Runebound: To oni staną na Twojej drodze …

Świat Runebound jest domem dla wielu niebezpiecznych stworzeń. Poniżej znajduje się mała lista niektórych z nich, wraz krótkim opisem i ich historią.

Ferroksy

Ferroksy to dzikie, człekokształtne bestie, żywiące się krwią swych ofiar. Ich łapy skrywają wysuwane, haczykowate szpony, służące do wspinaczki i chwytania ofiar, a rozpościerające się pomiędzy ramionami cienkie, nietoperze błony pozwalają im szybować na krótkie dystanse. Inteligencją ferroksy dorównują najsprytniejszym ze zwierząt, co wykorzystują niektórzy podli czarodzieje, potrafiący przejąć nad nimi kontrolę za pomocą czarów. Podobnie jak wampiry, ferroksy mogą powiększać swoje szeregi, pozostawiając przy życiu ugryzione ofiary.

ferroks
Mieszańcy

Okrutne eksperymenty prowadzone podczas smoczych wojen przez obie strony doprowadziły do powstania krzyżówki człowieka i smoka. Niektóre osobniki urodziły się ze smoczymi ogonami, inne ze skrzydłami, a jeszcze inne to po prostu człekokształtne smoki. Eksperyment zakończył się kompletnym fiaskiem – hybrydy nie były ani tak przebiegłe jak ludzie, ani tak silne jak smoki. Używano ich jako oddziałów uderzeniowych przeznaczonych na stracenie. Garstka, która przetrwała, ukryła się w najgłębszej dziczy i tam od czasów smoczych wojen płodziła swoje posępne potomstwo

mieszancy
Ostroszpony

Powszechnie uważa się, a że te człekokształtne nietoperze posiadają wampiryczne pokrewieństwo, naprawdę jednak, ostroszpony są jedynie drapieżnikami, które gustują w ludzkim mięsie. Żyją i polują stadami, że rozmnażają się gwałtownie, te stada mogą szybko urosnąć do olbrzymich rozmiarów. Przed smoczymi wojnami, ostroszpony zostały niemal całkowicie wytępione, a ostatnie stado zostało uwięzione w jaskiniach Drurn – gdzie przebywało do dnia dzisiejszego

1
vorakesh Vorakesh: Nekromantą zawsze kierowała żądza władzy, dlatego skłonił się ku mrocznym sztukom, jako najszybszej drodze ku temu celowi. Jest megalomanem, ale zarazem człowiekiem o wielkiej charyzmie i genialnym umyśle strategicznym. Najmłodszy syn szlacheckiego rodu, Vorakesh już za młodu zdał sobie sprawę, że to magia miała być jego ścieżką ku władzy – dlatego odszukał Akademię Cieni w Greyhaven, gdzie spotkał swoich przyszłych sprzymierzeńców.
pani_vorakesh Pani Vorakesh: Żona nekromanty nie jest szalona, ale pokłada wiarę w planach męża. Niemniej, na wypadek, gdyby knowania jej męża jednak zawiodły, Pani Vorakesh, korzystając ze swoich telepatycznych mocy, przygotowuje sobie plan zapasowy. Piękna i inteligentna, traktuje większość ludzi jak pionki i zabawki.
farrow Lord Farrow: Farrow, podobnie jak Vorakesh, był uczniem Akademii Cieni. Mimo mocy, którą opanował, nie miał żołądka do nekromancji. Nie chciał też mieć nic wspólnego z szalonym nekromantą, ale gdy jego brata, Sir Farrowa, zmorzyła straszliwa choroba, zwrócił się do Vorakesha o pomoc. Nekromanta zgodził się przywrócić rycerza z martwych, ale tylko w zamian za służbę Lorda Farrowa.
farrow_blady Sir Farrow Blady: Brat Lorda Farrowa był za życia szlachetnym rycerzem i wiele z tej godności zachował w nie-śmierci. Vorakesh wskrzesił go jako rycerza śmierci, który musi mu służyć wbrew własnej woli. Sir Farrow dowodzi nieumarłym legionom nekromanty. Mało mówi, przepełnia go smutek i gorycz.
pani_cathori

Pani Cathori: Jako część nekromantycznego szkolenia, Vorakesh odszukał wampirzycę Cathori. Zaimponowała jej jego bezwzględność, charyzma i inteligencja – i tylko dlatego pozwoliła mu żyć. Co więcej, podzieliła się z nim znanymi jej sekretami śmierci.

 

 

upadly Sir Vyleen Upadły: Za życia, Sir Vyleen był obrońcą Vorakesha. Po śmierci służy swemu mrocznemu władcy jako strażnik, szpieg i skrytobójca. Vorakesh odnalazł wykrwawiającego się na śmierć Sir Vyleena w ciemnym zaułku Greyhaven. Uzdrowił go, a w zamian Vyleen przyrzekł nekromancie swą służbę. Gdy broniąc Vorakesha przed wściekłym tłumem mieszkańców Greyhaven, Sir Vyleen zmarł, nekromanta przywrócił go do życia, aby służył mu jako jego nieumarły towarzysz.
2 Kral Licz-Szkielet: Kral utrzymuje, że jest nieśmiertelny, a jego rozległa wiedza na temat czasów sprzed smoczych wojen zdaje się to potwierdzać. Jest mistrzem tajemnej ‘Akademii Cieni’ – luźnej koterii czarodziejów, którzy uczą i studiują mroczne sztuki w najbardziej podejrzanych zakamarkach Greyhaven. Kral nauczał Vorakesha (i jego towarzyszy) w zamian za skosztowanie ich dusz. Gdy zdał sobie sprawę z planów Vorakesha, zaofiarował nekromancie swoje wsparcie. Jego motywacje pozostają tajemnicą, ale utrzymuje, że wyczekiwał dnia powrotu Margatha.