23 lutego 2016

Legiony Śmierci

legiony_smierci

 

Legiony Śmierci

Bezduszni będą początkiem końca. Przyjdą żywi zmarli, pragnący, na wieczność przeklęci. I galaktyka spłynie krwią w czerwieni Eldanesh
- Tłumaczenie napisu na starożytnym artefakcie Eldarów

Informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się polska wersja najnowszego dużego rozszerzenia do gry Warhammer 40,000: Podbój zatytułowanego Legiony Śmierci.

W najmroczniejszych zakamarkach galaktyki coś zbudziło się ze swojego przedwiecznego snu: Nekroni znów kroczą po świecie żywych. Nikt, nawet najwięksi uczeni Imperium, nie są pewni, ile jeszcze światów-świątyń spoczywa w uśpieniu i czeka na sygnał, który wybudzi je z wiecznego utajenia. Pierwsi Nekroni i ich armie niewolników zstępują do sektora Traxis, który wkrótce zadrży przed ich tajemniczą potęgą.

Legiony Śmierci wprowadzają do gry Warhammer 40,000: Podbój zupełnie nową, grywalną rasę. Dwóch nowych liderów będzie mogło przewodzić Nekronom, a nowe rozwiązania mechaniczne mają na celu oddanie klimatu tajemniczej i starożytnej cywilizacji, która zmusza do posłuszeństwa jednostki innych ras. Mimo, że dodatek jest poświęcony Nekronom, również inne rasy znajdą w nim kilka kart dla siebie.

wachlarz_1

Imię ich Legion

Spoglądając tylko na karty Nekronów da się zauważyć, że wyglądają nieco inaczej, niż karty innych frakcji. Wynika to z innego podejścia do sojuszy. Tyranidzi, wprowadzeni w poprzednim dużym rozszerzeniu, znajdowali się poza kołem, sojuszy, ponieważ nie mogli sprzymierzyć się z żadną inną rasą. Nekroni prezentują inne podejście do tego tematu, znajdując się w samym środku.

mandragorianscy_niesmiertelniOznacza to, że są doskonale przystosowani i posiadają odpowiednie narzędzia, aby zniewolić jednostki pozostałych frakcji i wykorzystać ich największą przewagę przeciwko nim. Budując talię Nekronów, gracz może włączyć do niej zwykłe jednostki z każdej z pozostałych frakcji, dzięki czemu ilość kombinacji i ciekawych taktyk jest niemal nieograniczona. Nekroni nie mogą jednak używać kart nie-jednostek innych frakcji, jednak ciągle mogą korzystać z kart neutralnych.

Oczywiście istnieję jednak pewne ograniczenia, które nie pozwolą Nekronom po prostu zasypać wrogów kartami innych frakcji. Gra w takim przypadku stała by się zbyt nieobliczalna i losowa – dlatego wprowadzono mechanikę opartą o wskaźnik zniewolenia. W celu wystawienia jednostek z innych frakcji gracz korzystający z talii Nekronów używa wskaźnika zniewolenia. Kiedy rozpoczyna się pierwsza faza wystawiania, gracz Nekronów ustawia swój wskaźnik zniewolenia na dowolną frakcję z koła sojuszy. W tej rundzie będzie mógł wystawiać tylko jednostki tej frakcji i, oczywiście, Nekronów oraz karty neutralne.

Wiele kart Nekronów będzie wymagało od graczy posiadania w talii również kart innych frakcji. Przykładowo Mandragoriańscy Nieśmiertelni mogą zostać przygotowani, jeśli gracz poświęci inną jednostkę z cechą Żołnierz nie-Nekronów na tej samej planecie. Ośrodek Sautekh pozwala na zdobycie jednego żetonu zasobu za każdym razem, kiedy Nekroni wystawiają pierwszą jednostkę danej frakcji do gry po swojej stronie. Przebiegli Nekroni mogą nawet użyć Skarabeusza kontroli umysłu, aby do końca tury przejąć kontrolę nad dowolną nie-elitarną jednostką przeciwnika, o ile jej symbol przynależności zgadza się z aktualnym symbolem na wskaźniku zniewolenia. Każdy sposób jest dobry, aby zmusić pozostałe frakcje do dołączenia do wielkiego podboju Nekronów.

Gniew jest Wieczny

herold_wiecznosciW dniach przed zapadnięciem w swój wieczny sen, Nekroni stworzyli niesamowicie zaawansowaną technologię, która ciągle jeszcze przekracza możliwości poznania zwykłych śmiertelników. Każdy z Nekronów posiada samo naprawiające się mechaniczne ciało, które sprawia, że niezwykle trudno ich zabić. Kula wskrzeszenia pozwala przywracać jednostki ze stosu kart odrzuconych wprost na planetę, na której zostanie użyta. Protokół reanimacji pozwala usunąć do 2 obrażeń z kontrolowanej jednostki Nekronów, a Powracający wojownicy są po prostu nie do zabicia.

Nawet jeśli karta Nekronów trafi na stos kart odrzuconych, ciągle może przysłużyć się tej niezwykłej rasie w podboju galaktyki. Rój skarabeuszy Kanopteku może przywrócić kartę ze stosu odrzuconych prosto do ręki, a Herold Wieczności pozwala na zagrywanie kart wydarzeń ze stosu kart odrzuconych tak, jakby znajdowały się na ręce gracza. Dzięki Biczowi cząsteczkowemu gracz Nekronów może wtasować dowolną ilość kart ze swojego stosu kart odrzuconych do talii, zadając przy tym tyle obrażeń dowolnej nie-elitarnej jednostce armii.

Niewyobrażalnie zaawansowana technologia Nekronów pozwala im na częściowe obejście osłon przeciwnika. Wiele kart Nekronów po prostu obniża punkty wytrzymałości kart przeciwnika, a kiedy ich wartość wynosi zero – jednostka oczywiście umiera. Najlepsze jest jednak to, że żadne karty osłon nie mogą zmodyfikować tego efektu. Karty takie jakie Eksterminacja, zagrane w odpowiednim momencie mogą pozostawić przeciwnika bez żadnych jednostek.

wachlarz2

Niepowstrzymany marsz

Mimo, że Nekroni są w centrum Legionów Śmierci, każda z pozostałych frakcji otrzyma nową, zwykłą jednostkę. Zupełnie inaczej jednak niż w przypadku dotychczasowych jednostek, te rosną w siłę, jeśli ich lider należy do innej frakcji niż oni. Dla przykładu Chorąży pozwala przygotować jednostkę, kiedy wchodzi do gry, a kiedy jego lider pochodzi z innej frakcji niż Astra Militarum, można wystawić go tak, jakby miał słowo kluczowe Zasadzka. Wielu z nich z pewnością znajdzie swoje miejsce w szeregach Nekronów, ale są to potężni sprzymierzeńcy dla każdej frakcji.

Legiony Śmierci wprowadzają także do gry cztery zupełnie nowe karty neutralne, które zwiększają moc i przeżywalność Elit i innych jednostek z wysokim kosztem. Dzięki Gwałtownej reakcji gracz może anulować efekt zdolności, która obiera za cel jednostkę z cechą Elita, a następnie zniszczyć jednostkę, jeśli była źródłem tej zdolności. Dzięki tym nowym kartom neutralnym, Elity staną się jeszcze groźniejsze, niż przedtem.

Imię ich Śmierć

W sektorze Traxis Nekroni budzą się w swoich tajemniczych światach-świątyńach. Przejmij kontrolę nad przerażającymi armiami mechanicznych monstrów. Zniewól swoich wrogów. Użyj zaawansowanej technologii. Świat legnie u Twych stóp, wraz z premierą Legionów Śmierci, w I połowie 2016 roku.