Star Wars LCG – Ścieżka jasnej strony

rownowaga-mocy

„Przyłączy się do nas lub umrze, panie.”
- Darth Vader, Imperium kontratakuje

Premiera Równowagi Mocy, drugiego dużego rozszerzenia do gry karcianej Star Wars powoli się zbliża. Rozszerzenie wprowadzi zasady gry w wariancie dwóch na dwóch, ale pojawi się w nich również wariant rozgrywki z taliami wyzwań, które za pomocą specjalnie przygotowanych talii pozwolą jednemu graczowi zmierzyć się z dwoma lub trzema przeciwnikami.

W poprzednim artykule przyjrzeliśmy się talii wyzwań ciemnej strony Mocy – Zadaniu Jerjerroda, który pozwala podjąć próbę ukończenia drugiej Gwiazdy Śmierci, podczas gdy siły jasnej strony próbują ją zniszczyć. Dzisiaj zobaczymy co czeka graczy ciemnej strony, którzy wezmą udział w Polowaniu na Skywalkera – scenariuszu talii wyzwań dla jasnej strony Mocy.

Wymknij się Imperialnym patrolom

Po ucieczce z Miasta w Chmurach, Luke wyrusza na Tatooine aby ukryć się przed Imperium i ukończyć swoje szkolenie Jedi. Podczas rozgrywki z talią wyzwań Polowanie na Skywalkera, gracze będą mogli odtworzyć wysiłki Luke’a kiedy stara się on uciec przed szukającym go Imperium. Gracze ciemnej strony mają za zadanie odkryć jego kryjówkę i zniszczyć go, aby zwyciężyć. Aby wygrać, jasna strona musi upewnić się, że ślad Luke’a jest na tyle niewyraźny aby Imperium porzuciło wysiłki szukania go. Jeśli talie dowództwa wszystkich graczy ciemnej strony się wyczerpią, jasna strona wygrywa grę. Podczas rozgrywki w Polowanie na Skywalkera inaczej działa także równowaga Mocy. Jeśli na początku tury przewaga leży po jasnej stronie, wszyscy gracze ciemnej strony muszą odrzucić po jednej, wierzchniej karcie z talii, a jeśli przewagę ma ciemna strona, może zadać obrażenie jednemu z celów przeciwnika, które aktualnie może atakować.

Na początku każdej rozgrywki, gracz jasnej strony układa specjalne, dwustronne karty celów tworząc z nich układ przypominający piramidę, każdy z celów układając stroną „Polowanie na Skywalkera” do góry. Gracze ciemnej strony atakują te cele, poczynając od szczytu „piramidy”, aby je odkrywać licząc na znalezienie i pokonanie Skywalkera, zanim wyczerpią się ich talie dowództwa. Kiedy ciemna strona zada obrażenia zakrytemu celowi, odwraca go, odsłaniając nowy cel ze specjalną zdolnością, która uaktywnia się w momencie odkrycia. Kiedy cel zostanie zniszczony, karty, które znajdują się za nim stają się podatne na ataki. Układając cele, gracz jasnej strony musi się poważnie zastanowić gdzie umieścić dane karty, i liczyć, że ciemna strona zaatakuje tam gdzie czekają na nią niemiłe niespodzianki.

diagram

Jednak dosięgnięcie celów nie będzie łatwe, ponieważ jasna strona rozpoczyna grę posiadając dziewięć kart celów, z których każdy generuje zasoby. Rozpoczynając grę z możliwością wykorzystania co turę dziewięciu zasobów, jasna strona z łatwością może zbudować solidną linię obrony, która pozwoli na bezpieczne utrzymanie celów i Luke’a tak długo, aż gracze ciemnej strony wyczerpią swoje talie dowództwa. Ponieważ jedyną drogą do zwycięstwa jasnej strony jest wyczerpanie talii przeciwników, cele oraz karty w talii wyzwań zapewniają środki do obrony celów i przeprowadzania ataków, które pozbawią przeciwników kart.

Stwórz zabójczą obronę

Przykładowo, karta celu Misja na Kothlis zwiększa wartość rezerwy gracza jasnej strony o wartość równą liczbie przeciwników, zapewniając zapas kart niezbędny do utrzymania ciemnej strony z daleka od kart celów. Z odpowiednią liczbą kart w ręce, gracz jasnej strony może być niemal pewny zwycięstwa w każdej walce o przewagę podczas atakowania, tworząc okazje do zniszczenia jednostek przeciwników i zwiększając potencjał takich kart jak . Jeśli przewaga jest po jego stronie, Czerwony Pięć nie tylko zadaje cztery obrażenia wybuchowe, ale zmusza też przeciwników do odrzucenia z talii tylu kart ile właśnie zadał obrażeń. Odkryta Misja na Kothlis zapewnia dostateczną ilość kart aby Czerwony Pięć i inne karty działały z pełną wydajnością.

boushhJeśli gracze ciemnej strony będą mieli pecha, przyjdzie im się zmierzyć z kartą celu Kopalnie, która wiąże się z dwoma utrudnieniami dla przeciwników. Nie tylko zostają zmuszeni do odrzucenia wierzchniej karty z talii, ale też nie mogą deklarować żadncyh Pojazdów jako atakujących przeciwko temu celowi. Korzystając z karty Bothański agent, gracz jasnej strony może skupiać do dwóch jednostek przeciwnika kiedy atakuje, wyłączając z walki Postacie przeciwnika, chroniąc kopalnie i inne cele przed niebezpieczeństwem. Dodatkowo, Bothański agent pozwala zobaczyć karty w ręce i wspólnej rezerwie każdego przeciwnika i odrzucić po jednej z nich. Wybierając karty, które muszą odrzucać przeciwnicy, gracz jasnej strony może zniweczyć ich plany, zanim zaczną je realizować, a dodatkowo zdobywa wiedzę o sztuczkach, które mogą mieć w zanadrzu przeciwnicy.

Co jeśli jasna strona bardzo potrzebuje jednego ze swoich celów, ale ciemna strona jeszcze go nie odkryła? Na to również znajdzie się odpowiedź. Dzięki karcie celu Ostatni statek, możliwe jest odkrycie innego celu, co umożliwia uaktywnienie potrzebnych zdolności, takich jak ta z Misji na Kothlis. Nawet jeśli Ostatni statek nie został odkryty, jasna strona w dalszym ciągu ma możliwość aktywowania swoich celów za pomocą Leii Organy w przebraniu łowcy nagród Boushha. Poza tym, że posiada ona pełny wachlarz symboli walki, wchodząc do gry pozwala dodatkowo na odkrycie jednego z celów, zwiększając ochronę i pomagając ukryć się Luke’owi przed Imperium.

Przywróć równowagę Mocy

lukeJeśli graczom ciemnej strony uda się odsłonić cel Powrót na Tatooine, stają do walki twarzą w twarz z Lukiem Skywalkerem. Posiadając szereg symboli walki może on być swoim własnym obrońcą, ale gracze ciemnej strony mogą zadawać mu obrażenia również poprzez ataki na cel Powrót na Tatooine. Na szczęście jasna strona ma więcej jednostek, które mogą pomóc chronić Luke’a i Tatooine, takich jak Komandosi z oddziałów do zadań specjalnych. Dzięki maksymalnie czterem symbolom obrażeń jednostek, Komandosi są zabójczym obrońcom, a dodatkowo zmuszają przeciwników do odrzucania kart, przybliżając jasną stronę do zwycięstwa.

Pomimo tego, że Luke jest bliski zostania w pełni wyszkolonym Jedi, bezpieczniej jest ukryć go poza zasięgiem wzroku ciemnej strony. Poprzez strategiczne rozmieszczenie kart celów i chronienie ich dzięki różnym sztuczkom i pułapkom, jasna strona może pomóc Luke’owi unikać prześladowców, zacierając jego ślady. Jeśli ciemna strona nie będzie w stanie szybko zmniejszyć produkcji zasobów i przebić przez rosnącą linię obrony gracza jasnej strony, szybko znajdą się na granicy porażki z powodu braku kart.

Niezależnie czy staniecie na czele poszukiwań Skywalkera, czy spróbujecie pomóc mu w ucieczce, rozgrywka w Poszukiwania Skywalkera będzie emocjonująca. Po czyjej stronie będzie równowaga Mocy? Przekonacie się już w IV kwartale tego roku!