Relic: Tajemnica sektora Antian – Udowodnij swe oddanie Imperium!

relic_pudelko-300x300Premiera gry Relic: Tajemnica sektora Antian już za kilka dni! Niedługo bohaterowie uniwersum Warhammera 40.000 będą mogli wyruszyć wgłąb sektora Antian, aby zabezpieczyć złowrogą szczelinę w Osnowie. Imperium Ludzkości stara się koordynować wysiłki swoich emisariuszy, aby jak najskuteczniej przygotować ich do tego ekstremalnie trudnego zadania. Każdy z agentów musi udowodnić, że jest całkowicie oddany sprawie, zanim otrzyma dostęp do obszarów położonych w bezpośrednim sąsiedztwie plugawego portalu wiodącego do Immaterium.

W dzisiejszej odsłonie przyjrzymy się, jakie zadania dzielni słudzy Imperatora mogą podjąć, aby dowieść swej wartości, jakie nagrody mogą otrzymać za swą lojalność, oraz w jaki sposób ci potężni czempioni mogą przezwyciężyć najgorsze przeciwności i sięgnąć po zwycięstwo.

 PlasticFigs

Karty Misji

Choć każdy z bohaterów przybył do sektora Antian, aby zabezpieczyć szczelinę w Osnowie, każdy z nich otrzymał również dodatkowe zadania do wykonania w tym zakątku wszechświata. Rozdarcie w strukturze rzeczywistości to zagrożenie najwyższej wagi i Imperium musi mieć pewność, że agenci wysłani do sektora Antian są w stanie sprostać takiemu wyzwaniu, zanim powierzą im najpotężniejsze z posiadanych przedmiotów.

Karty Misji to rozkazy od Imperium, na których wyszczególniono różne zagrożenia w sektorze Antian, z którymi trzeba się uporać. Każdy gracz losuje jedna kartę Misji na początku gry. Nową misję gracz może otrzymać po ukończeniu aktualnej albo dzięki specjalnym efektom niektórych kart i pól planszy.

Część tych zagrożeń wymaga po prostu użycia wszelkich niezbędnych środków i wyeliminowania konkretnego wroga. Imperium może wydać rozkaz zmierzenia się i pokonania w walce oddziału Orków, aby powstrzymać Waaagh! Możliwe, że będzie trzeba oswobodzić Świat Kuźnię poświęcony Omnimesjaszowi, po tym jak zaatakują go nieznani najeźdzcy. Misja może wymagać również zwyczajnego przejęcia inicjatywy i zabicia jak największej liczby wrogów Imperium.

Nie wszyscy wrogowie ludzkości to xsenosi i przerażający mutanci. Każdy mieszkaniec Imperium Ludzkości musi zachować czujność i strzec się herezji. Jeśli zwierzchnicy ostrzegają abyś się pilnował, możesz otrzymać uprawnienia pozwalające skonfiskować niektóre dobra, należące do innego bohatera. Możliwe, że otrzymasz polecenie, aby odszukać zdrajcę i będziesz mógł oznaczyć innego bohatera, sprawdzić, czy nie uległ spaczeniu i sprawić, że poniesie srogie konsekwencje swoich czynów.

 misje

Bez względu na to, czy walczysz z xenosami, czy informujesz Imperium o herezji, sukces w każdej misji zapewnia ci niekwestionowaną lojalność Imperatora. Jeśli sprawdzisz się w służbie ludzkości, zdobędziesz zaufanie i dostęp do kolejnych misji oraz potężnych mocy. Po ukończeniu trzech misji Imperium nagrodzi cię jedną z legendarnych Relikwii i umożliwi dostęp do szczeliny w Osnowie.

Relikwie

Przez niezliczone milenia Imperium zdołało pozyskać przedmioty o niewyobrażalnej mocy i nie przekaże tych artefaktów byle komu. Tylko bohaterowie, którzy są tego godni, otrzymają narzędzia pozwalające podjąć się najtrudniejszego z zadań, polegającego na zabezpieczeniu okolic szczeliny w Osnowie. Ukończenie trzech Misji pozwala graczowi wylosować dwie karty Relikwii. Gracz musi wybrać jeden z tych potężnych przedmiotów, który wspomoże go w dalszych zmaganiach i zapewni siłę konieczną do przezwyciężenia niebezpieczeństw czyhających w pobliżu szczeliny w Osnowie.

 relikwie

Relikwie Imperium są zróżnicowane i przybierają różną formę, a każda z nich zapewnia unikalną, niesamowitą moc, wspierającą czempiona, który ją posada. Kości Upadłego Świętego mogą zmyć wpływ Niszczycielskich Potęg i umożliwić odrzucenie co turę karty Spaczenia. Wspaniały miecz Zguba Demona wzmocni wolę twojego bohatera zarówno w walce, jak i poza nią. Arka Tajemnic zapewni z kolei dodatkową wiedzę, która może być kluczowa podczas podejmowania wyzwań z talii Zagrożeń.

Każdy z tych starożytnych obiektów naznaczy twego bohatera na prawdziwego czempiona Ludzkości i będzie niczym sztandar lojalności gwarantujący wstęp do Wewnętrznego Sektora planszy, gdzie czeka szczelina w Osnowie.

Sektor wewnętrzny i arkusze scenariusza

Kiedy gracz znajdzie się w Sektorze Wewnętrznym, nie rzuca już kością podczas swojej fazy ruchu. Kiedy bohater wkracza na obszar wokół szczeliny, otrzymuje możliwość ominięcia kilku początkowych pól, ale wiąże się to z ogromnymi kosztami. Później przesuwa się tylko o jedno pole na turę, zmierzając ku centralnej części tego niespokojnego regionu, a każde z mijanych pól stanowi wymagający test dla umiejętności.

Samo dotarcie na środek planszy nie wystarczy, aby ochronić sektor Antian przed siłami Chaosu i xsenosami, którzy będą siać spustoszenie w Imperium, jeśli pozwoli się im panoszyć. Większość scenariuszy stawia dodatkowe wyzwania, które czempioni Imperatora muszą przezwyciężyć. Na niektórych arkuszach scenariuszy podano Specjalne zasady, a jeśli twój bohater przetrwa przeciwności sektora wewnętrznego i dotrze do środka planszy, będzie musiał spełnić warunki podane w części opisanej jako Konfrontacja.

scenariuszA scenariuszB

W scenariuszu Manufactorum Chaosu bohaterowie muszą wyłączyć piekielną maszynerię, która została splugawiona przez demoniczne moce i porzuciła swe szlachetne zadanie tworzenia machin wojennych dla Imperium. Ta potworna maszyna wypluwa z siebie niszczycielską energię i musi zostać zatrzymana, aby ocalić sektor Antian. Promieniowanie demonicznych energii zmusza graczy do dobierania dodatkowych kart Zagrożenia, a ostateczna Konfrontacja podda ciężkiej próbie wytrwałość nawet najbardziej wytrzymałych czempionów ludzkości.

Czy to ty będziesz bohaterem, który sprosta wyzwaniom sektora Antian? Czy zdołasz zabezpieczyć obszar wokół niespokojnego rozdarcia w strukturze rzeczywistości, z którego wypełzają koszmary Immaterium? Zapoznaj się z zasadami gry, które zamieściliśmy na naszej stronie na początku tygodnia i przekonaj się, czy jesteś tym, który zwróci sektor Antian bezpiecznie w ręce Imperatora!