27 stycznia 2021

Horror w Arkham LCG: Na wysokich obrotach – zapowiedź

 ahc55_3d

Po lewej stronie, bliżej mnie, krajobraz był poznaczony strumieniami, a droga do Ipswich lśniła biało w blasku księżyca.”

   – H.P. Lovecraft, Widmo nad Innsmouth

Mroczne siły opanowały Innsmouth! Z trudem udało wam się uciec razem z agentką Harper z tej nadmorskiej osady rybackiej, a teraz pędzicie na złamanie karku w kierunku latarni morskiej na Sokolim Przylądku – gdzie macie nadzieję znaleźć kolejne wskazówki, które pozwolą wam poskładać fragmenty waszych wspomnień w spójną całość. Jednak ledwo wyjechaliście poza granice miasteczka, a już dostrzegacie we wstecznym lusterku blask reflektorów. Nie jesteś sami wśród tych opuszczonych, krętych dróg – czeka was pełny niebezpieczeństw wyścig do celu!

Z przyjemnością zapowiadamy premierę Na wysokich obrotach, trzeciego Zestawu Mitów z cyklu Zmowa nad Innsmouth do gry Horror w Arkham: Gra karciana!

Zapnijcie pasy i przygotujcie się na szaleńczą ucieczkę przed ścigającymi was członkami Ezoterycznego Zakonu Dagona! To rozszerzenie kładzie szczególny nacisk na wykorzystanie pojazdów i będziecie musieli wykazać się prawdziwą wirtuozerią kierownicy przemierzając kręte drogi wzdłuż otaczających Innsmouth urwisk. Oprócz wyjątkowego scenariusza pojawi się również pełen wachlarz nowych kart każdego rodzaju, dających badaczom dostęp do nowych umiejętności, sprzymierzeńców i nie tylko.

ahc55_a1_cardfan-good

Gaz do dechy

Rozpoczynając przygodę Na wysokich obrotach badacze mogą wybrać pojazd, który posłuży im do ucieczki – jak na przykład Samochód Eliny Harper (Na wysokich obrotach, 212a). Od tego momentu rozpoczyna się wyścig po Starych drogach w Innsmouth w kierunku latarni na Sokolim Przylądku. Nie możecie jednak tylko pędzić przez wszystkie lokalizacje na oślep! Jeżeli nie poświęcicie nieco czasu na badanie i szukanie wskazówek odnośnie dalszej trasy, możecie źle skręcić na Rozwidleniu dróg (Na wysokich obrotach, 206) i trafić na daleki objazd. A jeśli nie zachowacie należytej ostrożności i wasz kierowca nie zapanuje nad samochodem, możecie wypaść z Drogi na urwisku (Na wysokich obrotach, 205), a nie trzeba chyba nadmieniać, że roztrzaskanie się w zimnych wodach Atlantyku nie zwiastuje nic dobrego…

ahc55_a1_diagram
Pędząc ku Sokolemu Przylądkowi badaczy czeka szaleńczy wyścig po Starych drogach w Innsmouth.

Stare drogi w Innsmouth same z siebie stanowią wystarczające wyzwanie, a wszystko dodatkowo komplikuje siedzący wam na ogonie Ezoteryczny Zakon Dagona. W miarę jak powoli doganiają was masywne, pełne uzbrojonych kultystów Furgonetki (Na wysokich obrotach, 214), Hybrydy zabójcy (Na wysokich obrotach, 215) wysforowują się do przodu, by jak najszybciej was dopaść. A nawet jeśli uda wam się wymknąć obławie, i tak czeka was Wyboista droga (Na wysokich obrotach, 216)!

Na szczęście nie musicie stawiać czoła temu najnowszemu wyzwaniu bez wsparcia w postaci nowych kart graczy. Któryś z waszych Strażników może na przykład otoczyć się ochroną Zaklętego pancerza (Na wysokich obrotach, 189), który pozwoli zanegować dowolną liczbę otrzymanych obrażeń lub punktów przerażenia – o ile oczywiście dany badacz wykaże się wystarczająco silną Wolą. A ponieważ ochroną tego Rytuału można obłożyć dowolnego badacza w swojej lokalizacji, stanowi on wspaniały sposób na przygotowanie towarzyszącego Mistyka do zmierzenia się z mitycznymi zagrożeniami.

W obliczu przytłaczających sił mroku Ocalali mogą sięgnąć po Signum Crucis (Na wysokich obrotach, 197), by dołożyć do worka chaosu kolejne żetony błogosławieństwa. Im trudniejszemu wyzwaniu przyjdzie im stawić czoła, tym więcej żetonów błogosławieństwa trafi do worka chaosu dzięki tej karcie umiejętności, co czyni ją idealnym narzędziem dla takich badaczy jak Calvin Wright (Zapomniana Era, 5). Z kolei jeśli nie straszne wam klątwy, Łotry mogą zaczerpnąć Przeklętej siły Ríastradu (Na wysokich obrotach, 193), wypełniając worek chaosu żetonami klątwy w zamian za możliwość wyprowadzenia niszczycielskiego ataku.

ahc55_signum-crucis

Zarówno żetony klątwy, jak i błogosławieństwa przydadzą się do wezwania na pomoc Tristana Botleya (Na wysokich obrotach, 194). Tristan pozwala wzmocnić na początku każdej tury dwie dowolne umiejętności, co daje możliwość stałej adaptacji do rozwoju wydarzeń i szykowania się na różne ewentualności. Takiej klasy usługi oczywiście nie należą do najtańszych, no chyba że trafi się na wyjątkowy splot okoliczności. Po dowolnym teście umiejętności, w którym zostanie odkrytych łącznie 3 lub więcej żetonów klątwy lub błogosławieństwa, można zagrać Tristana z ręki, bez konieczności opłacania jego kosztu!

Na drodze gniewu

Czeka was szaleńczy rajd ku latarni morskiej, a samochody pełne kultystów ciągle siedzą wam na ogonie! Jeszcze nigdy w historii Horror w Arkham: Gra karcianej nie mieliście okazji doświadczyć takiego scenariusza. Przygotujcie samochody i ustawcie się na linii startowej wyścigu, który rozpocznie się, gdy Na wysokich obrotach pojawi się na sklepowych półkach już połowie lutego!