Władca Pierścieni LCG – Przed Wami wspaniała podróż

lotr_okl_1Siły wroga gromadzące się w Mrocznej Puszczy zostały dostrzeżone przez patrol króla Thranduila. Legiony Nekromanty rosną w siłę i należy ostrzec Panią Galadrielę z Lórien. Król Thranduil powierza tę pilną wieść grupie odważnych bohaterów. Podczas swej podróży muszą oni przebyć regiony Mrocznej Puszczy zamieszkane przez pająki, przebyć drogę w dół Andiuny i zmierzyć się z niebezpieczeństwami samego Dol Guldur.

Władca Pierścieni: Gra karciana to kooperacyjna gra o bohaterach, wyprawach i epickich przygodach. W poprzednim artykule opisaliśmy samą grę oraz niektóre z występujących w niej mechanik. Dzisiaj chcieliśmy rozpocząć serię artykułów skupiających się na poszczególnych elementach Władcy Pierścieni: Gry karcianej. W tym pierwszym tekście przyjrzymy się jednemu z najbardziej unikatowych aspektów gry: scenariuszom.

W związku z tym, że Władca Pierścieni jest grą kooperacyjną, gracze jednoczą swe siły i skupiają swoje wysiłki na ukończeniu scenariusza. Na początku każdej rozgrywki gracze wybierają scenariusz, który składa się z dwóch elementów: talii Wyprawy oraz talii Spotkania. Przyglądnijmy się bliżej każdej z tych talii oraz temu, jaka jest ich funkcja w trakcie rozgrywki.

Talia Wyprawy to niewielka talia, w której karty są ułożone zgodnie z ustaloną kolejnością. Stanowi ona kręgosłup scenariusza i pełni w nim rolę narracyjną. Podczas rozgrywki gracze starają się pokonać kolejne etapy z talii Wyprawy. Na każdej karcie Wyprawy wskazana jest liczba punktów wyprawy wyznaczająca postęp, który gracze muszą osiągnąć zanim będą mogli przejść do następnego etapu. Ponadto, na większości kart Wyprawy znajduje się tekst warunkujący co gracze mogą lub nie mogą uczynić, kiedy znajdują się na danym etapie wyprawy. W prostszych scenariuszach efekty te są mniej znaczące, jednak w niektórych trudniejszych scenariuszach mogą być naprawdę uciążliwe. Na przykład karta Ścieżki Beorna zmusza graczy do ominięcia lub zabicia Pomiotu Ungolianty zanim będą oni mogli zakończyć wyprawę „Przeprawa Przez Mroczną Puszczę”.

S01554-LOTR_Cards_PO.inddDodatkowo, poza przechodzeniem z jednego etapu do drugiego, gracze także będą musieli się zmierzyć z większą, utworzoną losowo talią Spotkań, która jest częścią każdego scenariusza. W zestawie podstawowym występuje kilka różnorodnych podzestawów kart Spotkań, a w ramach każdego scenariusza talia Wyprawy zawiera informacje niezbędne graczom do przygotowania talii Spotkań do danego scenariusza. Kiedy gracze biorą udział w wyprawie, talia Wyprawy stawia im losowe wyzwania w formie kart wrogów, którzy będą chcieli zranić drużynę, obszarów, które muszą zostać zbadane oraz kart podstępów, reprezentujące nieprzewidziane wydarzenia i zdarzenia. Na przykład, gracze mogą być zmuszeni do stoczenia walki z Wodzem Ufthak, który w czasie walki stopniowo rośnie w siłę, lub mogą być zmuszeni do odbycia podróży do Zaklętego Strumienia, który uniemożliwia im dobieranie kart dopóki nie opuszczą danego obszaru.

Trzy wyprawy znajdujące się w zestawie podstawowym łączą się w jedną historię, w której bohaterowie wyruszają z pałacu Króla Thranduila znajdującego się w Mrocznej Puszczy, następnie muszą wywalczyć sobie drogę w dół Anduiny i spróbować uwolnić z lochów Dol Guldur jednego z pojmanych bohaterów. Stopniowo rośnie poziom trudności tych wypraw, a wszystkie je można rozegrać po kolei, tworząc w ten sposób epicką historię.

Władca Pierścieni: Gra karciana to Żywa Gra Karciana, co oznacza, że może być ona rozbudowywana dzięki comiesięcznym dodatkom zwanym Zestawami Przygodowymi. W tych Zestawach Przygodowych będą zawierać nie tylko nowych bohaterów, sprzymierzeńców, wydarzenia i dodatki ale będą także stawiały przed graczami nowe wyzwania i historie. W każdym Zestawie Przygodowym będzie znajdować się zupełnie nowa wyprawa, z którą przyjdzie się zmierzyć, co pozwoli na śledzenie opowieści o bohaterach oraz na stopniowe odkrywanie zagrożeń znajdujących się w Śródziemiu.

Już na wiosnę będziecie mogli poznać Zestaw Podstawowy, jednak będzie to dopiero początek przygody…

Władca Pierścieni: Gra karciana to kooperacyjna gra dla 1-2 graczy (może w nią zagrać nawet do 4 osób, jeżeli gracze będą wykorzystywać 2 zestawy podstawowe), którzy kontrolują najsilniejsze postaci i przedmioty ze Śródziemia. Gracze będą wybierać bohaterów, gromadzić sprzymierzeńców, zdobywać przedmioty i kierować swoimi poczynaniami, aby zmierzyć się z największymi wrogami ze Śródziemia. Format Żywej Gry Karcianej (LCG) pozwala graczom na dostosowywanie ich rozgrywki przy pomocy comiesięcznych Zestawów Przygodowych stanowiących dodatek do zestawu podstawowego.