5 listopada 2019

Horror w Arkham LCG: Poszukiwania Kadath – zapowiedź

ahc39_box3d

„Na żyznych równinach rozciągających się aż po rzekę Skai ujrzał dymy wzbijające się z kominów domostw, wszędzie rozciągały się żywopłoty, uprawne pola i strzechy”.

 – H.P. Lovecraft, W poszukiwaniu nieznanego Kadath

Wydawnictwo Galakta z przyjemnością prezentuje zapowiedź Poszukiwań Kadath, pierwszego zestawu Mitów z cyklu Pożeraczy Snów do gry karcianej Horror w Arkham LCG.

Po tym, jak w rozszerzeniu Pożeracze Snów postawiliście swoje pierwsze kroki w Krainach Snów, odnajdujecie chwilę wytchnienia w gospodzie równie dziwnej jak sama kraina. Mimo to nie możecie przestać myśleć o tych, których pozostawiliście w świecie jawy, oraz o niebezpieczeństwach, z którymi przyjdzie im się zmierzyć. Być może jeśli uda wam się odnaleźć zaginiony zamek i powrócić z dowodem na istnienie Krain Snów, będziecie mogli uratować wszystkich: siebie, swoich przyjaciół i innych śniących, których los nadal pozostaje dla was zagadką. Jednak jeśli chcecie znaleźć taki dowód, musicie opuścić wasze względnie bezpieczne schronienie i wyruszyć w nieznane przestrzenie Krain Snów.

Podróż przez Krainy Snów

Wasze umysły wypełniają strach przed nadchodzącą wyprawą, ostrzeżenia przed niebezpieczeństwami czyhającymi w świecie jawy oraz pytania na temat losu innych osób, które zdecydowały się zejść za Virgilem Grayem po stopniach snu i podążyć dalej przez Zaczarowany las. Waszą jedyną nadzieją na uratowanie wszystkich jest powrót do świata jawy z dowodem na to, że Krainy Snów naprawdę istnieją. Jednak jeśli krążące pogłoski są prawdziwe, tylko zamek Kadath posiada moc pozwalającą na przeniesienie waszych odkryć do świata jawy. Musicie więc, mimo grożącego wam niebezpieczeństwa, wyruszyć w podróż przez ten rozległy świat śniących i odnaleźć zaginiony zamek, w którym mieszkają bogowie.

ahc39_act_agenda

Poszukiwania Kadath to scenariusz 2-A kampanii Senna wyprawa, który można rozegrać w trybie samodzielnej rozgrywki lub połączyć z innymi produktami z cyklu Pożeraczy Snów, tworząc w ten sposób większą kampanię złożoną z czterech lub ośmiu części. Nawet rozgrywane samodzielnie, Poszukiwania Kadath gwarantują niezapomnianą podróż przez rozległe Krainy Snów. Ich tereny są nieprzebyte, a twórcy gry karcianej Horror w Arkham LCG postarali się, abyście mogli poznać ich jak najwięcej w pojedynczym scenariuszu. Podczas swej wyprawy odwiedzicie lśniące miasta, starożytne ruiny, a także zapomniane krainy spowite tajemnicą – jednocześnie cały czas walcząc z przedziwnymi potworami zamieszkującymi Krainy Snów.

Jednak nie od razu zostaną wam wyjawione wszystkie sekrety tych miejsc. Lokalizacje ze słowem kluczowym Spowita zawierają nieznaną wiedzę lub wsparcie, które muszą zostać zgłębione, zanim będziecie mogli z nich skorzystać. Jeśli uda wam się wyczyścić wszystkie żetony wskazówek z jednej z tych lokalizacji, możecie odwrócić ją na drugą stronę i poznać skrywane tam tajemnice. Podróż przez te tereny może zająć tygodnie, a nawet miesiące, ale w Krainach Snów czas i przestrzeń to rzecz względna.

ahc39_cardfan

Siła współpracy

Ponieważ wasi badacze musieli się rozdzielić pomiędzy świat jawy a świat snów, porozumiewanie się ze sobą i współpraca mogą okazać się trudniejsze niż kiedykolwiek. Aby wam to ułatwić, w Poszukiwaniach Kadath znajdziecie nowe karty graczy, które zwiększą wasze możliwości wspólnego działania. Przykładowo jeśli nie lękacie się czyhających na was niebezpieczeństw, możecie zawrzeć w swojej talii Zwój z proroctwami (Poszukiwania Kadath, 119). Ta Księga pomoże badaczowi znajdującemu się w twojej lokalizacji stawić czoła wszelkim niespodziewanym wyzwaniom poprzez dobranie trzech kart, a następnie odrzucenie jednej z jego ręki.

ahc39_wartaJeśli jedno z Was wybierze rolę Strażnika, może wspomóc współbadaczy poprzez użycie Pierwszej warty (Poszukiwania Kadath, 110). To wydarzenie ze słowem kluczowym Szybka jest zagrywane, gdy badacze mieliby dobrać karty spotkań – pozwala ono podejrzeć wierzchnie karty z tej talii i rozdać karty spotkania pomiędzy badaczy według uznania, dzięki czemu nie muszą mierzyć się z losowymi koszmarami. Dodatkowo, chociaż każdy pozostały badacz może otrzymać tylko jedną kartę spotkania, właściciel Pierwszej warty otrzymuje szansę na przyjęcie dowolnej liczby tych kart. Jeśli jeden z jego sojuszników z trudem usiłuje uciec albo stoi na krawędzi szaleństwa i śmierci, może wziąć niebezpieczeństwo na siebie i ochronić innych przed wyzwaniami talii spotkań.

Zestaw Mitów Poszukiwania Kadath wprowadza nie tylko wiele kart nastawionych na współpracę pomiędzy badaczami, ale również nowych Sprzymierzeńców, takich jak Jessica Hyde (Poszukiwania Kadath, 118). Choć wchodzi ona do gry z dwoma obrażeniami, a więc na granicy śmierci, jeśli uda się ją utrzymać przy życiu przez przynajmniej dwie rundy, dzięki swej zawziętości odzyska pełnię sił w wyniku leczenia 1 obrażenia na końcu każdej tury danego badacza. Niezależnie od czyhających na nią w Krainach Snów niebezpieczeństw Jessica przetrwa – i wy również musicie. Los waszych przyjaciół w świecie jawy zależy od was.

Gdzie mieszkają bogowie

Teraz, gdy postawiliście już pierwsze kroki w Krainach Snów, rozpoczyna się podróż waszego życia. Odkryjcie zaginiony zamek Kadath, zdobądźcie niezbędny dowód i powróćcie do świata jawy, zanim będzie za późno!

Premiera rozszerzenia zaplanowana jest jeszcze na ten miesiąc.