29 października 2021

Klany Twojej koterii w Wampirze: Maskaradzie – Dziedzictwo

Wampir_Dziedzictwo_Klany_800_1000

 

Dziś skupiamy się na klanach Kainitów dostępnych w Wampirze: Maskarda – Dziedzictwo, którego premiera już w połowie listopada! Nigdy nie wiadomo, czy na przestrzeni wieków nie przyjdzie wam stanąć po przeciwnej stronie barykady…

Już niedługo będziemy informować o przedsprzedaży!

Brujah

Wybuchowi i zawsze przepełnieni pasją Brujah na przestrzeni wieków równie często bywali wzniosłymi filozofami i aktywistami, co rozjuszonymi buntownikami. Ich oddanie sprawie i niepohamowany gniew w obliczu postrzeganej niesprawiedliwości sprawiają, że nie należy z nimi zadzierać.

Zdolność Brujah do deklarowania wrogów i nękania ich za pomocą kolejnych spisków czyni z nich przerażających przeciwników. Jednak skłonność do otwartego konfliktu może ostatecznie doprowadzić do ich upadku – pogrążanie wrogów nie zawsze wystarcza, by samemu osiągać korzyści. Bardziej pragmatyczni Brujah mogą wykorzystać samą groźbę przemocy, aby trzymać inne klany z dala, bez konieczności brudzenia sobie rąk.

Instrukcja_Brujah

Gangrel

Gangrele są klanem dzikich nomadów. Ich więź z dziczą jest głębsza niż wśród większości Spokrewnionych i zawsze odczuwają zwierzęcy aspekt swojej wampirzej klątwy. Zdolność watahy pozwala wzmacniać wiele efektów spisków Gangreli. Aby tworzyć te potężne watahy, muszą koncentrować się na jednym atrybucie geograficznym. To głębokie przywiązanie do określonych miejsc może narazić Gangreli na ataki spostrzegawczych przeciwników. Z tego powodu rozważną decyzją może być czasem kolekcjonowanie drugiego atrybutu.

Instrukcja_Gangrel

 

Lasombra

Klan Lasombra to społeczni darwiniści, głęboko wierzący w swoje prawo do rządzenia. Odbić tych eleganckich i nieludzkich drapieżników nie widać w zwierciadłach, zbiornikach wodnych czy jakiejkolwiek innej lustrzanej powierzchni.

Aby maksymalnie wykorzystać jej efekt, Lasombra powinni wykorzystywać swoją umiejętność w odpowiednim momencie. Zdolność do bezpośredniego wymuszania ustępstw ze strony przeciwników nie zaskarbi klanowi żadnych przyjaciół. Dlatego Lasombra powinni bardzo uważać, aby przypadkiem nie zjednoczyć przeciwko sobie przeciwników. Jednym ze sposobów jest zwracanie przysług (od czasu do czasu) najsłabszemu graczowi.

Instrukcja_Lasombra

Malkavian

Malkavianie są jasnowidzami i wyroczniami wśród Spokrewnionych. Mimo że ich wampirza klątwa zwykle wiąże się z wizjami i darem przewidywania przyszłości, każdy z nich jest nieodwracalnie szalony.

Afirmując chaos Malakavianie mogą kompletnie ignorować kolejkę, zapewniając sobie dostęp do kluczowych atrybutów. Ta zdolność staje się coraz potężniejsza, w miarę jak w talii postaci pojawiają sie kolejni ancillae. Jednak może okazać się obosieczną bronią, ponieważ zrekrutowanie złego ancilli może okazać się tragiczne w skutkach. Malkavianie nie mają wielu możliwości wzięcia odwetu czy odzyskania sił po tym, jak zostną zaatakowani, więc powinni starać się nie rozgniewać przeciwników.

Instrukcja_Malkavian

Nosferatu

Ohydnie zdeformowani przez wampirzą klątwę, Nosferatu są mistrzami podziemii. Zwykle wiodą skryty żywot na uboczu, handlując informacjami by przetrwać.

Klan Nosferatu może manipulować niesławą, przenosząc ją ze swoich postaci na rywali. Dodatkowo, Czarny rynek zapewnia im stały napływ przysług i innych korzyści (gdy sami go używają). Wiąże się to jednak z zagrożeniem, że ich narzędzie zapewni większe korzyści przeciwnikom niż im samym. Z tego powodu Nosferatu powinni wywoływać niesnaski pomiędzy innymi graczami tak często jak to możliwe – jednocześnie pozostając w gotowości do pomocy w sprzątaniu bałaganu.

Instrukcja_Nosferatu

Toreador

Klan artystów i innowatorów, Toreadorzy to najpiękniejsze, najbardziej zmysłowe, emocjonalne i czarujące istoty nocy. To oni właśnie są źródłem legend o wampirach, które uwodzą i wabią swoje ofiary nieposkromioną zmysłowością.

Klan Toreador wymaga mistrzowskiego opanowania polityki klanu, aby w pełni wykorzystać potencjał swoich zaproszeń. Jednocześnie są oni również najlepiej zestrojeni ze światem śmiertelników, a zatem najbardziej biegli w manipulowaniu kolejką. Zdolność ta staje się coraz potężniejsza, w miarę jak do kronik dołączają coraz potężniejsi ancillae i możliwe staje się rekrutowanie dowolnej postaci z talii. Klan Toreador musi przede wszystkim działać subtelnie i sprawiać wrażenie niegroźnego.

Instrukcja_Toreador

 

Tremere

Tremere są znani jako klan czarnoksiężników i intruzów z uwagi na to, że ich założycielami byli magowie, którzy siłą przejęli wampirze moce. Przywiązują dużą wagę do hierarchii i tajemnicy, realizując swe cele dzięki potężnej magii krwi.

Dzięki wielu ofensywnym spiskom oraz możliwości szybkiego dostosowania swojej linii krwi klan Tremere doskonale sprawdza się w bezpośrednim konflikcie. Ponieważ ich spiski bazują na wampirach pogrążonych w letargu, będą dążyć do eskalacji przemocy pomiędzy wszystkimi graczami. Jednak nadmierne poleganie na uzurpacji może utrudnić planowanie dalszej rozgrywki, marnując potencjał teatrów wojny.

Instrukcja_Tremere

 

 

Tzimishe

Klan Tzimisce to uczeni i rzeźbiarze ciała, którzy z radością wyzwolili się spod jarzma człowieczeństwa. Teraz skupiają się na przekraczaniu granic narzuconych przez wampirzą egzystencję.

Tworzenie potworów pozwala Tzimisce realizować strategie niedostępne dla żadnego innego klanu. Ich eksperymenty mogą skutkować szerokim wachlarzem kombinacji różnych efektów. Ze względu na to, że polegają na ancillae, są uzależnieni od kolejki i często osłabieni na początku rozgrywki. Jedną z użytecznych strategii jest tworzenie potworów, aby nie dać przeciwnikom dostępu do ancillae.

Instrukcja_Tzimisce

Ventrue

Ventrue chcą być postrzegani jako szlachta, władcy i arystokraci. Egzaltowane pokazy honoru i tego, że „szlachectwo zobowiązuje” mogą czasami maskować ich niezrównane pragnienie kontroli i dominacji, które nigdy tak naprawdę nie słabnie.

Dzięki swoim edyktom klan Ventrue może wpływać na całe rozdziały pojedynczym spiskiem. Wpływ na to które postacie są rekrutowane, w połączeniu z aktywowaniem przywódców koterii, może w istotny sposób wpłynąć na wynik poszczególnych teatrów wojny. Jednak może okazać się to obosieczną bronią, jeśli przeciwnicy będą w stanie dostosować się do ich rozkazów i także czerpać korzyści z teatrów wojny.

Instrukcja_Ventrue