Warhammer: Inwazja
ROZPOCZYNA SIĘ INWAZJA…
Stary Świat aż kipi od starożytnych waśni i gotuje się w kotle dzikich wojen. Wrogowie i sprzymierzeńcy zmierzą się na polu bitwy, aby raz na zawsze położyć kres konfliktom i żyć w blasku wojennej chwały.
Gra karciana Warhammer: Inwazja to gra dla dwóch osób, pełna zażartych zmagań, sprytnego zarządzania królestwami i epickich wypraw. Gracze muszą rozsądnie zarządzać zasobami, przeznaczając je na rozbudowę swojej krainy, wypełnianie misji i atakowanie wrogiej stolicy.
Czy będziesz grać niezniszczalnymi, pamiętliwymi Krasnoludami, przebiegłym i elastycznym Imperium, dzikimi, niszczycielskimi Orkami, czy też może entropicznymi, zmutowanymi siłami Chaosu? A może zawrzesz sprytne przymierze i zagrasz kombinacją potężnych oddziałów Porządku lub Zniszczenia?
Zawartość pudełka:
• 1 instrukcja
• 220 kart
• 4 plansze Stolic
• 35 żetonów zasobów
• 60 żetonów obrażeń
• 4 żetony pożarów
Szturm na UlthuanOkrutne Mroczne Elfy pragną zniewolić pozostałe rasy świata Warhammera. Dumne Wysokie Elfy chcą uleczyć rany świata i poznać starożytne, mistyczne tajemnice. |
|
Marsz PotępionychRozszerzenie Marsz Potępionych wprowadza do gry karcianej Warhammer: Inwazja dzikie zastępy Jaszczuroludzi i nieumarłe sługi Wampirów. |
|
LegendyRozszerzenie Legendy wprowadza do gry karcianej Warhammer: Inwazja nowy rodzaj kart – karty Legend |
|
KataklizmRozszerzenie Kataklizm wprowadza do gry karcianej Warhammer: Inwazja możliwość rozgrywki w 3 albo w 4 osoby. |
|
Ukryte królestwaRozszerzenie Ukryte królestwa pozwala na rozgrywkę kartami neutralnymi jako w pełni grywalnymi rasami. |
Cykl Spaczenia
Cykl Wrogów
Cykl Morrslieba
Cykl Stolicy
Cykl Krwawej Wyprawy
Cykl Wiecznej Wojny
Uwaga! Rozszerzenia dostępne w systemie Druku na Żądanie. Czytaj więcej.
Zguba Derricksburga DnŻNęcące siły Chaosu przeniknęły do Derricksburga. Czy jeden samotny rycerz zdoła je powstrzymać, zanim rozprzestrzenią swe zepsucie po okolicznych wioskach? |
|
Upadek Karak GrimazDzika, żądna krwi banda Orków przedostała się w głąb krasnoludzkiej twierdzy. Jeśli Krasnoludy szybko nie zorganizują oporu, żaden z nich może już w życiu nie zobaczyć błysku złota… |
|
Kuźnia CiszyPogłoski przywiodły nieustraszoną kompanię Wysokich Elfów do jednej z sekretnych kuźni Mrocznych Elfów. Teraz członkowie elitarnego oddziału stają przed szansą zniszczenia źródła śmiercionośnego arsenału swoich znienawidzonych rywali. |
Warhammer: Inwazja - Instrukcja (2.6 MB) |
|
WHI Kataklizm - Instrukcja (7.6 MB) |
|
Warhammer Inwazja Zasady Turniejowe (811.4 KB) |
|
Warhammer Inwazja FAQ 3.1 (polski dodatek do FAQ 2.2) (763.6 KB) |
|
Warhammer Inwazja FAQ 2.2 (2.0 MB) |
|
Warhammer: Inwazja - Plan wspierania sceny turniejowej (sezon 2014/2015) (189.1 KB) |
|
Warhammer Inwazja - Szturm na Ulthuan - instrukcja (524.6 KB) |
|
Warhammer Inwazja - Marsz Potępionych - instrukcja (648.4 KB) |
|
Warhammer: Inwazja - Legendy - Instrukcja (637.5 KB) |
|
Groźni mieszkańcy lasów Opis jednej z raz neutralnych, które pojawią się w rozszerzeniu Ukryte Królestwa |
|
Stolica wzywa Zapowiedź rozszerzenia Ukryte królestwa |
|
Wrogowie ze wszystkich stron! Bliższe spojrzenie na rozgrywkę wieloosobową w rozszerzeniu Kataklizm |
|
Wiara, Stal, Orkowie, Zaklęcia Prezentacja dwóch kart z Zestawu Bitewnego Wiara i Stal |
|
Głęboka wiara poparta stalą Zapowiedź Zestawu Bitewnego Wiara i Stal |
|
Niszczycielskie Hordy zaatakują już niedługo! Zapowiedź piątego Zestawu Bitewnego z cyklu Wiecznej Wojny |
|
Nadciąga Kataklizm Zapowiedź rozszerzenia Kataklizm. |
|
Chwała Dni Minionych Zapowiedź czwartego Zestawu Bitewnego z cyklu Wiecznej Wojny |
|
Co zrobić z zaklęciem? (Część 2) Prezentacja trzech kart Zaklęć z Zestawu Bitewnego Zaćmienie Nadziei |
|
Co zrobić z zaklęciem? (Część 1) Prezentacja trzech kart Zaklęć z Zestawu Bitewnego Zaćmienie Nadziei |
|
Kiedy gwiazdy spadają na ziemię (Karta tygodnia) Kometa Casandory |
|
Pod Silnym Dowództwem (Karta tygodnia) Gromowładny, Ellyriański Rycerz, Czarna Gwardia |
|
Ofensywa stolic Zapowiedź Cyklu Stolicy |
|
Śmierć z góry (Karta tygodnia) Żyrokopter |
|
Tkający los (Karta tygodnia) Kairos Tkacz Losu |
|
Ukierunkowany gniew (Karta tygodnia) Skarsnik i Gobbla |
|
W bladym świetle księżyca (Karty tygodnia) Prawdziwy czarodziej oraz Czarodziejka Krwawego Zewu |
|
Legendy Starego Świata Zapowiedź rozszerzenia Legendy |
|
Tam gdzie sypiają Smoki (Karta tygodnia) Legowisko Smoka oraz Księżycowy Smok |
|
Wypuść trochę pary (Karta tygodnia) Czołg parowy |
|
Drzewa Was obserwują (Karta tygodnia) Drzewoduchy |
|
Bohater pośród bohaterów (Karta tygodnia) Korhil |
|
Uwaga złe dziki (Karta tygodnia) Zagroda dzików |
|
Księżyc Chaosu wschodzi na nieboskłon Zapowiedź cyklu Morrslieba |
Stary Świat to ogromne królestwa, epickie wyprawy i zacięte bitwy w odwiecznym starciu. Zagorzali wrogowie ścierają się w zajadłej walce na przesiąkniętych krwią polach bitwy, gdzie każda ze stron usiłuje podporządkować sobie ten świat. Miecz przeciw toporowi, ich odgłos przytłumia zawodzenie cierpiącego ludu. Bitewny szał opanowuje opancerzonych Orków, skierowany przeciw wszystkiemu co żyje, nawet przeciwko im samym. Krasnoludy dzierżą swe ciężkie młoty przeciw splugawionemu pomiotowi Chaosu. Inżynierowie Imperium obliczają wytrzymałość murów i fortyfikacji, by odeprzeć najeźdźców. A nadciągającym z północnych pustkowi armiom Chaosu przyświeca tylko jeden cel – obrócić wszystko wniwecz.
Żywa Gra Karciana Warhammer: Inwazja została obsadzona w świecie gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle i zaprojektowana przez Erica M. Langa. Jest to pojedynek w którym dwaj gracze zbierają swoje siły, gromadzą ogromne zasoby, wyprawiają się na niebezpieczne, ale jakże opłacalne misje, budują i rozwijają swoje królestwo oraz prowadzą zmasowane oblężenia przeciw silnie ufortyfikowanym jednostkom wroga. Każda rasa wnosi do gry odrębną historię i własny potencjał: Krasnoludy to mistrzowie uzbrojenia, dzięki któremu mogą przetrwać ciosy, śmiertelne dla każdej innej istoty. Orki wszędzie manifestują swoje zamiłowanie do walki, zdolne do zadawania rozległych obrażeń i wyrządzania szkód na niewyobrażalną skalę. Dobrze zorganizowane Imperium szybko się rozwija i bezbłędnie rozlokowuje swoje siły. Chaos uderza podstępnie, trafiając w najdelikatniejszy punkt, demoralizując, plugawiąc i ostatecznie niszcząc wszystko, co obierze za swój cel. Aby wygrać, każda frakcja musi nie tylko toczyć boje ze swoimi przeciwnikami, ale również zarządzać i wzmacniać swoje królestwo.
W centrum twego mocarstwa znajduje się twoja Stolica. Ta potężna forteca reprezentowana jest przez planszę, na której ważą się losy twoich wojsk i zabudowań. Podzielona jest na trzy strefy: Pole Bitwy, Misję i Królestwo. Strefa Królestwa określa ilość gromadzonych zasobów w twoich skarbcach. Każdy znajdujący się tutaj symbol siły, generuje wymierny zysk, który pozwoli ci wystawiać coraz mocniejsze jednostki i wznosić coraz większe budowle. Całkowita siła strefy Misji określa ilość losowanych kart w każdej turze. Musisz uważać, gdyż liczba kart w twojej talii jest skończona. Pole Bitwy to strefa z której przeprowadzasz potężne ataki. Każdy symbol siły umożliwia zadawanie obrażeń wrogim jednostkom i Stolicom, jednocześnie dając możliwość obrony własnego mienia.
Każda z tych stref jest ważna, jednak musisz zadecydować, która z nich ma największą wartość i skupić na niej swoją uwagę. Czy główny nacisk położysz na gromadzenie zasobów, aby wypracować przewagę sił nad przeciwnikiem? Czy wyślesz swoje jednostki na misje? A może wezwiesz do boju swoich najpotężniejszych wojowników i wojenne machiny, aby zapanować nad swoim rywalem na polach bitwy? Te decyzje będą kluczowe dla losów twojego mocarstwa. Mądrze je podejmuj, a zwyciężysz. Każda rasa i ich kombinacje to dawka różnorodnych strategii. Wprawny przywódca odkryje je wszystkie!
Każda wojna zaczyna się od tworzenia własnego imperium. Twoja Stolica zostaje wzniesiona, a oddziały i budowle zaczynają pojawiać się w twoim królestwie. Karty Jednostek i Wsparcia będą służyć ci w jednej z trzech twoich stref – będziesz mógł z nich korzystać, o ile wcześniej je opłacisz. Karty Taktyki pozwolą ci zyskać przewagę nad wrogiem, często odwracając losy bitwy. Karty Misji mogą dostarczyć cennych nagród, o ile zaangażujesz swoje Jednostki. Każda karta, którą losujesz, może być użyta w celu rozwinięcia twojej nacji poprzez umieszczenie jej w jednej z twoich stref. Rozwinięcia pozwolą skorzystać z kluczowych zdolności na niektórych kartach i zwiększą możliwości obronne twojej Stolicy.
Karty Wsparcia stanowią bronie, artefakty i budowle, które pozwolą ci się umocnić. Imperium, z jego licznymi religiami, posiada wiele świątyń i kapliczek. Te budowle pozwalają przenosić jednostki do różnych stref, uniemożliwiają przeciwnikom wybierać twoje jednostki za cele, a nawet pomagają przyspieszyć rozwój twoich stref. Orki gromadzą się tłumnie w „Warowni Grimgora”, która zmniejsza koszt pierwszej jednostki zagranej w każdej turze. Krasnoludy, mistrzowie rzemiosła, dzięki budowie „Kuźni Węgielnej”, potrafią przywrócić świetność swojej Stolicy. „Kapliczka Nurgla”, wzniesiona ku czci wszelakich chorób i zaraz, wypacza jednostki, które doznały obrażeń podczas walki. Istnieją też liczne neutralne budowle, wspierające rasy w ich dążeniu do ostatecznej wiktorii. „Forteca niczyja” zapewnia siłę każdemu rozwinięciu w jej strefie – dla frakcji, która rozwinęła swoją Stolicę, ta budowla może być zdumiewającym atutem.
Karty Taktyki to manewry, zaklęcia i inne nieoczekiwane akcje. Są zagrywane bezpośrednio z twojej ręki, często siejąc spustoszenie, ku zaskoczeniu twojego przeciwnika. „ŁOOOMOT!” jest nieprzewidywalną taktyką, która może wyrządzić niewyobrażalne zniszczenia w szeregach nieprzygotowanego wroga. „Wyburzenie!” daje Krasnoludom możliwość pozbycia się uciążliwych kart Wsparcia lub rozwinięć, co może zachwiać dotychczasowy układ sił. „Innowacja” to neutralna taktyka, która dostarcza zasobów w zależności od liczby rozwinięć w twojej strefie Królestwa, co może dać ogromne korzyści przy wykorzystaniu strategii opierającej się na rozwoju.
Karty Misji przedstawiają różnego rodzaju wyprawy, na które mogą być wysyłane jednostki. Możesz je zagrywać jedynie w swojej strefie Misji i czerpać z nich korzyści po tym, gdy któraś z jednostek wypełni daną Misję. Misja Chaosu – „Wędrówka do bramy”, to historia młodego wojownika, podróżującego do mroźnych regionów północnej części świata w poszukiwaniu źródeł Niszczycielskich Mocy, dzięki którym może zyskać ponadnaturalną siłę. Jeśli ją wypełnisz, twój przeciwnik zostanie zmuszony do odrzucenia wszystkich swoich kart z ręki! Krasnoludzka Misja opiera się na tradycji i szacunku dla starszyzny. Każdy Krasnolud, który okaże złą wolę lub popełni błąd i zhańbi swoje dobre imię, będzie musiał złożyć Przysięgę Zabójcy i stoczyć walkę z przerażającymi potworami, licząc na honorową śmierć. Wypełnienie Misji „Chwalebna śmierć” umożliwi Krasnoludom zniszczyć do dwóch atakujących jednostek!
Przede wszystkim odbierz to, co ci się należy. Podlicz zasoby, wylosuj karty, zwerbuj wojsko i wznieś budowle. Kiedy zgromadzisz już swoją armię i wzmocnisz swoje mocarstwo, musi polać się krew! Każda jednostka z twojego Pola Bitwy może zostać wysłana na Stolicę nieprzyjaciela. Gdy bitwa się rozpocznie, twój żałosny wróg będzie próbował odeprzeć atak. Każdy punkt obrażeń musi zostać zadany między obrońców, ale ich nadwyżka trafi prosto w serce Stolicy twojego przeciwnika. Z czasem strefy będą co raz bardziej wyniszczane, dlatego też zostaną poczynione starania, aby zapobiec ich całkowitej destrukcji. Kiedy dwie spośród trzech stref przeciwnika zostaną zniszczone, oznaczać to będzie jego porażkę.
Warhammer: Inwazja Gra Karciana dzięki swojej dynamice, daje możliwość uzyskania przewagi nad przeciwnikiem, o ile szybko rozbudujesz swoją armię, rozwiniesz swoje królestwo i dokonasz spustoszeń w szeregach swojego wroga. Niebezpieczne misje, przebiegłe intrygi i brutalna siła – to wszystko znajdziesz w Starym Świecie. Każda rasa może wiele zyskać, a ich władcze aspiracje zostaną zaspokojone wraz z opanowaniem wszystkich ziem. Nawet ich skrawek nie zostanie tutaj oddany bez walki. To jest właśnie Warhammer: Inwazja!
Źródło: Fantasy Flight Games. Tłumaczenie i opracowanie: 8janek8. Korekta: Nemomon.