Descent: Wędrówki w mroku
WYBIERZ SIĘ NA EPICKĄ WYPRAWĘ PRZECIWKO STAROŻYTNEMU ZŁU…
W najczarniejszych czeluściach Terrinoth mroczny władca zbiera swe sługi, gotów oblegać powierzchniowy świat. Tylko niewielka drużyna bohaterów obdarzonych odwagą i siłą będzie w stanie ocalić krainę przed jego chciwymi łapskami. Nadszedł czas, aby zapuścić się w ciemności i pokrzyżować plany mrocznego władcy zanim będzie za późno…
Descent: Wędrówki w mroku 2. edycja to epicka gra planszowa o przemierzaniu podziemi dla 2-5 graczy. Waleczni bohaterowie, niebezpieczne potwory, magiczne relikty i ekscytujące przygody – to wszystko czeka na ciebie w świecie drugiej edycji Descenta: Wędrówek w mroku.
Nowa edycja gry Descent: Wędrówki w mroku rozwija pomysły zawarte w pierwszej edycji, wprowadza nowy system epickich kampanii i przystępne zasady dynamicznej, taktycznej walki. Bohaterowie będą musieli zdobyć moc i doświadczenie podczas serii wciągających fabularnych przygód, aby przygotować się na ostateczne starcie z przebiegłym mrocznym władcą. Gracze mogą też rozegrać każdą ze znajdujących się tutaj przygód osobno.
Descent: Wędrówki w mroku 2. Edycja zawiera 39 plastikowych figurek, ponad 200 kart, niemal 50 kafelków planszy i wiele, wiele więcej. To idealna brama do niekończących się przygód!
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
● 24-stronicowa instrukcja ● Księga przygód w dwóch aktach ● 8 plastikowych figurek bohaterów ● 31 plastikowych figurek potworów ● 9 specjalnych kość ● 7 plastikowych podstawek ● 8 arkuszy bohaterów ● 84 karty klasy ● 34 karty przedmiotów sklepowych ● 16 kart stanów ● 12 kart przeszukiwania ● 6 kart reliktów ● 40 kart mrocznego władcy ● 18 kart potworów ● 12 kart popleczników ● 10 kart wydarzeń podróży ● 4 karty aktywacji ● 48 kafelków planszy ● 45 żetonów obrażeń ● 35 żetonów zmęczenia ● 7 drzwi ● 16 żetonów bohaterów ● 9 żetonów przeszukiwania ● 6 żetonów popleczników ● 10 żetonów celów ● 8 żetonów postaci ● 20 żetonów stanów ● 1 żeton chowańca ●
Spadkobiercy Krwi – księga kampaniiPojawił się wśród nas nowy następca tronu. Jednakże bez naszej pomocy Lady Eliza Farrow, okrutna wampirzyca, z pewnością dostanie go w swoje szpony i strach pomyśleć, co uczyni. Tylko nasze miecze mogą zmienić bieg wydarzeń i uratować królestwo. |
|
Legowisko JaszczuraValyndra, zdradziecka Jaszczurza Królowa, ocknęła się z letargu. Jej plugawe sługi, smoczy mieszańcy, wyruszyli w świat, by siać śmierć i zniszczenie. Sama żądna złota królowa opuściła swoje legowisko – tylko garstka dzielnych bohaterów może zapędzić ją z powrotem w głąb ziemi i zniszczyć jej okrutnych stronników! |
|
Labirynt ZagładyNa odległych rubieżach Terrinoth leży ukryte miasto zaginionej cywilizacji Sudanyi. Na śmiałków, gotowych wykraść jego tajemnice, czyhają liczne niebezpieczeństwa oraz przerażające potwory – szczęśliwie, mogą też liczyć na sojuszników, którzy pomogą im odnaleźć drogę w labiryncie zrujnowanych budynków i dzikiej roślinności. |
|
Trzęsawiska TrolliNa dzikich obrzeżach Moczarów Valdari pojawił się straszliwy Bol’Goreth. Niewielu przeżyło spotkanie z nim – a przerażeni ocalali bełkotali, że niszczy wszystko na swojej drodze. Prawdopodobnie nie kieruje nim bezmyślna furia – jego atak zwiastuje coś straszniejszego, co może wkrótce zagrozić całej krainie… |
|
Cień NerekhallMiasto Nerekhall podniosło się po czasach upadku i na przekór zagrożeniu ze strony Namiestników Daquana. Dziś jego obywalele śmiało twierdzą: „Zło dawno minęło”. Cóż z tego, skoro przerażające siły odradzają się w ukrytych zakątkach miasta? Przygotowują się na nadchodzący wielkimi krokami dzień, gdy Nerekhall, baronie i całe Terrinoth zatrzęsą się w posadach przed obliczem nowo zdobytej potęgi mroku. |
|
Kruczy DwórCoraz liczniejsze stado kruków trzyma podniebną straż w miarę, jak dzień za dniem kolejni poszukiwacze skarbów i złodzieje znikają pośród rozpadających się murów. Niektórym udaje się powrócić, by szerzyć plotki o oszalałym strażniku stworzonym z fragmentów samej rezydencji. Ten stwór zwany Skarnem kryje w sobie nieznany potencjał. Niektórzy twierdzą, że pozostając pod opieką kruków może żyć wiecznie, zaś pewnego dnia jego rosnąca potęga nie będzie mieć granic!. |
|
Mgły BilehallKiedy władcy Bilehall złożyli hołd Waiqarowi Nieumarłemu, podobno przyjął ich przysięgi o zmierzchu, stojąc na szczycie góry leżącej na granicy dwóch regionów. Zdradzieccy lordowie owej nocy przemienili się w ohydne istoty, nie do końca żywe i nie do końca martwe. Kiedy mrok otaczający krainę poszedł wniwecz, lordowie zeszli z górskiego stoku, a po rządzonych przez nich siołach i miasteczkach nie pozostał ślad – wszystko połknęły opary nienasyconej, plugawiącej mgły Waiqara. |
|
Rdzewiejące okowyW ojczyźnie nieumarłych i przeklętych brzemieniem nieśmiertelności wielu gorąco łaknie wolności. Nie ma znaczenia, w jakich okolicznościach po raz pierwszy trafiłeś do Krainy Mgieł ani co musiałeś zrobić, by z niej uciec. Chociaż udało Ci się opuścić jej granice, mgła i czyhające w jej oparach potwory zawsze pozostają w pobliżu. Czas powrócić w mrok, któremu umknąłeś i roztrzaskać okowy, które wiążą Cię z mrocznym królestwem Waiqara Nieumarłego! |
Talie popleczników
Zestawy kart w polskiej wersji językowej do rozszerzeń Lieutenant Pack do gry Descent: Wędrówki w Mroku. 2 edycja. Zestawy te dostępne są w ramach Druku na Żądanie.
Splig – zestaw poplecznika„Splig jest tchórzliwy, ale nie wolno go lekceważyć.” Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Splig Lieutenant Pack. |
|
Belthir – zestaw poplecznika„Relikt Smoczych Wojen – Belthir – nie stracił nic ze swojego ognia.” Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Belthir Lieutenant Pack. |
|
Zachareth – zestaw poplecznika„Baron to człowiek przepełniony pychą, kłamstwem i niczym więcej.” Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Zachareth Lieutenant Pack. |
|
Alric Farrow- zestaw poplecznika„Sir Alric, ciche widmo śmierci, nie boi się niczego .” Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Alric Farrow Lieutenant Pack. |
|
Merick Farrow- zestaw poplecznika„Lord Merick nie cofnie się przed niczym aby tylko jego brat powstał z martwych.” Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Merick Farrow Lieutenant Pack. |
|
Eliza Farrow- zestaw poplecznika„Lady Eliza z jednej strony oferuje zbawienie, z drugiej – zagładę.” Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Eliza Farrow Lieutenant Pack. |
|
Valyndra – zestaw poplecznika„Żądza złota i chaosu Valyndy są legedarne.” Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Valyndra Lieutenant Pack. |
|
Raythen – zestaw poplecznika„Raythen potrafi przetrwać bez względu na koszt, co czyni z niego cennego sojusznika, a zarazem niebezpiecznego przyjaciela.” Zestaw zawiera: ● 1 arkusz bohatera ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Raythen Lieutenant Pack. |
|
Serena – zestaw poplecznika„Serena służy z największym oddaniem i nic jej już nie powstrzyma.” Zestaw zawiera: ● 1 arkusz bohatera ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Serena Lieutenant Pack. |
|
Ariada – zestaw poplecznika„Ariada nie pragnie nic prócz głębokiej i niekończącej się nocy.” Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Ariad Lieutenant Pack. |
|
Królowa Ariada – zestaw poplecznika„Królowa Ariada przybrała ohydną i potworną postać.” Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Queen Ariad Lieutenant Pack. |
|
Bol’Goreth- zestaw poplecznika„Bol’Goreth potrafi tylko niszczyć próbując okrutną siłą łatać niedostatki tępego umysłu.” Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Bol’Goreth Lieutenant Pack. |
|
Skarn – zestaw poplecznika„Skarn stanowi uosobienie niezłomnej siły płynącej z fanatycznego ducha. Lepiej nie wchodzić mu w drogę”. Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Skarn Lieutenant Pack |
|
Kyndrithul – zestaw poplecznika„Mistrz krwi i kości, Kyndrithul, łaknie jeszcze mroczniejszej wiedzy”. Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Kyndrithul Lieutenant Pack |
|
Zarihell – zestaw poplecznika„Zarihell zawsze chętnie zademonstruje swe wyjątkowe rzemiosło”. Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Zarihell Lieutenant Pack |
|
Ardus Ix’Erebus- zestaw poplecznika„Ardus Ix’Erebus poprzysiągł wywrzeć każdy rodzaj kary w imieniu swego pana”. Zestaw zawiera: ● 2 karty wysłannika ● 10 kart wątków ● Uwaga! To nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagana jest gra podstawowa Descent: Wędrówki w Mroku oraz Ardus Ix’Erebus Lieutenant Pack |
Scenariusze kooperacyjne
Zapomniane Dusze DnŻKrwiożerczy smok Tharn wciela do swej armii upiorów każdego, kogo pożre. Wkrótce wszystko, co żyje, zadrży przed jego potęgą i nienasyconym apetytem. |
|
Gniew Natury DnŻMiasteczko Błękitna Skała jest w potrzebie. Wielu mieszczan zaginęło i jedynie Desmond może pomóc wam ich odnaleźć. Dlatego wspólnie musicie pokonać furię dzikich, leśnych ostępów i uratować mieszkańców opustoszałego miasteczka. |
|
Mroczne Żywioły DnŻW twoim wnętrzu obudziła się ciemność. Nawiedza cię na jawie i we śnie. Gdzieś głęboko jest droga ucieczki z tego nienaturalnego koszmaru. Zgromadź swoich przyjaciół i pozostańcie w świetle, albowiem teraz musicie się obawiać samych siebie. |
Zestawy Bohaterów i Potworów
Przysięga Wygnanej DnŻIstnieje pewien tajemny grobowiec, a jego pieczęcie, zamki i ochronne zaklęcia bronią dostępu do złożonych wewnątrz dwunastu elitarnych wojowników, których szczątki zamknięto w pętach z poświęconego płótna i najczystszego srebra. Chociaż ich król zmarł setki lat temu, mroczne potęgi wciąż mogą powołać ich do służby i zagrozić całemu światu. Samotna Strażniczka czuwa niepomna upływającego czasu, nie pozwalając intruzom wejść do grobowca i zakłócić wiecznego snu straszliwych wojowników. |
|
Krucjata Zapomnianych DnŻMinęło wiele lat, odkąd siły złego kultu panoszyły się pośród krain cywilizowanego świata. Zapomniani zdołali trafić do zdesperowanych, biednych oraz wygnanych, rozszerzając swoje wpływy tak szybko, jakby prowadzili jakąś bezbożną krucjatę. Chociaż ostatecznie udało się stłamsić tę organizację, wydaje się, że jej plugawiąca wszystko potęga znowu staje się odczuwalna. Czy zdołacie wyeliminować zagrożenie, zanim zło zdobędzie przyczółek, czy może zostaniecie pierwszymi ofiarami krucjaty Zapomnianych? |
|
Strażnicy Bezdennego SiedliskaTwierdza znana jako Bezdenne Siedlisko była onegdaj zamieszkiwana przez rozwijającą się prężnie społeczność, jednak teraz pozostaje nieustannie zagrożona inwazją. Kapłani z leżącej poniżej, mrocznej doliny próbują wykorzystać starożytną klątwę, aby zyskać przewagę i zdobyć Bezdenne Siedlisko dla siebie. W miarę jak topnieją szeregi strażników, pozostali mieszkańcy Bezdennego Siedliska oczekują w desperacji na śmiałków, którzy ruszą do walki o ich sprawę, obronią twierdzy i zagwarantują im przetrwanie. |
Instrukcje
Descent: Wędrowki W Mroku - Instrukcja (7.1 MB)
Descent: Legowisko Jaszczura - Instrukcja (4.8 MB)
Descent: Labirynt Zagłady - Instrukcja (6.2 MB)
Descent: Trzęsawiska Trolli - Instrukcja (8.0 MB)
Descent: Cień Nerekhall - Instrukcja (5.1 MB)
Descent: Kruczy Dwór - Instrukcja (3.3 MB)
Descent: Rdzewiejace Okowy - Instrukcja (2.8 MB)
Descent: Wędrówki w mroku - Poplecznicy Instrukcja (1.3 MB)
Descent: Droga do Legendy - Instrukcja (16.7 MB)
Descent: Mgły Bilehall – Instrukcja (8.9 MB)
Scenariusze kooperacyjne
Zapomniane Dusze - zasady (17.4 MB)
Zapomniane Dusze - zasady (wersja z białym tłem) (12.2 MB)
Gniew-natury-zasady (22.2 MB)
Gniew Natury - zasady (wersja z białym tłem) (16.0 MB)
Mroczne Żywioły - zasady (13.6 MB)
Mroczne Żywioły - zasady (wersja z białym tłem) (13.4 MB)
Najczęściej zadawane pytania
Descent: Wędrówki w Mroku: Errata i najczęściej zadawane pytania (2.1 MB)
Dzienniki kampanii
Run Cienia - Dziennik Kampanii (271.8 KB)
Labirynt Zagłady - Dziennik Kampanii (7.5 MB)
Spadkobiercy Krwi - Dziennik Kampanii (956.9 KB)
Kampanie
Descent: Wędrówki w Mroku - Legowisko Jaszczura Mini Kampania (1.4 MB)
Co skrywa się we mgleZapowiedź rozszerzenia Mgły Bilehall |
|
Przekroczcie bramy Kruczego Dworu!Zapowiedź rozszerzenia Kruczy Dwór |
|
Cienie nad miastemZapowiedź rozszerzenia Cień Nerekhall |
|
Trolle grasują na bagnachZapowiedź rozszerzenia Trzęsawiska Trolli |
|
Czy znajdziecie drogę w labiryncie?Zapowiedź rozszerzenie Labirynt Zagłady |
|
Bohater taki jak tyZapowiedź gry |
|
Oko w oko z jaszczuremTekst przypominający rozszerzenie Legowisko Jaszczura, opublikowany z okazji dodruku |