Zimowe Opowieści – Przygotujcie się na długą zimę

Zimowe_opowieści

Na Jarmarku Cudów można znaleźć prawie wszystko – nawet pamiątki z czasów, które już dawno przeminęły. Strach na Wróble przechadza się wzdłuż alejek i przeszukuje targowisko. Czasami czegoś dotknie, nieustannie szukając narzędzia, przy pomocy którego Alicja mogłaby zdobyć poparcie mieszkańców miasta i na zawsze zrzucić jarzmo zimy. Na małym stoisku, pod stertą śmieci odnajduje starą, brązową fajkę, z której bije wewnętrzny blask. Kiedy bierze ją do ręki, ta zostaje nagle pociągnięta przez hebanową laskę. Strach na Wróble zagląda w zimne oczy Białego Królika.
– W sam raz do mojej Fabryki Koszmarów. – wymamrotał królik…

Mamy przyjemność ogłosić, że w pierwszej połowie roku nakładem naszego wydawnictwa ukażą się Zimowe Opowieści. Jest to gra planszowa dla 3-7 graczy, którzy wspólnie podczas rozgrywki opowiadają historie osadzone w skutym lodem Zimogordzie. Opowiadają one o walce toczonej pomiędzy reżimem żołnierzy Zimy, a rebeliantami walczącymi o powrót Wiosny. W trakcie rozgrywki gracze realizują zadania, zastawiają pułapki i ścierają cię w bitwach, za każdym razem tworząc zupełnie nowe historie.

VA89-layout

Zadania z dobrze znanymi postaciami

Podczas rozgrywki gracze kontrolują akcje i starania podejmowane przez dobrze znane postaci z bajek, które opowiedziały się po stronie dwóch zwaśnionych stronnictw. Po stronie Zimy znajdziemy m.in. Wilka, Szalonego Kapelusznika czy Knota, którzy zrobią wszystko aby zgnieść rebelię i upewnić się, że rządy Zimy nie zostaną przerwane. Natomiast pośród zwolenników Wiosny znajdziemy postacie takie jak Alicja, babcia Dorotka czy Pinokio, którzy musza przeprowadzić bohaterskie akcje i zastawić przebiegłe pułapki, aby uwolnić Zimogród z lodowego uścisku.

Na początku każdej rozgrywki gracze dzielą się pomiędzy dwa stronnictwa walczące o kontrolę nad Zimogrodem. W każdej turze gracz aktywuje jedną ze swoich postaci i dobiera trzy karty opowieści. Po tym ma możliwość poruszenia postaci i wykonania różnych czynności, takich jak realizacja czy utworzenie nowego zadania. Realizowanie zadań w kluczowych miejscach Zimogrodu stronnictwo może przechylić szale zwycięstwa na swoją stronę.

VA89-cardfan-char-03aaa

VA89-tokenfan-01Każda ze zwaśnionych stron zaczyna grę z odmiennymi zadaniami. Mogą to być: zbrojny szturm na siedzibę rebeliantów, czy znalezienie wielkich artefaktów. Kiedy opowieść powiązana z zadaniem zostanie z sukcesem ukończona, zwycięska strona przejmuje zadanie dla siebie i umieszcza je na torze wspomnień. Znajdujące się tam zadania tworzą część większej opowieści i popychają grę w stronę epickiego zakończenia zawartego w epilogu.

Podczas zwykłej gry epilog służy ostatecznemu ustaleniu, czy zwycięstwo odnieśli żołnierze Zimy, czy rebelianci Wiosny. Jednakże, jeśli w grze bierze udział nieparzysta liczba graczy, wprowadzone zostaje nowe, trzecie stronnictwo – pisarz. Kontroluje on postaci każdego ze stronnictw i wykorzystuje je do osiągnięcia swoich własnych celów. Aby wygrać musi sprawić, że Zima i Wiosna zremisują – dzięki temu historia się nie skończy i będzie trwała po wsze czasy.

VA89-board-memorytrack

Nowi wrogowie

Wszystkie akcje dostępne w grze, niezależnie od tego czy jest to walka z przeciwnikiem, ruch z miejsca do miejsca czy wykonywanie zadania, wymagają korzystania z kart opowieści. Każda z tych kart przedstawia rysunek, który można zinterpretować na wiele różnych sposobów. Kiedy gracze poruszają po planszy swoje pionki, muszą odrzucać karty opowieści i wyjaśniać w jaki sposób zagrana karta jest powiązana z opowiadaną historią.

VA89-card-story-18Na przykład gracz chce poruszyć swoją postać, Blaszanego Drwala, aby zablokować zadanie wykonywane przez żołnierzy Zimy. W tym celu gracz może odrzucić kartę opowieści i opowiedzieć swoją historię: „Blaszany Drwal przechadza się wzdłuż ulic Zimogrodu, poszukując sposobu na potajemne pokrzyżowanie szyków żołnierzy Zimy. Kiedy w oddali dostrzega szafot, szybko udaje się w jego stronę, obawiając się, że to jakaś nowa szalona intryga reżimu Zimy”. Po zakończeniu swojej części opowieści porusza Blaszanego Drwala w wybranym przez siebie kierunku.

Karty opowieści można interpretować zupełnie dowolnie – to co dla jednego gracza może być sznurem zawieszonym na szafocie, dla innego może być eleganckim krawatem, lub pokręconą ścieżką. Karty opowieści są także kluczowe podczas realizowania zadań. Kiedy gracze biorą udział w zadaniu odrzucają te karty, wiążąc je z historią opowiadających o staraniach ich postaci w pomocy w realizacji zadania. Postacie z przeciwnej drużyny mogą natomiast czynić wysiłki, aby uniemożliwić realizację założonych celów, również poprzez zagrywanie kart opowieści i uzasadnienie swojego zachowania fabularnie.

Podobnie jest w przypadku ruchu – gracze mogą przerywać ruch przeciwnych postaci. Kiedy rebelianci podróżują pomiędzy nazwanymi miejscami, stojący w pobliży żołnierze mogą zacząć z nimi walczyć. Podczas bitwy gracze na zmianę zagrywają karty opowieści i snują historię z nią związaną. Jeśli rebeliant przegra takie starcie, zostaje obezwładniony, a jego ruch zostaje przerwany.

VA89-cardfan-story-03

Mimo zdecydowanej przewagi siłowej, żołnierze Zimy także są w trakcie ruchu podatni na ataki. Zmyślni rebelianci mogą w określonych miejscach zastawiać pułapki na zwolenników zimowego reżimu. Gdy żołnierz zostaje złapany w pułapkę, gracze w tajemnicy wybierają liczbę kart opowieści, aby w ten sposób ustalić działanie pułapki. Jeśli gracz Zimy przegra, jego postać zostaje obezwładniona do czasu, aż ktoś inny jej nie uratuje.

W Zimogrodzie przyjdzie graczom stoczyć wiele bitew na drodze do tryumfu ich stronnictwa. Jednak wspólnie stworzą w ten sposób wspaniałą opowieść o poświęceniu, walce, radości, smutku i stracie. Dzięki licznym modułom dodatkowym gracze mogą zwiększać liczbę dostępnych strategii, zwiększać liczbę dostępnych opcji czy czynić historie jeszcze bardziej epickimi. Kiedy reżim Zimy walczy z rebeliantami Wiosny, postacie realizują heroiczne zadania to każda rozgrywka staje się godnym zapamiętania wydarzeniem. Już niedługo sami się o tym przekonacie, wraz z premierą Zimowych Opowieści!