25 października 2021

Horror w Arkham: Machinacje w czasie – Zapowiedź

Horror_w_Arkham_Machinacje_w_Czasie_Mockup_3d

Coś jest nie tak. Laureaci nagrody Nobla zniknęli a wraz z nimi ich rewolucyjny wynalazek. Ta wyrwa z linii czasu to niepowetowana strata dla ludzkości! Koniecznie trzeba ją naprawić. Kto był na tyle śmiały, by zakrzywiać przeszłość i zmieniać przyszłość? Czas pokaże…

Z przyjemnością ogłaszamy zapowiedź Machinacji z czasie, samodzielnego scenariusza do Horroru w Arkham: gry karcianej.

Miasto Arkham wpadło w wir spisku rozciągającego się na wiele dekad. Od cichych i spokojnych dni w przeszłości Arkham, aż po okres jego świetlanej przyszłości Ty i Twoi koledzy badacze będziecie ścigać architektów tej czasowej anomalii by powstrzymać ich zanim 60 lat badań obróci się w niwecz. Czy zdołacie odnaleźć zaginionych naukowców i uwolnić ich z koszmarnego wymiaru Tindalos? A może sami, przez Wasze podróże w czasie, dokonacie nieplanowanych zmian, które wpłyną na przeszłość, teraźniejszość i przyszłość?

Horror_w_Arkham_Machinacje_w_Czasie_Wachlarz_Kart

Gonitwa przez czas

Podobnie jak w przypadku poprzednich scenariuszy, Machinacje w czasie mogą być rozgrywane samodzielnie lub jako część większej kampanii. Możecie również traktować go jako wyzwanie dla pojedynczej grupy badaczy, lub jako duże wydarzenie w którym do 12 badaczy rozegra go w epickim trybie wieloosobowym. Jednak tym razem, w odróżnieniu od poprzednich scenariuszy, Machinacje w czasie zabiorą was po raz pierwszy do Arkham w różnych okresach czasowych i umożliwią podróżowanie pomiędzy nimi. Dzięki temu pozornie niewykonalne w teraźniejszości Arkham zadanie, może być błahostką w przeszłości, zaś narzędzia i wiedza z przyszłości mogą być kluczem do przywrócenia linii czasu jej właściwego biegu.

Horror_w_Arkham_Machinacje_w_Czasie_Karta_2 Horror_w_Arkham_Machinacje_w_Czasie_Karta_3 Horror_w_Arkham_Machinacje_w_Czasie_Karta_1

 

Każda z lokacji w tym scenariuszu opisana jest jedną z cech: Przeszłość, Teraźniejszość lub Przyszłość. Jedynie wymiar Tindalos należy jednocześnie do nich wszystkich. Korzystając z możliwości podróży w czasie będziecie nim manipulować na waszą korzyść, zyskiwać dodatkowe zasoby, wskazówki, karty i inne profity, które zależeć będą od lokalizacji i czasu, w jakim je odwiedzicie. Dzięki odpowiedniej koordynacji działań możliwe będzie przygotowanie czegoś w przeszłości po to, by wasz towarzysz w przyszłości mógł natychmiast skorzystać ze skutków tych przygotowań, lub odwrotnie.

Horror_w_Arkham_Machinacje_w_Czasie_Karta_4 Horror_w_Arkham_Machinacje_w_Czasie_Karta_5

Lecz same skoki w czasie nie są celem tego scenariusza. Thomas Corrigan i Mary Zielinski – dwóch wybitnych uczonych, laureatów nagrody – zostało uprowadzonych do Tindalos. Waszym zadaniem jest nie tylko ich ocalenie, ale także upewnienie się, że właściwe wydarzenia sprawią, że zdołają się spotkać i razem dokonać niezwykłych odkryć, z których będą kiedyś znani.

Pomimo, że Ci naukowcy są atutami, to w Machinacjach w czasie działają nieco inaczej niż atuty w innych scenariuszach Horroru w Arkham. Żaden z badaczy nie może mieć ich pod swoją kontrolą, zamiast tego umieszcza się ich w lokalizacjach tak jak badaczy i kiedy badacz się porusza, może zabrać ze sobą sojuszników z cechą Naukowiec. Nie możecie jednak zabierać naukowca do innej ery niż ta, do której należy.

Oznacza to, że jeżeli chcecie poruszyć Thomasa Corrigana z przeszłości, musicie poruszyć się do lokalizacji z cechą Przeszłość. Analogiczne, chcąc zasięgnąć rady Mary Zielinski z teraźniejszości, będzie to możliwe tylko w lokalizacji z cechą Teraźniejszość. Corrigan i Zielinski nie są jedynymi Naukowcami na jakich natraficie skacząc w czasie, kto wie, może skorzystacie z potężnych zdolności Ezry Gravesa z Teraźniejszego Arkham,  a nawet sprzymierzycie się z Nikola Teslą w Przeszłości.

Horror_w_Arkham_Machinacje_w_Czasie_Karta_6 Horror_w_Arkham_Machinacje_w_Czasie_Karta_7

Rzecz jasna siły mitów zrobią wszystko co w ich mocy, by utrudnić Wam zadanie. Z niewiadomych względów potwory z Tindalos chcą nie tylko uprowadzić Thomasa Corrigana i Mary Zielinski, ale każdego Naukowca, który trafi w ich łapy. Agresywne Koszmarne Satyry wyruszą na łowy uzbrojone w straszliwe szpony, zaś przerażające Ogary z Tindalos spróbują rozedrzeć na strzępy jaźń Naukowców. Za każdym razem, kiedy atut z cechą Naukowiec miałby zostać pokonany, zamiast tego zostaje uprowadzony do Tindalos. Może się więc okazać, że konieczna będzie więcej niż jedna misja ratunkowa w tym upiornym wymiarze podczas rozgrywania tego scenariusza.

Horror_w_Arkham_Machinacje_w_Czasie_Art

Kłopoty z czasem

Dzięki licznym zwrotom akcji i paradoksom czasowym Machinacje w czasie sprawią, że nawet najbardziej doświadczeni badacze zostaną poddani na niełatwej próbie. Czy zdołacie rozwikłać zagadkę uprowadzanych w toku dziejów naukowców? A może sami zagubicie się w nieskończonej linii czasu?

Zbierzcie sojuszników i przygotujcie się na naprawianie kontinuum czasoprzestrzeni już w pierwszej połowie 2022 roku, kiedy to Machinacje w czasie wskoczą na sklepowe póki.