6 października 2020

Klany Wendety – poznajcie rodziny wampirów

celan_800x800_fb_wampir_wendeta

Do premiery gry planszowej Wampir: Maskarada – Wendeta jeszcze chwila, ale stwierdziliśmy, że to odpowiedni czas, żeby przybliżyć Wam rodziny krwipijców jakie ukrywają się w Świecie Mroku. W grze występuje siedem klanów, a każdy z nich reprezentowany jest przez unikalną talię klanu oraz 1 spiskującego wampira. Specyfika danego klanu została odzwierciedlona w strategii gry każdą z talii:

Brujah są buntownikami, sprzeciwiającymi się władzy i walczącymi z tyranią. Podążający ścieżką kontrkultury i rewolucji Brujah szukają sojuszników wśród osobników kwestionujących normatywne poglądy. Skłaniają się ku słabszym i uciśnionym, w których wnętrzu dostrzegają tlący się płomień. Ich przedstawicielem w grze jest Jayla Parker, buntowniczka z nie lada charakterem. Talia Brujah bazuje na dużej sile i zadawaniu obrażeń – postaraj się doprowadzić przeciwników do szału, by zgarnąć dodatkowe punkty.

Gangrele to zdziczali outsiderzy, stanowiący połączenie wampira i bestii. Stanowiąc jedność z dziczą niczym doskonałe drapieżniki, przekraczając granice między gatunkami, narodami i terytoriami. Ich przedstawicielem w grze jest Clayton Jones, zapuszczony były alkoholik, który odnalazł spokój poprzez kontakt z naturą. Talia Gangreli wykorzystuje zmiennokształtne zdolności klanu do manipulowania krwią i zwiększania siły.

illu_3_600x600_wampir_wendeta

Malkavianie, których szaleństwo zarazem skrywa i odkrywa prawdę. Malkavianie twierdzą, że wszystkich ich łączy mentalna więź, swego rodzaju wspólna świadomość, a w swoje szeregi powołują ludzi obdarzonych „specjalnymi darami”. Ich przedstawicielem w grze jest Sol Thurman, wielki fan Chicago Cubs, którego spokojna natura przeplata się z wybuchami przemocy. Talia Malkavian bazuje na zaskakiwaniu przeciwników nieprzewidywalnymi ruchami i dziwacznymi (ale potężnymi) efektami.

Nosferatu to zdeformowani, skrywający się w ciemnościach kolekcjonerzy sekretów. Są najbardziej humanitarni spośród Spokrewnionych, a klątwa odcisnęła swe znamię na ich obliczach. Ich przedstawicielem w grze jest Yeongi, zdeterminowana kobieta niezrażona swą oszpeconą twarzą ani protezą ręki. Talia Nosferatu umożliwia korzystanie z podstępnych strategii, pozwalających na wycofanie się w środku starcia lub dwukrotne używanie kart w tej samej rundzie.

illu_2_600x800_wampir_wendetaToreadorzy próbują umilić sobie stagnację nieumarłego żywota sztuką, romansami i okrucieństwem. Klan ten często zabiega o względy najwybitniejszych artystów, niestety ich obsesja na punkcie piękna i niewinności sprowadza także nowych członków, którzy okazują się jedynie zgrabnym ciałkiem…i niczym więcej. Ich przedstawicielem w grze jest Winston Deville, światowej sławy model w średnim wieku. Talia Toreadorów wykorzystuje liczebność swojego sojuszu do wzmacniania efektów kart.

Tremere zgłębiają sekrety krwi, służącej im do tajemnych zaklęć i rytuałów. Oznaką prawdziwej mocy jest dla nich zdolność kształtowania świata, dostęp do właściwej krwi i kolekcja najrzadszych ze starożytnych artefaktów. Ich przedstawicielem w grze jest Ajit Talwar, bezwzględny badacz sztuk okultystycznych, skłonny pracować jako „mag do wynajęcia”. Talia Tremere wymusza zużywanie zapasów krwi, by uwolnić niesłychaną moc, co wymaga nieustannego balansowania na krawędzi szału.

Ventrue stoją na straży Maskarady i wymuszają jej przestrzeganie na tych, których uważają za gorszych od siebie. Od wieków stoją na czele Camarilli, a spośród wszystkich klanów to ich członkowie piastują najwięcej wysokich stanowisk – i na pewno nie odpuszczą swej pozycji. Ich przedstawicielem w grze jest Sofia Alvarez, surowa i władcza bizneswoman o wyjątkowym zmyśle dyplomatycznym i obyciu politycznym. Talia Ventrue zmusza przeciwników do uległości, wymierzając srogie kary za wszelkie oznaki sprzeciwu!

micro_95x70_fb_wampir_wendeta