Deadwood: Przejmowanie kontroli

„Następny?” – zapytał grabarz Sam.

Chłopiec przytaknął. „Była strzelanina w tej nowej pralni”.

Sam potrząsnął głową „Może w końcu ci wszyscy szubrawcy powystrzelają siebie nawzajem i zostawią w spokoju mieszkańców naszego miasteczka.”

„Nie nastawiałbym się na to.”

Sam odwrócił się i zobaczył Dicka Garcię, szefa gangu, który trzymał pistolet wycelowany w jego stronę.

Kowboj uśmiechnął się, a Samowi przeszły po plecach dreszcze „Wydaje mi się, że tutaj też zaraz dojdzie do strzelaniny…”

Witamy ponownie w niebezpiecznym miasteczku Deadwood, gdzie żaden kowboj nie może być pewien swojej przyszłości. W trakcie rozgrywki gracze mają do dyspozycji grupy kowboi, których wysyłają do różnych miejsc w Deadwood, aby przejęli kontrolę nad intratnymi przedsiębiorstwami i zebrali w ten sposób możliwie najwięcej pieniędzy. Zwycięzcą zostaje gracz, który na koniec gry ma najwięcej mamony.

W poprzednim artykule zaprezentowaliśmy budynki, które są dostępne od początku rozgrywki. Dziś zaś, chcieliśmy przyglądnąć się kilku kolejnym interesom, które mogą zostać założone w ponurym Deadwood.

zaklad_pogrzebowy sklep pralnia

Niemile widziani goście

Kiedy kowboje przyjeżdżają do miasta, poszukują najbardziej intratnego miejsca, nad którym mogą przejąć kontrolę. Różnorodne interesy zapewniają naszym rewolwerowcom jednorazowy efekt natychmiastowy, a często wiążą się z nimi także długotrwałe efekty, przynoszące korzyści do końca gry, a przynajmniej dopóki kowboj pilnujący budynku jest żywy…

dolaryJednym z takich budynków z długotrwałym efektem jest Zakład pogrzebowy. Grabarz nigdy nie miał tak pełnych rąk roboty, przynajmniej do dnia, w którym przybyliście do Deadwood wraz z rywalizującymi z wami bandami. Jednak dlaczego ten łapiduch ma być jedynym, który z tego czerpie korzyści? W końcu prawdziwi kowboje nie cofną się przed niczym w poszukiwaniu zysku. Kowboj, który przejmie kontrolę nad zakładem pogrzebowym otrzymuje 1$ oraz zyskuje ważne źródło przychodów: za każdego bandziora wysłanego na wzgórze umarłych otrzyma dodatkowego dolara. Budynek ten zapewnia więc zysk za każdą śmierć, do której dojdzie w Deadwood, nie wnikając w takie szczegóły jak kto zabił, kto zginął ani dlaczego tak się stało. Niech inni się wystrzelają – wy i tak będziecie czerpać z tego korzyści.

Chcielibyście zebrać trochę więcej kasy kiedy ktoś wam podskoczy? Powyższa zdolność działa także w sytuacji, kiedy wasz, pilnujący zakładu pogrzebowego, kowboj zostanie zaatakowany i przetrwa starcie. Kowboj, który przeżyje otrzymuje 1$ za kowboja, który wylądował sześć stóp pod ziemią. Wyraźnie więc widać, że opłaca się jak najdłużej przypilnować tego interesu. Będzie to o wiele prostsze gdy wyślemy do niego najsilniejszego członka naszego gangu.

Miejsca wymian

Budynki dostępne w Deadwood mogą zaoferować wam także dodatkowe korzyści, jeśli w momencie ich przejęcia posiadacie inne kluczowe interesy. Zajęcie Sklepu czy Pralni jest dobrym rozwiązaniem dla kowboi, którzy bardzo pobrudzili swe ręce krwią, przez co wspięli się na szczyt listy najbardziej poszukiwanych zakapiorów.

Wyślijcie swojego bandziora do sklepu (bynajmniej nie na zakupy), a otrzymacie 1$ oraz będziecie mogli aktywować drugą zdolność związaną z tym miejscem: pozwalającą na poruszenie jednego ze swoich kowbojów. Wszystko dlatego, że kiedy kowboj zajmie miejsce w sklepie, możecie poruszyć innego kowboja , przesuwając go z jednego budynku do drugiego. Oczywiście, jeśli w tym nowym miejscu rządzi banda przeciwnika, dochodzi do normalnej strzelaniny.

Wypierz koszulę, oczyść duszę

Skoro w Deadwood jest tyle walk i śmierci, Mr. Tao postanawia otworzyć w mieście dwie Pralnie, dzięki którym można posprzątać cały ten bałagan. Zajęcie jednego z tych budynków zapewnia graczom 1$.

Kiedy gracz kontrolujący Pralnię przejmie także Sklep, może poruszyć swojego kowboja z Pralni do Kościoła i dzięki temu będzie mógł pozbyć się dwóch listów gończych (zamiast jednego, jak ma to miejsce podczas normalnej wizyty w Kościele). Po przejęciu kontroli nad obiema Pralniami gracz zajmujący Sklep może odrzucić aż trzy listy gończe. Podobny efekt można także osiągnąć poprzez zajęcie obu Pralni i później normalnie odwiedzając Kościół. Tym sposobem można uniknąć strzelaniny jeśli Sklep jest zajęty przez wroga. Choć przy drugiej opcji gracz otrzyma o 1$ mniej.

Wraz z postępem rozgrywki zwiększa się liczba budynków oferujących długotrwałe efekty oraz zapewniająca dodatkowe korzyści w połączeniu z innymi.

Czy wasza strategia będzie rozwijać się równie szybko?

Wypatrujcie na horyzoncie kolejnych zapowiedzi gry Deadwood: Miasto Bezprawia. Dzięki nim będziecie doskonale wiedzieć, czego można będzie się spodziewać w tym pełnym niebezpieczeństw mieście, kiedy Wasza noga przestąpi jego granice już wczesną jesienią tego roku