12 sierpnia 2015

Królewski turniej

GOT_LCG

„W ostatnim pojedynku brało udział czterdziestu jeźdźców. Lannisterowie mają wielu przyjaciół. W takim zamieszaniu… przewracające się konie, połamane kości i jeszcze Thoros z Myr wymachujący tym swoim absurdalnym ognistym mieczem. Kto by to nazwał morderstwem, gdyby czyjś przypadkowy cios powalił Jego Miłość?”
-George R.R. Martin, Gra o Tron

Wielkie turnieje w Westeros są niezrównanym spektaklem. Setki ludzi zbierają się, aby oglądać wielkich wojowników i lordów, którzy rywalizują w pojedynkach i starciach. Kwiat rycerstwa staje w szranki na turniejowym polu, przy aplauzie dworzan zasiadających na trybunach. Jednak, hałas i zamieszanie turniejowe jest również idealnym miejscem dla najbardziej nikczemnych planów i śmiercionośnych intryg. Sojusze są zawierane i zrywane w jednej chwili, a najlepszy sprzymierzeniec może okazać się największym wrogiem. Potrzeba wielkiego sprytu, aby wyjść bez szwanku z rozgrywki w Grę o Tron: Grę karcianą, niezależnie od tego, czy toczy się ona w formacie pojedynku czy starcia!

gt01_layout

Dwa warianty rywalizacji

W Grze o Tron: Grze karcianej, rozgrywka może toczyć się w dwóch unikatowych formaty gry: jeden na jednego, zwanej pojedynkiem lub starciu – w którym do walki staje od 3 do 6 graczy!

gt01_drogo

Pojedynek i starcie oferują zupełnie inne doświadczenia. W pojedynku, dwóch graczy staje do walki przeciwko sobie. W bezpośrednim starciu nie ma miejsca na układy i sojusze, jedynie walka do samego końca. Każdy z graczy za wszelką cenę stara się przechytrzyć przeciwnika, a każda zagrana karta może mieć kluczowe znaczenie dla całej gry. Warto wykorzystywać każdą okazję do zdobycia przewagi, ponieważ przeciwnik na pewno nie okaże litości. Gracze lubiący bezpośrednią rywalizację, będą preferować pojedynek, ponieważ nie ma tutaj dodatkowych przeciwników, mogących zakłócać ich plany i działania.

Z drugiej strony, format starcia oferuje dziesiątki możliwości spisków, zdrad, blefowania i wykorzystywaniu pozostałych graczy do swoich celów. Starcie jest dużo bardziej towarzyskim formatem rozgrywki niż pojedynek. Wszyscy gracze negocjują ze sobą, a każdy stara się przechylić szale zwycięstwa na swoją stronę. Ponieważ umowy mogą zostać zawarte i zerwane w jednej chwili, każdy gracz będzie szukał możliwości na stworzenie sprzyjających okoliczności by zdobyć Żelazny Tron. Aby zbudować jeszcze większe napięcie pomiędzy graczami, format starcia wprowadza sześć potężnych kart tytułów, które zostały przedstawione poniżej.

Dołącz do Małej Rady

Podczas rozgrywki w formacie starcia, po tym, jak wszyscy gracze wybiorą i odkryją swoje karty fabuły, w dodatkowym kroku gry po kolei wybierają tytuły. W czteroosobowej rozgrywce starcia, pierwszy gracz losowo odrzuca jedną z sześciu zakrytych kart tytułów. Następnie, w tajemnicy, wybiera jedną z pozostałych. Po tym jak wszyscy gracze wybiorą swoje karty tytułów, zostają one odkryte. Karty tytułów odpowiadają pozycjom w królewskiej małej radzie i posiadają wyjątkowe zdolności.

regent moneta
  • Regent Korony wyróżnia się na tle pozostałych tytułów z Małej Rady, ponieważ jest niezależny od swoich sojuszników i wrogów. Regent Korony posiada możliwość przekierowania dowolnego jednego wyzwania podczas rundy, zmuszając atakującego do wybrania nowych celów. Dodatkowo otrzymuje on 2 SIŁY podczas rozstrzygania, który gracz zdobywa premię w fazie dominacji.
  • Bardziej od możliwości zmiany celu wyzwania, można pragnąć złota do opłacenia nowych postaci, dodatków i wydarzeń. Starszy nad Monetą dodaje 2 złota do wartości złota karty fabuły, pozwalając na zagranie większej ilości postaci lub zaskoczenie przeciwników potężnymi wydarzeniami.
prawem statkami
  • Równie ważne jak złoto są również karty, zapewniające postacie, miejsca oraz wydarzenia. Jako Starszy nad Prawem, gracz dobiera dodatkową kartę podczas fazy dobierania, zwiększając możliwości zagrywania nowych postaci i kontrolowanie gry. Co więcej, tytuł Starszego nad Prawem zwiększa wartość rezerw odkrytej karty fabuły o 1, pozwalając na zachowanie na kolejną rundę 1 dodatkowej karty w ręce.
  • Można też spróbować pokonać wrogów siłą militarną jako Starszy nad Statkami. Starszy nad Statkami otrzymuje premię 1 do SIŁY podczas wszystkich wyzwań militarnych w których uczestniczy. W dodatku, tytuł ten zwiększa wartość roszczeń o jeden podczas wyzwań przeciwko rywalowi, zachęcając do szybkiego rozgromienia sił, które zgromadził przeciwnik.
szeptaczami namiestnik
  • Straszy nad Szeptaczami otrzymuje premię 1 do SIŁY do wyzwań intrygi. Co więcej, kiedy wygrywa wyzwanie intrygi przeciwko jednemu przeciwnikowi, ma możliwość rozstrzygnąć roszczenie przeciwko dowolnej liczbie przeciwników, odrzucając karty wszystkim wybranym graczom.
  • Królewski Namiestnik otrzymuje premię 1 do SIŁY podczas wyzwań władzy. Co więcej, może zainicjować dodatkowe wyzwanie władzy przeciwko innemu przeciwnikowi podczas fazy wyzwań, dzięki czemu otrzymuje możliwość zdobycia dodatkowych żetonów władzy przybliżających do zwycięstwa.

Poza swoimi zdolnościami, członkowie Małej Rady są wplątani w sieć sojuszów i wrogości. Każdy z tytułów, z wyjątkiem Regenta Korony, wspiera inny tytuł i rywalizuje z dwoma innymi. Kiedy wspiera się innego gracza, nie można inicjować wyzwań przeciwko niemu, choć nie działa to w drugą stronę – wpierany może atakować wspierającego go gracza. Jeżeli gracz rywalizuje z tytułem innego gracza, otrzymuje on dodatkowy żeton władzy za pierwszym razem w każdej rundzie gdy wygra wyzwanie przeciwko niemu.

diagram

Zielone strzałki na powyższym wykresie pokazują relacje wsparcia, a czerwone rywalizacji pomiędzy poszczególnymi tytułami.

Każdy wybór tytułów może stworzyć napięte sytuacje. Przykładowo, czterech graczy może wybrać tytuły: Regent Korony, Starszy nad Statkami, Królewski Namiestnik oraz Starszy nad Prawem. Królewski Namiestnik wspiera Starszego nad Prawem, Starszy nad Statkami rywalizuje z Królewskim Namiestnikiem i Starszym nad Prawem, a Starszy nad Prawem rywalizuje z Starszym nad Statkami. Jest to tylko powierzchowny zarys, zanim Regent Korony przeszkodzi przekierowując wyzwanie a tymczasowe sojusze zostaną stworzone i zerwane.

Dołącz do nas!

Turniej się niedługo rozpocznie! Możesz wyzwać innego rycerza w pojedynku lub zmierzyć się w szalonym wieloosobowym starciu. Bez względu gdzie będziesz walczył potrzebujesz lojalnych członków twojego rodu i sprytu, by przetrwać!