14 marca 2016

Kataklizm

kataklizm_mini

Elf był jeszcze dzieckiem, kiedy wielki kataklizm wstrząsnął światem, a okrutne demony spaliły lasy, które jego lud nazywał domem. Dzisiaj nie pamięta już zbyt dobrze samego kataklizmu, a tylko to, co po sobie pozostawił. Jego misją jest przywrócenie światu porządku i harmonii. Jest tylko jedna droga – droga do Korony Władzy.

Mamy przyjemność ogłosić, że rozpoczynamy pracę nad polskim wydaniem najnowszego dużego rozszerzenia Kataklizm do gry Talisman, w którym będziecie mogli przeżywać fantastyczne przygody w świecie zniszczonym przez niewyobrażalną katastrofę.

Nowy świat, który powołuje do życia Kataklizm, jest zbudowany na wzór starego – ze wszystkimi kręgami i krainami, jednakże znacznie mroczniejszy i niepokojący. Nowa plansza do gry zastępuje starą i wszystkie miejsca, które się na niej znajdowały. Oczywiście ciągle można znaleźć jakieś pozostałości po poprzednich cywilizacjach, jednak najważniejsze będą nowe siły, które zadomowiły się w opuszczonych ruinach.  Pięć nowych postaci wkracza do gry o Koronę Władzy, a cztery nowe zakończenia zmieniają i urozmaicają walkę o największy skarb świata Talismanu.

tm16_sample

Nowy świat

Zewnętrzna kraina, kiedyś spokojna, usiana łagodnymi wzniesieniami, równinami i polami spokojnych farmerów, dzisiaj jej puszcze pełne są śmieci i resztek cywilizacji, której mieszkańcy rozproszyli się i poukrywali w mrocznych zakątkach, tworząc kilka mizernych przyczółków. Dziwne, nowe formy życia pojawiły się na pustyni, a zamek, gdzie niegdyś nadworny medyk praktykował swoją sztukę, zamienił się w ruinę, kiedy Czarny Rycerz postanowił opuścić swoje stanowisko.

Wewnętrzny krąg, który niegdyś spływał żywym ogniem i lawą, teraz jest zamrożonym pustkowiem pełnym nowych niebezpieczeństw. Śnieżna bestia poluje na wędrowców, a w jamie wilkołaka mieszka agresywny Mutant. Wampir opuścił swoją wieżę, która odtąd nosi miano Lodowej Wieży, wokół której przeszywający wiatr mrozi krew w żyłach bohaterów. Dodatkowym urozmaiceniem nowej planszy są dodatkowe karty terenu. Odbywając podróż po zniszczonych krainach, poszukiwacze będą mogli dalej zmieniać i modyfikować tereny na planszy.

tm16_board

Ślady przeszłości

W Kataklizmie poszukiwacze trafią na wiele śladów po tętniącym życiem magicznym świecie Talismanu. Nowe karty Pozostałości reprezentują te tajemnicze artefakty, użyteczne przedmioty i zaginione skarby, które przetrwały apokalipsę. Rupiecie można sprzedać za złoto, a znaleziony na Cmentarzu Uszkodzony pancerz można jeszcze naprawić, dzięki czemu posłuży jako podstawowa ochrona. Wiele z tych rzeczy, które kiedyś mogłyby być uznane za śmieci, teraz staje się nadzwyczaj cennymi.

Kataklizm to nie tylko szperanie w stertach pozostawionych przez poprzednie pokolenia Rupieci. To także ciągle obecne w świecie ślady zagłady. Toksyczne źródło odbiera zdrowie, ale nagradza nagłym przypływem sił lub zdolności magicznych. Tajemnicze anomalie pogodowe i rozszalałe burze wzbudzają trwogę nawet w najdzielniejszych poszukiwaczach, a pustkowia i mroczne jaskinie zamieszkują teraz nowe, drapieżne stworzenia.

tm16_blackknight_artWielki powrót

Nie wszyscy zginęli podczas Kataklizmu. Niektórzy zaszyli się gdzieś w ostatnich przyczółkach ludzkości, gdzie, tak jak Barmanka, próbują związać koniec z końcem. Inni chcą wykorzystać sytuację, aby szybko się wzbogacić, a kilka dobrych osób, takich jak Doktor, ciągle próbuje wlać otuchę w serca poszukiwaczy i posłużyć im swoją pomocą.
Koniec?

Świat Talismanu z pewnością się zmienia. Kataklizm nieubłaganie nadchodzi i nic nie jest w stanie go zatrzymać. Możecie walczyć z mrocznymi Omenami i tajemniczym Prorokiem w dostępnym już rozszerzeniu Zwiastun, jednak wkrótce będziecie musieli zmierzyć się z prawdziwym Kataklizmem. Przygotujcie się, Kataklizm pojawi się w Polsce jeszcze w 2016 roku.