stanie poruszyć całą swoją armię, przemieszczając wyspę, na której się znajduje. Można również w ten sposób oddzielić Wybrańca przeciwnika od reszty jego armii, lub podsunąć wrogie wojska prosto pod nos jakiegoś potwora. W grze Mysthea potwory mogą się poruszyć i zaatakować w nieprzewidzianym momencie, a w starciu z pojedynczym Wybrańcem są niemal niepokonane. Chcąc się z nimi mierzyć, gracze będą musieli ze sobą współpracować. To tylko kilka ze strategicznych możliwości, jakie oferuje ten element mechaniki.

ilustracja_320x447_mysthea_1

Buduj talię

Gracze rozpoczynają z ledwie kilkoma kartami na ręce, a w trakcie rozgrywki mogą zdobywać nowe z ogólnie dostępnej wystawy, tym smym poszerzając swój wachlarz mozliwości i strategii.

Każda z kart jest unikatowa, czyniąc z zarządzania talią i ręką kolejny podstawowy aspekt rozgrywki. Decyzja dotycząca tego, w którym momencie i w jaki sposób wykorzystać daną kartę ma kluczowe znaczenie, ponieważ karty wracają na reke graczy z początkiem każdej kolejnej Ery. Oznacza to, że każdą z kart można wykorzystać kilka razy na różne sposoby. Kładzie to dodatkowy nacisk na konieczność taktycznego myślenia i strategicznego planowania, jednocześnie dając możliwość sprawdzenia i dokładnego dopasowania pod siebie ulubionego stylu gry.

ilustracja_320x447_mysthea_2

Podejmowaniu decyzji

W trakcie rozgrywki, gracze będą rozpatrywać różne spotkania, z których każde oferuje dwa różne podejścia. To od ich decyzji zależeć będzie jak się zakończą, i co według ich przewidywań najlepiej przysłuży się ich Wybrańcowi. Przykładowo, w pewnej sytuacji gracz mógłby się zdecydować na przypuszczenie partyzanckiego ataku na jakieś obozowisko, tym samym zapewne doprowadzając do konfliktu z pozostałymi graczami. Albo, zamiast tego, mógłby postanowić zrezygnować z tej opcji na rzecz zbadania dziwnej kryształowej struktury w oddali, w nadziei na znalezienie czegoś, co wzmocni jego Wybrańca. A co wybralibyście wy?

Walka, zróżnicowany system punktacji i jeszcze więcej!

Gracze będą mogli walczyć zarówno z potworami, jak i między sobą, a także podejmować wiele różnych akcji przekładających się na niezliczone strategiczne możliwości.

Więcej informacji wkrótce! Bądźcie czujni!