8 lutego 2017

Horror w Arkham LCG: Essex County Express

ahlcg_essex_county_express_box

Mamy przyjemność zapowiedzieć drugi zestaw mitów do Horroru w Arkham LCG, który będzie nosił tytuł Essex County Express.

Wśród sześćdziesięciu nowych kart, które wprowadza dodatek, znajdziecie dwadzieścia osiem kart graczy, w tym cztery kopie nowego osłabienia, a także nowy scenariusz. W Essex County Express wasze śledztwo zaprowadzi Was poza granice Arkham. Pociąg okazuje się najszybszym środkiem transportu i może zaoszczędzić Wam wiele cennego czasu – o ile przeżyjecie podróż.

Podczas tej niezwykłej przygody będziecie musieli doprowadzić swoich badaczy do Lokomotywy, przedzierając się w pośpiechu przez wagony, w których nie wszystko jest takie, jak powinno. Musicie się spieszyć – ciemność narasta z każdą chwilą i jest tylko kwestią czasu, kiedy ukrywające się w niej wynaturzenia w końcu wypełzną.

ahc04_cardfan1

Zbaczając z trasy

W Horrorze z Arkham LCG nic nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać, nawet jazda pociągiem. Jeśli oczekujesz liniowej rozgrywki, myślisz, że gra niczym Cię nie zaskoczy i nie będziesz chciał wracać do Essex County Expressu, to tkwisz w błędzie, ponieważ będzie to niezapomniana i za każdym razem nieco inna podróż.

Na początku scenariusza wybieracie losowo i bez podglądania jedną z trzech wersji Lokomotywy, którą umieszczacie w grze zakrytą. W ten sam sposób losujecie 6 różnych Wagonów, które ustawiacie zakryte w linii na lewo od Lokomotywy. Teraz musicie tylko dostać się z pierwszego wagonu, przez okropności czyhające w pięciu kolejnych, aż do Lokomotywy.

ahc04_cardfan2

Ucz się na błędach

Podczas gdy sam scenariusz oferuje nowe okropności, które będą prześladować Waszych badaczy, karty graczy odzwierciedlają nabyte przez Was doświadczenie.

Horror w Arkham LCG to gra, która łączy ze sobą horror, napięcie, tajemnicę i przygodę. Na wzór posępnych wątków powieści grozy, badacze często będą musieli podjąć trudną decyzję – pozostać razem i powoli przekradać się przez kolejne korytarze, czy rozdzielić się, aby szybko zbadać więcej pomieszczeń. Ta druga możliwość, choć kusząca, może okazać się zgubna, a pomoc od drugiego gracza może nigdy nie nadejść. Jednak jeśli zdecydujecie się pozostać razem i znaleźć oparcie w sobie nawzajem pomoże Wam nowa karta Trzymajmy się razem.

ahc04_trzymajmy_sie_razem

Arkham Horror LCG pozwala badaczom nieść ze sobą ograniczoną liczbę przedmiotów, jednak trzy nowe karty Talentów pozwalają zwiększyć dostępną liczbę stref. Karty te, takie jak Charyzma, pozwalają nie tylko na ominięcie ograniczeń, ale na znaczne poszerzenie możliwości budowania talii i szukania optymalnych kombinacji Atutów. Dodatkowo 2 z tych kart są neutralne, więc skorzysta z nich dowolna postać.

ahc04_charyzma

W końcu jednak nadejdzie czas, w którym nawet największa charyzma na niewiele się zda. Osłabionego badacza zaczną nachodzić dziwne wizje, potwory wyszczerzą kły i wyciągną swoje lepkie macki w jego stronę. W takich chwilach czasem najlepszym rozwiązaniem jest po prostu powiedzenie sobie „Spadam stąd!”. Może i nie odkryliście wszystkich tropów, nie znaleźliście wystarczającej liczby wskazówek, nie ustaliliście, kto jest odpowiedzialny za makabryczne obrzędy – ale przynajmniej żyjecie, a niewiedza… Cóż, niewiedza bywa błogosławieństwem (i pomaga zachować zgromadzone doświadczenie).

ahc04_spadam_stad

Pociąg opuszcza peron!

Wsiadasz do Essex County Express, aby dotrzeć do miejsca, które według Twoich badań może okazać się kluczowe dla sprawy. Jednak teraz, kiedy już siedzisz w środku nie jesteś pewien, czy ten skład zabierze Cię tam, gdzie chciałeś się dostać, czy wprost w objęcia szaleństwa.

Essex County Express pojawi się w sklepach w pierwszym kwartale 2017. Do rozgrywki potrzebujecie zestawu podstawowego Horroru w Arkham LCG oraz Dziedzictwa Dunwich. Essex County Express kontynuuje opowieść z pierwszego zestawu mitów Muzeum Miskatonic, lecz może być rozgrywany w oderwaniu od tego dodatku.