14 marca 2017

Krew na ołtarzu

 ahc_05_box

Pragniemy ogłosić, że naszym nakładem wkrótce pojawi się Krew na ołtarzu – trzecie rozszerzenie z cyklu Dziedzictwa Dunwich do gry karcianej Horror w Arkham LCG.

Seria ostatnich zaginięć w miasteczku Dunwich może być związana z tym, co wydarzyło się w Arkham, jednak im badania stają się wnikliwsze, tym mieszkańcy stają się coraz bardziej podejrzliwi – mają oni sekrety, którymi nie chcą się dzielić.

Krew na ołtarzu odkrywa nowe tajemnice, które mogą okazać się punktem zwrotnym dla całej kampanii. To rozszerzenie pozwoli wykorzystać zdobyte wcześniej doświadczenie badaczy w używaniu nowych, trwałych Talentów oraz wzbogaci ich o nowe atuty, wydarzenia i karty umiejętności.

ahc05_wiejskie_zabudowania

Osiągnij mistrzostwo

Im dłużej zgłębia się tajemnice Dziedzictwa Dunwich, tym stają się niebezpieczniejsze – jeśli chcesz przetrwać, a tym bardziej odnaleźć i pokonać mroczne siły kryjące się za tymi wydarzeniami, potrzebne będzie opanowanie nowych Talentów i przygotowanie na większe wyzwania.

Krew na ołtarzu oferuje 5 nowych, trwałych talentów – każdy skupiający się na ulepszeniu umiejętności z zestawu podstawowego. Przykładowo, Trening fizyczny może zostać wsparty przez Bystre oko lub Pakt krwi, by przezwyciężyć najbardziej przerażające lub wymagające próby.

ahc05_cardfan_bystre_oko

Podobnie jak Trening fizyczny, nowe talenty są zachowywane i umożliwiają podniesienie potrzebnych zdolności oraz nie zajmują miejsca w żadnej strefie. Kiedy gracz raz włączy taką kartę do swojej talii, nie będzie musiał jej dobierać – ze względu na cechę trwały, będzie mógł ją wykorzystać od początku scenariusza. Ta cecha oznacza również, że talenty te nie będą wliczane do rozmiaru talii.

Bystre oko i Pakt krwi mają różne koszty zagrania. Bystre oko wymaga wykorzystania 2 zasobów za każdy punkt, o który chce się rozwinąć walkę lub inteligencję badacza do końca fazy. To wyższy koszt niż w przypadku użycia Treningu fizycznego, kiedy atakujesz wroga raz, ale niższy, jeśli uderzysz trzy razy w ciągu jednej rundy. Pakt krwi z kolei umożliwia badaczowi wykorzystywanie zagłady jako zasobu, co podnosi jego umiejętności o 3, ryzykując jednak przyspieszenie postępu talii tajemnic.

ahc05_cardfan_pakt_krwi

Sekretne komnaty Dunwich

W świecie gry Horror w Arkham LCG ukryte są tajemnice i światy spoza zasięgu naszych zmysłów. Podobnie jest podczas przygody Krew na ołtarzu – niepokojące przeczucie, że w Dunwich jest coś więcej, niż można dostrzec na pierwszy rzut oka, nie opuszcza nikogo w trakcie rozgrywki. Oczywiście jest ku temu powód; gdzieś pod jednym z budynków miasteczka znajduje się komnata kryjąca prawdę tak potworną, że nie wiadomo, czy jakikolwiek umysł będzie w stanie ją pojąć.

Kiedy tajemne moce zaczną wychodzić z ukrycia, będziecie musieli się pospieszyć i odkryć kolejną tajemnicę. Jednak to, co miejscowi trzymają w zamknięciu jest pilnie strzeżone. Czy uda Wam się rozwiązać zagadkę i dostać się do środka?

ahc05_cardfan_lokalizacje

Z czym trzeba będzie się zmierzyć? Zostaniesz zraniony, ogłuszony czy pożarty? Uciekniesz w popłochu, a może twój umysł zostanie nieodwracalnie zdruzgotany przez grozę i zagładę? Przekonasz się pod koniec pierwszego kwartału, kiedy to swoją premierę będzie miało rozszerzenie Krew na ołtarzu.