Władca Pierścieni LCG – Czarni Jeźdźcy na trakcie!

czarni_jezdzcy

„Bilbo nie omylił się w wyborze spadkobiercy, chociaż nie zdawał sobie sprawy, jak doniosłe okaże się to w skutkach. Obawiam się, że masz słuszność. Nie dałoby się dłużej utrzymać w tym kraju Pierścienia w sekrecie, więc zarówno dla twego dobra, jak dla dobra innych będziesz musiał stąd odejść pozostawiając tu nazwisko Bagginsa.”
- Gandalf, Drużyna Pireścienia

Już niedługo czeka Was fantastyczna przygoda! Wraz z rozszerzeniem Czarni Jeźdźcy razem z przyjaciółmi będziecie mogli towarzyszyć Frodowi, kiedy rozpoczyna swoją epicką podróż by zniszczyć Jedyny Pierścień. Trzy nowe scenariusze wyprowadzą Was z Shire i poprowadzą do Rivendell, jednak musicie być ostrożni. Dziewięciu jeźdźców, pokusa Pierścienia, której jest ciężko się oprzeć, a każdy podjęty krok będzie miał znaczące skutki…

Czarni Jeźdźcy pozwalają przeżyć ciężkie chwile grupy hobbitów, które mają miejsce w pierwszej połowie Drużyny Pierścienia. Jest to pierwsze rozszerzenie z Sagi, które pozwoli graczom odtworzyć epicką podróż Froda z Shire do Góry Przeznaczenia a także przygody przeżyte przez pozostałych członków Drużyny Pierścienia.

wachlarz2

Dziewięciu zza granicy

„I ostrzegam cię, że teraz niebezpieczeństwo jest zarówno przed tobą, jak za tobą i oskrzydla cię z wszystkich stron.”
- Gildor, Drużyna Pierścienia

Tak jak w innych rozszerzeniach – sagach, Hobbit: Góra i Dołem oraz Hobbit: Na progu, każdy scenariusz w Czarnych Jeźdźcach odpowiada zdarzeniom z powieści J.R.R. Tolkiena tak wiernie, jak to tylko możliwe. Dzięki temu możliwe będzie podróżowanie przez Shire, spotkanie elfów, znalezienie sojuszników w Gospodzie Pod Rozbrykanym Kucykiem i delektowanie się dobrym fajkowym zielem po drugim śniadaniu. Oczywiście, ścieżka będzie również pełna niebezpieczeństw w tym zagrożeniem ze strony Dziewięciu Jeźdźców polujących na Pierścień.

W każdym z trzech scenariuszów rozszerzenia, Frodo i jego towarzysze muszą unikać bądź stawiać czoła przerażającym Nazgûlom. Niewiele można zdziałać w otwartej walce przeciwko Dziewięciu, więc najlepszym rozwiązaniem może być ukrywanie się przed nimi, pomimo tego iż nie jest to łatwa sztuka. Wyruszając z Bag End, bohaterowie będą musieli pomóc Frodowi dotrzeć do Buckland i przekroczyć rzekę. Następnie, kiedy szpiedzy sprowokują kłopoty w Bree, w ucieczce przez pustynie i starciu na Wichrowym Czubie. Jeżeli bohaterowie przetrwają, będą musieli ścigać się przez bród na rzece Bruinen do bezpiecznego Rivendell.

czarny_jedziec

Pokusa Pierścienia

Nagły ślepy strach zdjął Froda. Wspomniał i Pierścieniu. Ledwie śmiał oddychać, ale pokusa, by dotrzeć, ale pokusa, by dobyć Pierścienia z kieszeni ogarnęła go z taką siłą, że zaczął przesuwać z wolna rękę.
- J.R.R. Tolkien, Drużyna Pierścienia

Tematyka rozszerzenia Czarni Jeźdźcy i scenariuszy w nim występujących pozwala w większym stopniu zaangażować się w wydarzenia z Drużyny Pierścienia. Pozwalają one stanąć twarzą w twarz z trudnymi decyzjami, które musiał podejmować Frodo. Nowa wersja Frodo Bagginsa (Czarni Jeźdźcy, 1) jako Powiernika Pierścienia, jest wyposażona w potężne zdolnością do ponownego losowania kart spotkań. Umiejętność Froda pozwala zignorować wszystkie treści kart „Po odkryciu” tak samo jak słowa kluczowe „Mroczna fala” oraz „Zguba” – dzięki niej możemy wtasować karty z powrotem do talii i wylosować nową kartę.

Oczywiście ta umiejętność posiada pewien warunek – aby z niej skorzystać trzeba wyczerpać Pierścień. Podobnie jak w powieści, można ulec pokusie wykorzystania Pierścienia, aby uniknąć niebezpieczeństwa ale w korzystaniu z niego również kryje się niebezpieczeństwo. Jeżeli anulujesz dzięki niemu szkodliwy podstęp, to czy znajdziesz drogę do obszaru o niskim zagrożeniu, czy może raczej znajdziesz się twarzą w twarz z jednym z Nazgûli.

zew_pierscienia

Tryb Kampanii

„Nieraz marzyłem o podróży, ale wyobrażałem ją sobie jako wakacje, jako łańcuch przygód, podobnych do przygód Bilba, a nawet jeszcze ciekawszych i kończących się szczęśliwie. To co mnie teraz czeka, oznacza wygnanie, ucieczkę przed jednym niebezpieczeństwem w inne, nieodstępnie ciągnące za mną.”
- Frodo, Drużyna Pierścienia

Każdy z trzech scenariuszy w rozszerzeniu Czarni Jeźdźcy może być rozgrywany niezależnie, ale mogą być również połączone razem, jako pierwsze trzy rozdziały większej opowieści, która będzie kontynuowana w przyszłych rozszerzeniach Sagi. Nowy tryb kampanii rozszerza podstawowe reguły o specjalne zasady Brzemiona i Łaski, które łączą niezależne scenariusze w spójną całość. Podobnie jak Skarby z dwóch rozszerzeń sagi Hobbit, karty te służą jako fizyczne przypomnienie wszystkiego czego dokonałeś wcześniej, jednak mają większy wpływ na opowiadaną historii niż to Skarby. Poprzez nagradzanie zarówno pozytywnych, jak i negatywnych działań, nowe rodzaje kart sprawiają, że decyzje podejmowane w każdym scenariuszu będą miały konsekwencje w późniejszych przygodach.

wachlarz4

Łaski zapewniają siłę i wsparcie podczas gdy Brzemiona stanowią dodatkowe utrudnienie. Reprezentują one skutki niepewnych kroków i błędnych decyzji i w przeciwieństwie do większości kart z talii spotkań działają tylko w konkretnym momencie. Brzemię noszone od scenariusza do scenariusza może przytłoczyć duszę bohaterów. Oba nowe rodzaje kart są wykorzystywane wyłącznie w trybie kampanii i nie są wliczane do standardowych limitów talii gry i talii spotkań scenariusza. Łaski i Brzemiona są używane tylko podczas kampanii Władcy Pierścieni: Sagi.

Dobrzy Przyjaciele

„Nie sadzę jednak, byś musiał podróżować samotnie. Możesz wziąć towarzyszy, jeżeli znajdziesz wśród znajomych kogoś godnego zaufania.”
- Gandalf, Drużyna Pierścienia

Dodatkowo, poza wprowadzeniem nowych wypraw i kart spotkań, rozszerzenie Czarni Jeźdźcy oferuje graczom możliwość poznania życia Hobbita!

wachlarz1

Oprócz nowego Froda Bagginsa, Czarni Jeźdźcy zawierają czterech innych hobbickich bohaterów i trzydzieści trzy nowe karty gracza (po trzy kopie każdej z jedenastu wzorów, które wszystkie można wykorzystać w każdej rozgrywce gry karcianej Władca Pierścieni). Karty te zapewniają niesamowite wsparcie dla wszystkich talii opartych na Hobbitach. Słynny wyścig wraca do życia z własnym zestawem tematycznych hobbickich talii! Podsumowując, Czarni Jeźdźcy wynoszą Froda, jego przyjaciół, jego krewnych na nowy poziom grywalności.

W prologu do Drużyny Pierścienia, Tolkien napisał, że hobbici „zawsze posiadali dar szybkiego i bezszelestnego znikania” i niektóre z kart gracza z rozszerzenia Czarni Jeźdźcy pozwalają Hobbitom na wyślizgnięcie się wrogom, którzy chcą ich upolować. Wydarzenie Nie Zwracaj Nań Uwagi (Czarni Jeźdźcy, 11) może dać Ci przepustkę podczas spotkania, dzięki czemu można przemknąć niepostrzeżenie obok czyhających nieprzyjaciół. Inną możliwością jest także zagrywanie innych kart, takich jak Płaszcz Hobbita (Czarni Jeźdźcy, 13), który zapewnia premię hobbitom, gdy wróg wejdzie z nimi w zwarcie.

Połączenie takich kart, pozwala Ci na unikanie wrogów i stawianie im czoła, a to zmienia Hobbitów w sprytnych i potężnych bohaterów, którzy do perfekcji opanowali sztukę bezszelestnego znikania.

Graj na swoim poziomie!

„Nie sądzę, żeby ta droga miała się okazać zbyt ciężką próbą dla twojego męstwa.”
- Gildor, Drużyna Pierścienia

Nieważne czy chcesz walczyć z wrogami czy ich uniknąć, Czarni Jeźdźcy dają Ci możliwość szybkiego i wygodnego ułatwienia nowych scenariuszy. Niedawno wprowadzany Łatwy Wariant pozwala na zmniejszenie poziomu trudności scenariusza przez usunięcie z talii spotkań niektórych kart. Usunięcie tych kart nie zmieni podstawy scenariusza ani mechaniki, ale spowoduje, że stanie się on łatwiejszy. Łatwy Wariant oferuje poziom idealny dla nowicjuszy i graczy okazjonalnych. Więcej o Łatwym Wariancie można przeczytać w artykule.

Epicka Saga rozpoczęta!

art-nazgulZ kaptura dobył się szmer, jakby jeździec węszył usilnie jakąś nieuchwytną woń; obracał przy tym głową w to jedną, to w drugą strunę.
- J.R.R. Tolkien, Drużyna Pierścienia

Wasze wyprawy w grze karcianej Władca Pierścieni nigdy nie były tak ważne. Będziecie towarzyszyć Frodowi i jego kompanii podczas ich pierwszych kroków epickiej podróży. Losy Śródziemia wiszą na włosku!

Zagraj w nowe scenariusze, stań w twarz w twarz z Nazgûlem i dodaj do swojej drużyny największych bohaterów z Shire. Czarni Jeźdźcy w sprzedaży już w trzecim kwartale 2013!