Władca Pierścieni LCG – Potęga Cienia

lotr_okl_1-Nie mogę ci wiele pomóc, nawet radą – rzekł Elrond. – Nie umiem przewidzieć wszystkiego, co cię spotka w tej drodze, i nie wiem, w jaki sposób będziesz mógł wykonać swoje zadanie. Cień sięgnął już podnóży gór i rozszerza się wciąż docierając do brzegów Szarej Wody. A to, co się dzieje w jego zasięgu, jest dla mnie nieprzeniknione.

- Drużyna Pierścienia, J.R.R. Tolkien

Cienie skrywają prawdę, a w Śródziemiu często są zapowiedzią zagłady. Ma to również miejsce w Grze karcianej Władca Pierścieni. Od czasu naszej pierwszej zapowiedzi tego tytułu przygotowaliśmy już kilka różnorodnych opisów, prezentujących w jaki sposób działają wyprawy oraz jak funkcjonuje każda z czterech sfer wpływów (Duch, Przywództwo, Wiedza oraz Taktyka). W dzisiejszym artykule postanowiliśmy przyglądnąć się bliżej kartom Cienia oraz ich wpływowi na rozgrywkę.

W oczekiwaniu na przeciwników

Jak już wcześniej opisaliśmy w artykule „Walka z Cieniem”, walka jest podstawowym sposobem na eliminowanie wrogów, którzy uniemożliwiają kontynuowanie wyprawy. W celu zainicjowania walki gracze muszą wchodzić z wrogami w zwarcie, jednak ,zanim zaczną wybierać obrońców, powinni wiedzieć kilka rzeczy o kartach cienia oraz pewnej dozie niepewności, którą wnoszą one do bitwy.

Na kartach wrogów znajduje się kilka różnych statystyk, jednak najistotniejsze podczas walki są siła ataku (symbol topora), obrona (symbol tarczy) oraz liczba punktów wytrzymałości (czerwona cyfra powyżej tytułu karty). Wszystkie te wartości są dobrze widoczne dla graczy, dzięki czemu mogą oni wyliczyć siłę rywali zanim wybiorą swoich obrońców. Jednakże, przed rozegraniem ataków przeciwników, gracze rozdają każdemu z atakujących wrogów po jednej zakrytej karcie z talii Spotkań. Karty te są zwane kartami Cienia i mają w sobie możliwość pokrzyżowania planów graczy.

S01554-LOTR_Cards_PO.inddCienie się zbierają

Na niektórych kartach Spotkań znajdują się efekty Cienia. Można je poznać po tym, że zostały zapisane kursywą, a od zwykłych efektów są oddzielone symbolem efektu cienia. Efekty cienia wpływają w pewnym stopniu na walkę. Po tym jak gracz wybierze obrońcę, którego wystawia przeciw temu konkretnemu atakowi, musi rozpatrzyć efekty cienia przypisane do atakujących wrogów. Jeżeli na karcie nie został przedstawiony efekt cienia, karta jest odrzucana, a walka jest rozpatrywana w normalny sposób. Jednakże, jeżeli jako karta cienia została rozdana karta taka, jak Orki z Dol Guldur, walka stanie się trochę bardziej interesująca.

Czasami gracze nie mogą, albo decydują, że nie chcą, zadeklarować postaci jako obrońcy. Oznacza to, że atak jest „niebroniony”. Jak możecie zobaczyć na efekcie cienia Orków z Dol Guldur, pozostawianie ataków niebronionymi niesie ze sobą znaczne ryzyko. Obrażenia z niebronionych ataków muszą zostać przypisane jednemu bohaterowi, a +3 punkty do siły ataku mogą łatwo pozbawić Was jednego z zapewniających surowce bohaterów . Bohaterów można przywrócić do gry tylko dzięki niewielu kartom takim jak Szczęście czy Przeznaczenie dlatego ich utrata może być niezwykle bolesna.

Słudzy Mrocznego Pana skrywają się w każdym ciemnym zakątku Śródziemia, a ich siła jest ukryta pomiędzy wzrastającymi cieniami. Wejście w zwarcie z tymi przeciwnikami jest niebezpiecznym wyzwaniem, dlatego nie stawajcie do bitwy nieprzygotowani!

Władca Pierścieni: Gra karciana to kooperacyjna gra dla 1-2 graczy (może w nią zagrać nawet do 4 osób, jeżeli gracze będą dysponować 2 zestawami podstawowymi), którzy kontrolują najsilniejsze postaci i przedmioty znane ze Śródziemia. Gracze będą wybierać bohaterów, gromadzić sprzymierzeńców, zdobywać przedmioty i kierować swoimi poczynaniami, aby zmierzyć się z największymi wrogami ze Śródziemia. Format Żywej Gry Karcianej (LCG) pozwala graczom na dostosowywanie ich rozgrywki przy pomocy comiesięcznych Zestawów Przygodowych stanowiących dodatek do zestawu podstawowego