Dungeoneer: Krainy

 Dolmaranthuz

kraina_dolmar

Dolmaranthuz, nie w pełni demokracja, ale niemal republika, to królestwo rządzone przez króla i królową, wybieranych przez senat z grona królewskich kandydatów. Królestwo zostało podzielone na księstwa lenne, którymi zarządzają mianowani przez króla rycerze. Najbogatsze księstwa przypadają paladynom, potężnym i świętym rycerzom Dolmaranthuz. Lud każdego z księstw wybiera senatora, który reprezentuje ich na królewskim dworze. Władza jest w ten sposób podzielona pomiędzy rycerzy, którzy kontrolują wojsko, a senatorów, którzy sprawują władzę ustawodawczą.

Pustkowia Dunwin

kraina_dunwin

Region pomiędzy Ilbor Paidan, a Dolmaranthuz był przed Wojną Siedmiu Zdrajców żyzną doliną. Pustkowia zostały nazwane po Dunwinie, Najwyższym Kapłanie Delrondy, który zesłał z nieba ognisty deszcz i doprowadził do takiego spustoszenia. Na północnej krawędzi tej pustyni, poszukiwacze przygód, nikczemnicy i łowcy skarbów odnajdą Grobowiec Króla Nieumarłych i Kryptę Przeklętych.

Ilbor Paidan

kraina_ilbor

Kiedyś, zanim siedmiu najbliższych królowi rycerzy i doradców nie zbuntowało się i nie rozpętało Wojny Siedmiu Zdrajców, Ilbor Paidan było częścią królestwa Dolmaranthuz. Jak się później okazało, tych siedmiu zdrajców było członkami sekretnego i tajemniczego kultu Delrondy, Wężowej Bogini. Wojna zniszczyła wiele krain leżących pomiędzy Ilbor Paidan i Dolmaranthuz, tworząc region zwany dziś Pustkowiami Dunwin. Dziś królestwem Ilbor Paidan żelazną ręką rządzi kult Delrondy.