Posiadłość Szaleństwa

Opis gry

UWAGA! Ta edycja gry nie będzie już kontynuowana. Zapraszamy do zapoznania się z drugą, poprawioną i ulepszoną edycją Posiadłości Szaleństwa. Jeśli posiadasz pierwszą edycję – dzięki pakietowi konwertującemu możesz użyć elementów z niej w rozgrywkach w drugą edycję. Więcej informacji znajdziesz na stronie Posiadłość Szaleństwa: Druga edycja.

posiadlosc_szalenstwaTE ŚCIANY PRZESIĄKNIĘTE SĄ ZŁEM.

W posiadłościach, kryptach, szkołach, klasztorach i opuszczonych ruderach wokół Arkham w stanie Massachusetts czają się przerażające potwory i widmowe byty. Niektóre tkają mroczne spiski, inne czekają na nieostrożne ofiary, które mogłyby pożreć albo wpędzić w szaleństwo. Na barkach garstki odważnych badaczy spoczywa zwiedzenie tych przeklętych miejsc i odkrycie prawd o mieszkających w nich koszmarach.

 Posiadłość Szaleństwa to makabryczna gra o przerażeniu, obłąkaniu i tajemnicy. Każda rozgrywka otwiera przed graczami historię, która wskazuje im unikalną planszę wraz z kilkoma opcjami rozwoju akcji. Opcje te wpływają na potwory, które przyjdzie spotkać badaczom, wskazówki, które będą odnajdywać oraz zakończenie, którego będą świadkami w tej ociekającej klimatem grozy opowieści. Jeden z graczy wciela się w rolę Strażnika Tajemnic, kontrolującego potwory i inne podstępne moce. Pozostali gracze wcielają się w role poszukujących odpowiedzi badaczy, którzy walczą o przetrwanie przy zdrowych zmysłach.

 CZY ODWAŻYSZ SIĘ PRZESTĄPIĆ PRÓG POSIADŁOŚCI SZALEŃSTWA?

ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
● Niniejsza instrukcja (zawierająca Podręcznik Badacza) ● 1 Podręcznik Strażnika Tajemnic ● 8 figurek badaczy ● 24 figurki potworów ● 1 kość dziesięciościenna ● 83 karty Przeszukiwania ● 20 kart Zaklęć ● 14 kart Wyposażenia Początkowego ● 32 karty Cech ● 12 kart Zamków ● 7 kart Przeszkód ● 35 kart Mitów ● 21 kart Traumy ● 65 kart Walki ● 8 kart Postaci Badaczy ● 25 kart Wydarzeń ● 13 kart Akcji Strażnika Tajemnic ● 15 kart Celu ● 15 kafelków planszy ● 72 żetony obrażeń ● 24 żetony przerażenia ● 24 żetony potworów ● 18 znaczników obiektów specjalnych ● 4 żetony próbek ● 12 znaczników zapieczętowanych drzwi ● 24 żetony punktów umiejętności ● 24 żetony efektów ● 13 znaczników opcji historii ● 12 żetonów zagrożenia ● 6 żetonów czasu ● 3 bazowe płytki łamigłówki zamka ● 15 płytek łamigłówki zamka ● 23 płytki łamigłówki runicznej ● 3 bazowe płytki łamigłówki przewodów ● 15 płytek łamigłówki przewodów ●

 

Dodatki

Rozszerzenia

alchemia_600

Zakazana Alchemia

W opuszczonych szpitalach, tajnych laboratoriach i zapomnianych piwnicach, naukowcy przeprowadzają nikczemne eksperymenty, które sprowadzą ludzkość na skraj otchłani. Tylko mała grupka badaczy jest w stanie odkryć prawdę i położyć kres tym szalonym knowaniom nim będzie za późno!

PS_zew_dziczy_1

Zew Dziczy

Kryje się tu coś, co gardzi wszelkim życiem. Czuję, jak płonące czerwienią, nienawistne oczy tej strasznej istoty śledzą mnie z głębi zarośli. Wiem, że ona tu jest, a wokół krąży tysiąc jej młodych. Wyczuwam ich obecność i cierpnie mi skóra. Przez całe wieki czekały i snuły złowrogie plany, a teraz nas wszystkich czeka zagłada.

Scenariusze

PS_polowanie_na_czarownice

  Polowanie na czarownicę

Młoda, bystra studentka uniwersytetu Miscatonic zaginęła krótko po tym, jak zamieszkała się w otoczonym niesławą budynku w Arkham. Zrobiłą to, gdyż chciała analizować tam nadnaturalne zjawiska. Dziś, na kilka godzin przed wigilią święta Walpurgii, wyruszacie do walącego się Domu Wiedźmy aby rozwiązać zagadkę, która trawi Arkham od wielu pokoleń. Jednak czy jesteście przygotowani na spotkanie z koszmarem, który na was tam czeka?

PS_srebrna_tabliczka

  Srebrna Tabliczka

Dobrze rokująca profesorka zniknęła wraz z własnością uniwersytetu – tajemniczą starożytną srebrną tabliczką. W związku z tym zostaliście wynajęci, aby przeszukać jej dom w poszukiwaniu wskazówek, które dostarczą więcej informacji na temat jej działań… Musicie wykazać się przy tym ogromną dyskrecją i nikt nie może dowiedzieć się o waszym zadaniu.

Jakie mroczne tajemnice skrywa tabliczka? Dlaczego profesor Wolcott zerwała kontakt ze światem zewnętrznym?

PS_dopoki_smier_nas_nie_rozlaczy

  Dopóki śmierć nas nie rozłączy

Wszystko zaczęło się w przepełnionym dymem pubie w Innsmouth. Jednak to, co początkowo zdawało się być tylko pijackim zwidem szybko przemieniło się w żywy koszmar, kiedy wraz z innymi Badaczami przekonaliście się, że plotki o przerażającym przywróceniu życia są prawdą. Czy uda się wam odkryć prawdę stojącą za tymi straszliwymi rytuałami? A może będziecie ich kolejnymi ofiarami?

 

PS_dom_strachow

  Dom strachów

Wpływowy reżyser firmowy organizuje premierowy pokaz swojego najnowszego filmu, który wyświetlany będzie w opuszczonej rezydencji.. Zostaliście poproszeni, aby w nim uczestniczyć. Jest tylko jeden haczyk – posiadłość jest nawiedzona przez duchy zmarłych aktorów, skazane na wieczne odtwarzanie scen ze swoich filmów.

uPL20_5x7_print-1

  Żółty Znak

Julian Glen, utalentowany i przedsiębiorczy dramaturg, stworzył sztukę, którą uważa za swoje największe arcydzieło. Jest tylko jeden problem…sztuka zmienia widzów w bezmyślnych fanatyków! Jako jedni z nielicznych na widowni zachowaliście zmysły i teraz musicie współpracować aby znaleźć Glena i ujawnić jego prawdziwy plan..

Laboratorium

  Laboratorium

Minęły dwa miesiące odkąd wasz dobry przyjaciel, Dr. Crawford Tillinghast zbeształ was wściekle, nazwał durniami i wyrzucił ze swojego domu i laboratorium, w napadzie jakiegoś fanatycznego szału. Nie był on człowiekiem porywczym, więc ten wybuch gniewu całkowicie was zaskoczył, zwłaszcza że wywołały go niewinne wątpliwości, jakie mieliście odnośnie maszyny, którą konstruował do swoich metafizycznych badań. Doktor uznał wasze pytania za krytycyzm i kompletnie stracił nad sobą panowanie.

 

Artykuły

Wśród drzew czai się zło – opis nowych mechanik  rozszerzenia Zew Dziczy

Wsłuchaj się w Zew Dziczy – zapowiedź rozszerzenia Zew Dziczy

Przekrocz próg laboratorium – zapowiedź rozszerzenia Zakazana Alchemia

Źródło wszelkiego zła – z pamiętnika projektanta

Tam skrywa się mroczna tajemnica – oficjalna zapowiedź gry