Relic: Tajemnica Sektora Antian – Wkrocz do ponurej przyszłości 41. milenium

Relic_pudelko_PLZapowiedź gry Relic – planszówki opartej na mechanice bestsellerowej gry Talisman: Magia i Miecz.

Imperium Ludzkości rozciąga się na całą znaną galaktykę, obejmując miliony światów. Mimo to, stoi na krawędzi zagłady. Zdradliwe siły Chaosu chcą spaczyć ludzkość, atakując zarówno z zewnątrz jak i od środka, a niekończące się inwazje śmiercionośnych obcych ras, rozdzierają delikatne granice na strzępy. Jednak przeciwko wiecznej nocy dzielnie stają znękane siły i szlachetne zakony Imperium, wiedzione niegasnącą wolą nieśmiertelnego Imperatora.

Odległy Sektor Antian doświadczył już wielu koszmarów i krwawych konfliktów, a mimo to nadciągają dla niego jeszcze mroczniejsze czasy. W okolicy otworzyła się szczelina w Osnowie i pod jej zgubnym wpływem plaga Chaosu i innych odrażających zjawisk rozprzestrzenia się w całym sektorze. By sprostać temu zagrożeniu, stawili się agenci Imperium: Kosmiczny Marine, Inkwizytor, Komisarz, Wolny kupiec i wielu innych. Jednak aby odnieść sukces, bohaterowie potrzebować będą umiejętności i uzbrojenia, odwagi i wiary, a nawet wsparcia starożytnych i potężnych relikwii.

Wydawnictwo Galakta ma przyjemność ogłosić, że w tym roku ukaże się polska edycja gry Relic - przygodowej gry planszowej osadzonej w ponurym i mrocznym uniwersum Warhammera 40.000! Relic to gra planszowa, w której dwóch do czterech graczy wciela się w potężne osobistości z uniwersum Warhammera 40.000 i dzielnie wyrusza, by chronić Sektor Antian przed nieuchronną zgubą. Wykonując misje i pokonując wrogów postacie zdobywają nagrody i doświadczenie, zwiększając swoje szanse na pokonanie zła, kryjącego się wewnątrz szczeliny w Osnowie, czymkolwiek by ono nie było.

PlasticFigs

Dziesięć postaci, pięć scenariuszy, nieograniczona liczba przygód

Oparta na mechanice gry Talisman: Magia i Miecz, Relic to samodzielna gra, w której pozornie proste wybory kryją za sobą dziesiątki możliwości. W każdej turze, gracz wykonuje pojedynczy rzut sześciościenną kością, następnie wykonuje ruch popiersiem swojej postaci o wskazaną liczbę pól, zgodnie lub przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, przesuwając ją wokół sektora (zewnętrznego, środkowego albo wewnętrznego), w którym się znajduje. Następnie gracz losuje karty z trzech odrębnych talii i bohatersko staje swoją postacią naprzeciw podłych wrogów, niebezpiecznych miejsc i niezwykłych nieznajomych. Przez cały czas ci nieustraszeni bohaterowie wzrastają w siłę, dążąc do ostatecznego celu znajdującego się w centrum sektora.

CharSheet-Fan

Mimo, że gra Relic oparta jest na mechanizmach znanych z Magii i Miecza, te gry różnią się od siebie pod pewnymi względami. Po pierwsze, zamiast jednej talii kart Przygód, wyznaczającej sprzymierzeńców i przeszkody napotykane na każdym polu, w grze Relic dostępne są trzy odrębne talie, każda skupiona na innych przeciwnikach z Sektora Antian. Przykładowo, po zatrzymaniu się na polu z czerwonym symbolem, gracz losuje kartę z czerwonej talii Zagrożenia, która cechuje się testami siły i zawiera wiele wydarzeń, wrogów i miejsc, powiązanych z Orkami. Podobnie niebieska talia Zagrożenia zwykle stawia wyzwanie dla atrybutu woli postaci i wiąże się ohydnymi Tyranidami, podczas gdy żółta talia Zagrożenia testuje spryt i skupia się na przebiegłych Eldarach.

Staw czoła tajemnicy Sektora Antian

To wszystko, wraz z zaawansowanym i zróżnicowanym systemem „zdobywania poziomów”, kartami Spaczenia, które mogą zarówno obdarzyć potęgą jak i okaleczyć postać oraz tajemniczymi misjami, nagradzającymi graczy potężnym ekwipunkiem (i nie tylko!), gwarantuje, że Relic zapewnia unikatowe doświadczenia płynące z rozgrywki, jednocześnie pozostając wierna swym korzeniom, w postaci doskonale znanej gry Talisman: Magia i Miecz.

Polska edycja gry Relic będzie dostępna na przełomie II i III kwartału 2013.