Władca Pierścieni LCG – Niedługo przyjdzie czas wyruszyć do Morii

„Moria! Moria! Cud północy! Za głęboko tam się wryliśmy i zbudziliśmy bezimienne, straszne moce. Od wieków stoją tam pustką rozległe pałace, odkąd z nich uciekły dzieci Durina. Lecz teraz znów mówiliśmy o nich z utęsknieniem, chociaż i z trwogą zarazem; albowiem w ciągu kilku pokoleń żaden krasnolud nie ważył się przestąpić bramy Khazad-dumu, prócz jednego Throra, który tę próbę przypłacił życiem. W końcu wszakże Balin dał posłuch szeptom i postanowił wyruszyć do Morii. „

–Glóin, Drużyna Pierścienia

Wydawnictwo Galakta ma przyjemność przedstawić zapowiedź Khazad-Dum, czyli pierwszego dużego rozszerzenia do Gry karcianej Władca Pierścieni.

Khazâd-Dum przenosi graczy do starożytnego królestwa krasnoludów. Czyni to za pomocą 165 zupełnie nowych kart, pośród których znajdują się nowe scenariusze, zestawy spotkań, bohaterów, sprzymierzeńców, dodatków oraz wydarzeń (wszystkie karty graczy występują oczywiście w trzech kopiach).

poszukiwania_sali_kronikPoznaj tajemnicę

Upłynęło wiele lat, odkąd krasnoludy otrzymały ostatnie wieści od Balina oraz mieszkańców jego odległej kolonii. Donosili oni wówczas o wspaniałej pracy, którą rozpoczęli. Jednak w związku z brakiem nowych wieści bohaterowie Śródziemia muszą wyruszyć, aby sprawdzić co dzieje się w kopalniach Morii.

Khazâd-Dum rzuca graczom wyzwanie w postaci trzech emocjonujących scenariuszy. W trakcie ich rozgrywania gracze będą poruszać się przez mroczne, podziemne tunele legendarnego, opuszczonego krasnoludzkiego miasta. Na swej drodze będą musieli się zmierzyć z wrogami oraz podstępami, które na ich drodze umieszczą nowe zestawy spotkań. Pośród nich znajdują się między innymi gromady orków, goblinów i jaskiniowych trolli.

khazad_khazadKto będzie prowadził przez zabójczy mrok?

Ciemność nie jest dla krasnoludów niczym dziwnym, dlatego w Khazad-Dum znajdować się będzie wiele kart powiązanych z krasnoludami. Wraz z przeniesieniem historii do krasnoludzkich ruin gracze otrzymują dwóch nowych krasnoludzkich bohaterów, a także krasnoludzkich sprzymierzeńców, krasnoludzkie dodatki i wydarzenia. Drużyny, które nie mają w swych zastępach krasnoludów nadal mogą korzystać z nowych kart przeznaczonych dla każdej z obecnych w grze sfer wpływów.

Gracze opierający swoją talię na sferze taktyki z przyjemnością powitają kartę Khazâd! Khazâd! Doświadczeni miłośnicy Władcy Pierścieni LCG szybko docenią to wydarzenie, gdy przyjdzie im zagrać je na rannego Gimlego, odzianego w Pancerz z Cytadeli i uzbrojonego w Krasnoludzki Topór. Pamiętajcie jednak, że tę kartę można zagrać nie tylko na bohatera, ale na dowolną krasnoudzką postać! Wszystko dlatego, że w tych starożytnych ruinach drzemie moc, z której krasnoludy czerpią ogromną siłę dzięki której stają się potężnymi wojownikami.

Jednak poza ogromną liczbą nowych opcji, które możecie wykorzystać podczas dotychczasowych scenariuszy, Khazad-Dum pozwala cieszyć się Grą karcianą Władca Pierścieni na zupełnie nowe sposoby.

wachlarzyk_k_dW stronę Gór Mglistych

Śródziemie jest bogatym i ogromnym światem, przepełnionym fantastycznymi i rozpoznawalnymi wszędzie istotami takimi jak orki, trolle, nazgule czy smoki. Kiedy dzięki Khazad-Dum wyruszycie w głąb starożytnego królestwa, wasze drogi skierowane zostaną do części Śródziemia, znacząco oddalonej od miejsc, które przyszło wam poznać w zestawie podstawowym. Pośród ciemnych tuneli spotkacie goblińskie patrole, a jeden zły wybór ścieżki może skierować was na niebezpieczeństwa dużo starsze i znacznie potężniejsze niż orki.

Właśnie dlatego, poza nowymi kartami, które możecie wykorzystać w swoich dotychczasowych taliach, w Khazad-Dum znajduje się aż dziewięć zestawów kart spotkań! Te unikalne zestawy, w połączeniu z talią spotkań, posłużą do rozegrania trzech zupełnie nowych scenariuszy.

Warto także zaznaczyć, że te nowe zestawy spotkań będą wam potrzebne do rozegrania scenariuszy, które opublikowane zostaną w nadchodzącym cyklu Zestawów Przygodowych pt: Dwarrowdelf.

Jak więc sami widzicie, Khazad-Dum jest nie tylko ekscytującym dodatkiem. Jest to także pierwszy krok do kolejnej emocjonującej opowieści. Dzięki niemu będziecie mieli możliwość przemierzenia podczas gry zupełnie nowych regionów. Dzięki temu poznacie Śródziemie jeszcze lepiej niż dotychczas. Staną przed wami otworem nie lasy z zestawu podstawowego i cyklu Cienie Mrocznej Puszczy, ale także niebezpieczne jaskinie i zdradzieckie ścieżki wijące się pośród Gór Mglistych.

Czas przekroczyć próg kopalni

Wasi bohaterowie będą potrzebowali każdej możliwej pomocy, kiedy wyruszą na wyprawę, z którą przyjdzie się zmierzyć po przekroczeniu Wschodniej bramy. Strzeżcie się tego, z czym przyjdzie wam się zmierzyć w Khazad-Dum!