15 października 2015

Kurs na Czerwoną Planetę!

Misja-Czerwona-Planeta

24 kwietnia 1889,

Dzisiaj wylądowaliśmy – pilot, odkrywca i ja – nie na Marsie, lecz na niewielkim, mrocznym księżycu Phobos. Odczuwam podniecający dreszcz na samą myśl o tym, że jestem jednym z pierwszych ludzi, którzy postawili tu stopę, a co więcej, odnaleźliśmy tak dużo rudy celerium, że energii wystarczy dla tysięcy silników parowych. Jutro wylądujemy w Valles Marineris, jednej ze stref Marsa. Przed wiekami ta głęboka dolina była morzem, w którym żyły obce nam istoty. Jeśli choć część tej wody przetrwała w formie lodu, wszyscy trzej będziemy najbogatszymi ludźmi w całym Systemie Słonecznym.

Informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukaże się polska wersja nowej edycji gry Misja: Czerwona Planeta, osadzonej w steampunkowej stylistyce gry planszowej, której autorami są Bruno Faidutti i Bruno Cathala.

W grze Misja: Czerwona Planeta, 2-6 graczy walczy o dominację na Marsie i kontrolę nad jego bezcennymi surowcami naturalnymi. Nowa edycja gry pozostaje wierna oryginałowi pod względem mechaniki wprowadzając jednocześnie wiele nowości zaprojektowanych przez tych samych twórców.

Astronauci mogą wylądować w nowej strefie – na księżycu Phobos, a Żołnierz może przenosić ich stamtąd na dowolną strefę Marsa. Karty misji i odkryć zostały dopracowane i odświeżone, a nowe karty akcji trafiły do talii wydarzeń. Gracze mogą grać teraz aż w 6 osób, przy czym nowa edycja Misji: Czerwonej Planety wprowadza także nowy wariant dwuosobowy. Oprócz tego gra otrzymała zupełnie nową, utrzymaną w wiktoriańskim stylu szatę graficzną.

va93-layout

Wyślij ekspedycję na Marsa

Wraz z rozwojem technologii i wyżem demograficznym w wiktoriańskim świecie gwałtownie wzrasta zapotrzebowanie na paliwo, ziemię i inne surowce naturalne. Na szczęście zautomatyzowane sondy wysłane na Marsa odkryły celerium, materiał, który spalany jest w stanie wytworzyć tysiąc razy więcej energii niż silnik parowy. Poza celerium, odnaleziono także złoża sylvanitu – najgęstszej znanej substancji. Najbardziej zdumiewające dla naukowców było odkrycie lodu, który może posłużyć do przekształcenia planety w środowisko nadające się do życia. Realizacja marzeń o kolonizacji Marsa jeszcze nigdy nie była tak bliska.

va93-ship-diagram

Platforma startowa wraz z astronautami, zadokowanymi statkami i odpalonymi statkami.

Gracze wcielają się we właścicieli korporacji wydobywczych, których odnalezione na Marsie złoża mogą uczynić niewyobrażalnie bogatymi – o ile dotrą tam pierwsi. Rozgrywka toczy się przez 10 tur, podczas których gracze będą wysyłać swoich astronautów w kosmos, przejmować kontrolę nad najbogatszymi strefami i wydobywać tyle celerium, sylvanitu i lodu ile zdołają. Z pomocą w tym przedsięwzięciu przychodzi 9 kart specjalistów. Każda z nich posiada jakąś specjalną zdolność – podczas gdy jedne pomagają astronautom przemierzać Marsa, inne mogą wysadzić statki w powietrze jeszcze przed odlotem.

naukowiec odkrywca sabotazysta

Odkryj tajemnice Czerwonej Planety

Dopóki astronauci nie przybędą na Marsa, gracze nie będą wiedzieli, gdzie znajdują się największe złoża sylvanitu, celerium i lodu. W trakcie gry rozgrywane są 3 fazy, podczas których możliwe jest zebranie żetonów surowców z poszczególnych stref. Podczas takiej fazy, rudę z danego terytorium otrzymuje ta korporacja wydobywcza, której udało się utrzymać na nim najwięcej astronautów. Naukowcy, badając Marsa, dokonują niezwykłych odkryć, takich jak niewyczerpane złoża rudy, czy tajemnicze polipy – pierwsza forma życia odnaleziona poza Ziemią. Odkrycia takie mogą nie tylko przynieść bogactwa, ale także sprawić, że dana strefa stanie się nieprzyjazna, a nawet zabójcza. Karty odkryć pozostają zakryte do końca gry i tylko Naukowcy pozwalają je podglądnąć, jednak żaden z graczy nigdy nie pozna wszystkich sekretów Marsa.

wachlarz

Każdy z graczy zaczyna grę z jedną tajną misją. Może polegać ona na zebraniu większej ilości sylvanitu, niż ktokolwiek inny, lub przykładowo, na ustanowieniu sieci wywiadowczej by dowiedzieć się, co planują inni gracze. Istnieje także możliwość nabycia kolejnej misji w trakcie gry. Wypełnienie jej nie jest konieczne do wygranej, ale zapewnia dodatkowe punkty, poza tymi, które gracze zgromadzą za pozyskane surowce.

va93-secret-agent-artPrzechytrz konkurencję

W szaleńczym wyścigu po bogactwa Czerwonej Planety, gracze ciągle muszą mieć oko na swoją konkurencję. Użycie wobec nich kilku brudnych sztuczek może okazać się niezbędne. Niektóre postaci, takie jak Sabotażysta, Tajny agent czy Femme fatale mogą całkowicie uniemożliwić astronautom przeciwnika nawet samo dotarcie na Marsa. Jeśli będzie to niezbędne, gracze mogą wykorzystać także zdolność Żołnierza, w celu ostatecznej eliminacji astronautów, stojących na drodze do sukcesu.

Odkrycia Naukowców pozwalają czasem na podjęcie akcji, kiedy wszyscy astronauci wylądowali już na Marsie. Może być to cokolwiek, poczynając od nieoczekiwanego, dodatkowego ruchu astronautów, przez przywrócenie kilku z nich do życia jako Kosmiczne Zombie, aż do posłania nowostworzonej hordy zombie, by zajęły korzystną strefę.

Czerwona Planeta czeka!

Misja na Marsa to szansa na odkrycie nieznanego świata, gromadząc przy tym niewyobrażalne bogactwa. Chociaż ryzyko wcale nie jest małe, korporacje wydobywcze zrobią wszystko, by wygrać wyścig o złoża i bogactwa naturalne Czerwonej Planety. Żeby wyprzedzić konkurencję, gracze muszą wykazać się uważnym planowaniem i ostrożnie korzystać z przebiegłych sztuczek.

Statki kosmiczne na Marsa oderwą się od powierzchni naszej planety w 2016 roku, wraz z premierą gry Misja: Czerwona Planeta.