16 września 2016

Łapać Złodzieja! – Strażnicy i lochy w Wieku Złodziei

 

Łapać złodzieja!

Wiek Złodziei jest już coraz bliżej – światowa premiera odbędzie się w połowie października, ale już teraz uchylamy rąbka tajemnicy jeśli chodzi o rozgrywkę. Dzisiaj pokażemy wam jak strażnicy psują szyki złodziejom, co dzieje się, kiedy złodziej zostanie złapany, oraz jaka jest cena czmychnięcia z lochu.

straz-na-strone-1024x396

Gdzie on się podział?

Strażnicy może nie należą do najsprytniejszych, ale są czujni i nieustępliwi. Wszyscy strażnicy mają z góry określoną szybkość i czujność – czyli ilość pól, które mogą przejść i z jakiej odległości dostrzegają złodziei. Jeśli nieuważny złodziej wejdzie w zasięg czujności strażnika, w swojej aktywacji podejdzie on w stronę tego złodzieja o tyle pól, ile wynosi jego szybkość. Strażnik, który nie widzi żadnego złodzieja pozostaje na swoim miejscu – niczego nie podejrzewa i nie ma powodu, aby ruszać się ze swojego posterunku. Podobnie dzieje się, kiedy gracz wyjdzie z zasięgu czujności strażnika – strażnik pozostaje na swoim polu i lustruje wzrokiem okolicę, gotowy pochwycić każdego łotra, który znajdzie się w pobliżu.

Do lochu, łotrze!

W ciągu rozgrywki na pewno zdarzy się, że któryś ze złodziei zostanie schwytany przez strażnika. Kiedy złodziej znajdzie się na jednym polu ze strażnikiem i nie jest ukryty, zostaje złapany i eskortowany do najbliższego lochu. Tam straż pozbawia go kart akcji i spuszcza porządny łomot. Nic więc dziwnego, że w kolejnej turze złodziej ma do wykorzystania tylko 2 Punkty Akcji i tylko jedną kartę akcji (poza dwiema podstawowymi). Co więcej, żeby uciec z lochu, nieszczęśnik musi zagrać kartę, która pozwoli mu się poruszyć, więc jego opcje są jeszcze bardziej ograniczone.

jelll-960x640

Pobiegł w prawo!

Strażnicy nie są tylko drobnym utrapieniem dla graczy – wiele kart akcji pozwala złodziejom na sprytne zagrania, które mogą zmylić straż lub przenieść strażnika prosto na ścieżkę innego gracza. Straż staje się jeszcze bardziej znaczącym elementem rozgrywki w momencie, gdy któryś ze złodziei ukradnie Klejnot Cesarzy. Pojawiają się wtedy kapitanowie, obok których już nie tak łatwo jest się prześliznąć, a wszyscy strażnicy zaczynają z większym zapałem ścigać mistrzów cieni i złodziejskiego rzemiosła. Inicjatywę, czyli to kiedy w turze poruszy się straż, określa się od tego momentu rzucając dwiema kośćmi i wybierając wyższy wynik. Co więcej, jeśli złodziej przydzieli swojej akcji tyle samo punktów akcji, ile wynosi inicjatywa straży – straż ruszy się pierwsza!

giphysmall

Złap mnie…

Czy uda Wam się niepostrzeżenie wykraść Klejnot Cesarzy, czy też dacie się złapać i zamknąć w lochu? Ucieczka pełna jest niebezpieczeństw, a inni złodzieje nie odpuszczą i będą czyhali na Twoje najmniejsze potknięcie. Premiera Wieku Złodziei już w październiku! Czekacie? Sprawdźcie stronę gry na portalu Board Game Geek, gdzie możecie znaleźć jeszcze więcej informacji o naszej najnowszej produkcji, oceniać zdjęcia i włączyć się do dyskusji na forum!